Overzicht klassieke auto's te Koop:

Alfa Romeo 1300 GTJunior '72 €33.950,-

Alfa Romeo 1300 GTJunior '72 €33.950,-

Gekocht uit liefde, deze uitzonderlijk mooie en echte GT Junior uit 1972. Hoewel de boekhouder het een minder goed idee vond kon ik de auto niet laten staan. Uit een collectie van een Italiaan die deze naliet aan zijn kinderen. Met SUV's voor de deur en voortdurend iPhone's aan het oor zich verwonderend over het ontbreken van stuurbekrachtiging. Dit Italiaanse sieraad verdiende een reddingsactie voordat ze zou wegkwijnen in de immens grote garage van de generatie 'alleen het nieuwste is goed genoeg voor ons'. En dan weten de jongelui zo'n prachtstuk opeens wel op waarde te schatten. Daar overheen gestapt, zonder toestemming van de boekhouding, reed ik opeens met een grote glimlach ...

Bekijk
Alfa Romeo Giulia 1300 Super '72 €24.950,-

Alfa Romeo Giulia 1300 Super '72 €24.950,-

Raffinement in autodesign. De Giulia, opvolger van de vriendelijk klinkende naam Giulietta, werd in 1962 gepresenteerd. Een ontwerp dat voor die tijd zeer revolutionair door o.a. gebruikmaking van de windtunnel tot stand kwam. Een Giulia heeft ondank zijn rechtopstaande voorruit een Cw waarde van 0,34 en dat is ook nu nog laag te noemen. Zelfs lager dan een 911 uit die tijd. En dan is er het raffinement van het ontwerp, kijk eens naar de vorm van de achterruit bij de C-stijl, de kofferklep, de vorm van de knipperlichten voor, het prachtige front en de in het staal van de flanken geperste 'stootlijsten' op de deuren die zo kenmerkend doorlopen in het achterscherm. Nee dat is geen do ...

Bekijk
Alfa Romeo Giulietta Spider '61 €56.950,-

Alfa Romeo Giulietta Spider '61 €56.950,-

Een icoon uit het rijke oeuvre van Pininfarina. De Giulietta Spider, ontworpen in opdracht van de Società Anonima Lombarda Fabbrica Automobili in Turijn. De klassieke schoonheid van het ontwerp wordt door vriend en vijand geprezen, inmiddels tot kunst verheven. Hoewel Alfa Romeo in die tijd aanzienlijk beter en dikker staal gebruikte dan de jaren tachtig auto's, waar de roest reputatie uit voortkwam, is een volledig roestvrij en hard exemplaar een bijzondere. Dit exemplaar is uiteraard hard, gaaf en roestvrij. Nooit aan gelast, slechts eenmaal gespoten. De lichtmetalen motor, met voor die tijd revolutionaire techniek in een massa-productieauto loopt keurig rond. De auto is originee ...

Bekijk
Alfa Romeo 1300 Spider '71

Alfa Romeo 1300 Spider '71

Liefde op het eerste gezicht..en zeg dan maar eens 'nee'. De klassieke Alfa Spider heeft al de uitstraling van een bescheiden topactrice waar iedereen bewondering voor heeft, in deze kleurstelling zou je zomaar plots verliefd op haar kunnen worden. Inmiddels een icoon in het toch al niet kleine oeuvre van Alfa Romeo, de Spider. Alfa's benaming voor de net zo Engels klinkende aanduiding Roadster. Dat staat dan weer voor 'motor voorin, aandrijving achter'. En juist dat maakt de Alfa Spider zo kenmerkend in gebruik. De beroemde, in miljoenen aantallen geproduceerde 4 cylinder lijnmotor met dubbele bovenliggende nokkenassen met die heerlijke souplesse en dito klank, brengt haar kracht ...

Bekijk
Bentley Continental GT V8 Mulliner Driving Specification '12 NL-auto 68.000km €119.950,-

Bentley Continental GT V8 Mulliner Driving Specification '12 NL-auto 68.000km €119.950,-

Het was hét onderwerp van gesprek op de Autosalon van Genéve in 2003. De Duitsers hadden op basis van hun VW Phaeton platform, een ontwerp van de Belg Dirk van Braeckel en gelukkig met respect voor het Engelse Bentley DNA een revolutionair fraaie auto gecreëerd. De Continental GT, met de commerciële bedoeling een groter publiek aan te spreken en dus serieuze productieaantallen te realiseren. Ze wisten maar al te goed dat het 'Made in Germany' label op de belangrijkste onderdelen aanzienlijk meer potentiële kopers over de streep zou trekken. Die onderdelen moesten dan wel gemonteerd worden in een auto die liever niet in Duitsland was getekend en de zo kenmerkende stijl, klasse en sp ...

Bekijk
Bentley Arnage Red Label '00 83.000km €42.950,-

Bentley Arnage Red Label '00 83.000km €42.950,-

De strijd om Bentley, geleverd in de jaren negentig door BMW en Volkswagen, verliep te gecompliceerd om hier te beschrijven. Feit is dat, ondanks dat Bentley nu in handen is van het Volkswagen concern, er ook een aantal jaren Bentley's zijn geproduceerd met BMW techniek. Terwijl de Arnage in 1998 geintroduceerd werd, waren het een aantal jaren later dan weer ingenieurs van VW die de Arnage onder handen namen en haar krachtiger, schoner en carrosseriestijver maakte. Indrukwekkend veel beter, zo zou je het ook kort kunnen omschrijven. Ondanks de niet geringe 2,5 ton aan auto schiet een Arnage Red label dankzij de 6,75ltr motor met 405pk vooruit als is het een Golf GTi. Dankzij een ve ...

Bekijk
BMW Schnitzer ACS Z4 Cabriolet '03 82.000km

BMW Schnitzer ACS Z4 Cabriolet '03 82.000km

AC Schnitzer is een Duits bedrijf wat zich heeft toegelegd op het verbeteren van de toch al niet geringe prestaties en het weggedrag van BMW's. Niet middels een ondoordachte spoiler of stickerset, het bedrijf biedt serieus ontworpen techniek voor vermogens toename en sportievere rijeigenschappen. Zo werd er samen met BMW Motorsport voor de destijds snelste variant van de Z4 een Supercharger ontwikkeld die het motorvermogen met maar liefst 70pk deed toenemen tot bijna 300pk. Om dat vermogen verantwoord op de weg te houden werden zowel het onderstel, remmen en downforce sterk verbeterd. In diverse stadia en met vele opties kon men de Z4 doorontwikkelen tot de ultieme rijmachine. Een ...

Bekijk
BMW Z4 Roadster 2.3i sDrive Automaat '10 89.000km €26.950,-

BMW Z4 Roadster 2.3i sDrive Automaat '10 89.000km €26.950,-

Een Cabriolet en Coupe in één, dat is de Z4 zoals deze in de meest recente variant door BMW wordt aangeboden. Een Cabriolet zonder de nadelen van een stoffen dak, zo zou men het ook kunnen benoemen. De Z4 is ook in de laatste variant een klassiek ogende én sportieve tweezitter. Karaktervol BMW tot in ieder detail. Voorzien van een soepele en sportieve zes-cylinder motor met die zo herkenbare klank, open rijden wordt zo nóg leuker. En dat ook zo veilig als mogelijk. Er zijn voor- en zij-airbags, traction control en fraai vormgegeven rolbeugels. Bovendien is het dak niet van stof... In de automaat versie heeft u ook de keuzemogelijkheid om op een sportief moment zelf te schakelen mid ...

Bekijk
BMW 320i Sedan manual '85 60.000km

BMW 320i Sedan manual '85 60.000km

Onder BMW liefhebbers is de E30 de meest aansprekende uit de gehele 3-serie lijn die de Beierse fabriek tot op de dag van vandaag produceert. Al lang niet meer zo leuk als de auto van toen. Anno 2017 wel beter en veiliger natuurlijk, niet leuker. Al was het maar omdat een E30, zeker met de grotere motoren zo lekker gemakkelijk dwarsgaat. Hup het stuur weer in de richting van waar je eigenlijk wilde en recht staat 'ie weer. Agiel, snel, zeer direct en scherp sturend. Een E30 is daarbij ook nog eens gebouwd volgens kwaliteitsnormen alsof de ISO9000 (1987) er al was. Toch zijn het vooral de rijeigenschappen die de E30 zo populair maken. Het hier aangeboden exemplaar is wellicht iets m ...

Bekijk
BMW 3.0CS Coupe Automaat '74 €49.950,-

BMW 3.0CS Coupe Automaat '74 €49.950,-

De iconische Coupe van BMW, bij kenners bekend onder de fabriekscode E9. In 1968 in deze vorm geïntroduceerd als 2800 CS met als basisontwerp een tekening van Nuccio Bertone. Zoals wel vaker in de autoindustrie kon je een Duitser prima de techniek van een nieuw automodel laten bedenken zolang je als fabrikant voor de vormgeving maar even in Italië langs ging. Na het uitgebreid prijzen van de man zijn talenten en een bezoek aan de lokale trattoria keerde men dan huiswaarts met een ontwerp waar men anno nu nog grote waardering mee oogst. Een prachtige tijdloze Coupe die door de techneuten in München steeds beter en sneller werd gemaakt. Alleen de CSi, en zeer beperkt gebouwde CSL, w ...

Bekijk
BMW Z4M Roadster '06 97.000km €39.950,-

BMW Z4M Roadster '06 97.000km €39.950,-

De leukste, best rijdende en zeldzaamste Z4 is tot op de dag van vandaag de M-Roadster zoals die vanaf 2006 slechts twee jaar, in een oplage van 5070 stuks, werd gebouwd. Tenzij u het niet heerlijk vindt om al open rijdend een leuke slingerweg te nemen met het karakteristieke BMW uitlaatgeluid achter u, dan kiest u voor de nóg iets zeldzamere coupe. Houd de motor onder de 4.000 toeren en u hoort daarbij de vogels fluiten, geef gas en de variabele kleptiming bezorgt u het gevoel dat er nog eens 100pk bij komt onder de motorkap. Geweldig soepel en desgewenst natuurlijk zeer sportief. Vergeet die Sportknop op de middenconsole niet, extra bijterig wordt de auto dan. Dankzij hydraulisch ...

Bekijk
BMW 320i Sedan manual '85 77.000km €14.950,-

BMW 320i Sedan manual '85 77.000km €14.950,-

Onder BMW liefhebbers is de E30 de meest aansprekende uit de gehele 3-serie lijn die de Beierse fabriek tot op de dag van vandaag produceert. Al lang niet meer zo leuk als de auto van toen. Anno 2017 wel beter en veiliger natuurlijk, niet leuker. Al was het maar omdat een E30, zeker met de grotere motoren zo lekker gemakkelijk dwarsgaat. Hup het stuur weer in de richting van waar je eigenlijk wilde en recht staat 'ie weer. Agiel, snel, zeer direct en scherp sturend. Een E30 is daarbij ook nog eens gebouwd volgens kwaliteitsnormen alsof de ISO9000 (1987) er al was. Toch zijn het vooral de rijeigenschappen die de E30 zo populair maken. Het hier aangeboden exemplaar is wellicht iets m ...

Bekijk
BMW 740i E38 '97 concoursconditie bijtellingsvriendelijk 109.000km €12.950,-

BMW 740i E38 '97 concoursconditie bijtellingsvriendelijk 109.000km €12.950,-

De met E38 aangeduide 7 serie die in 1995 werd geïntroduceerd is de laatste BMW uit het hoogste segment voordat de Chris Bangle invloed zichtbaar werd. Hij was de ontwerper van de opvolgende series met het voor velen onacceptabele design met de hoge kofferklep. De zeer geslaagde doorontwikkeling van de E32 serie was één van de succesvolste BMW ontwerpen en is ook nu nog een populair model. Niet in de laatste plaats vanwege de moderne rijeigenschappen en hoge mate van comfort. Voor wie nu een bijtellingsvriendelijk 'rijdend kantoor' zoekt een uitgelezen kans om financieel aantrekkelijk, in stijl, strak sturend en betrouwbaar kilometers te maken. De 'kunst' is dan natuurlijk een zo f ...

Bekijk
BMW E36 M3 GT '95 €49.950,-

BMW E36 M3 GT '95 €49.950,-

Slechts één jaar bouwde BMW de E36 M3 GT in een zeer beperkte oplage van 356 stuks. Om de M3 te homologeren voor de FIA GT race series moest de E36 M3 aan een aantal technische en cosmetische voorwaarden voldoen om toegelaten te worden. Zo werd het motorvermogen verhoogd naar 295pk en de eindoverbrenging verkort. De speciale stoelen, carbon afwerking en aluminium deuren werden allemaal toegepast om de auto sportief aan de wensen van de BMW klanten te laten voldoen. Om onduidelijke redenen waren ze slechts leverbaar in één kleur, marketing is soms een ondoorgrondelijk stukje psychologie. Als gevolg van de zeer beperkte productie is de M3 GT een waar verzamelobject geworden met inves ...

Bekijk
BMW 320i E30 Cabriolet Manual '90 145.000km

BMW 320i E30 Cabriolet Manual '90 145.000km

Inmiddels heeft de E30 serie van BMW de status van klassieker verworven. Originele en gave exemplaren zijn gezocht en dat gegeven stuwt de waardeontwikkeling op. Met name de zeldzamere exemplaren als Coupe's en Cabriolet's met lage kilometerstanden zijn inmiddels verzamelwaardig. De populariteit van het model dankt het met name aan de beroemde bouwkwaliteit en het nog echt pure BMW rijden wat deze auto biedt. Geen computers, elektronische ingrepen of een ontwerp wat vriendelijker voor een geschepte voetganger is dan voor het auto-minnende oog. Gemiddeld werden ze uiteraard verkocht als dagelijks vervoersmiddel, een lage kilometerstand en onverprutste originaliteit is dus lastiger t ...

Bekijk
BMW Z4 3.0Si Coupe Manual '07 93.000km

BMW Z4 3.0Si Coupe Manual '07 93.000km

Liefhebbers met stuurcapaciteiten zien het direct. Hier staat het juiste gereedschap voor een fijn stukje rijden met beleving. Stoelen bijna óp de achteras, motor lekker diep en ver naar het midden, handgeschakeld, veel pk's uit een atmosferische en zo kenmerkend klinkende zes cylinder lijnmotor, compact ontwerp met een hoge carrosserie stijfheid, achterwielaandrijving en een overzichtelijke bediening. Dit zijn de kenmerken die de BMW Z4 Coupe een plaats tussen de iconen van het merk hebben bezorgd. Overigens leent de auto dankzij de souplesse van de motor, met veel vermogen en koppel, zich ook uitstekend voor gebruik in het dagelijks verkeer. Terwijl je dan op zondagmiddag de Spor ...

Bekijk
Citroen Méhari '76 nieuw, geheel gerestaureerd €19.950,-

Citroen Méhari '76 nieuw, geheel gerestaureerd €19.950,-

Bloemendaal, Zoutelande of Ibiza, in uw X5 of Range Rover Sport bent u daar één van de velen en heeft uw presentatie weinig van doen met het relaxte sfeertje waar zo'n omgeving voor staat. Wie de kudde vooruit is, zijn of haar geld liever investeert in een schaal heerlijke oesters met champagne en twee cylinders voldoende vindt is voor de prijs van een paar onderhoudsbeurten aan een 'Range' een hippe trendsetter in de klassieke Méhari. En dan wel in een probleemloze 'nieuwe' Mehari. De auto weegt weliswaar niet veel minder dan een flinke scooter, haar de parkeerplaats opduwen is ook weer wat gênant. Deze Montana groene Mehari werd geheel nieuw gebouwd op een origineel chassis. De ...

Bekijk
Citroen SM Carburateur '71

Citroen SM Carburateur '71

In 1961 bedacht Citroën dat het de grote gevestigde merken naar de kroon wilde steken met een revolutionair topmodel en startte men het zogenaamde Project-S. Een projectnaam met Science Fiction achtige klank wat uiteindelijk een auto opleverde als was het een buitenaardse verschijning. Een ontwerp van de hand van Citroën's designer Robert Opron. Wanneer het nu zou worden gepresenteerd zou het nog steeds een sensatie zijn. De Citroën dealers hadden destijds grote moeite om de enorme publieke belangstelling in goede banen te leiden. Omdat Citroën zelf niet de beschikking had over een voldoende aansprekende krachtbron werd in 1963 contact gezocht met Maserati in het Italiaanse Modena. ...

Bekijk
Citroën SM Injectie '73 €54.950,-

Citroën SM Injectie '73 €54.950,-

In 1961 bedacht Citroën dat het de grote gevestigde merken naar de kroon wilde steken met een revolutionair topmodel en startte men het zogenaamde Project-S. Een projectnaam met Science Fiction achtige klank wat uiteindelijk een auto opleverde als was het een buitenaardse verschijning. Een ontwerp van de hand van Citroën's designer Robert Opron. Wanneer het nu zou worden gepresenteerd zou het nog steeds een sensatie zijn. De Citroën dealers hadden destijds grote moeite om de enorme publieke belangstelling in goede banen te leiden. Omdat Citroën zelf niet de beschikking had over een voldoende aansprekende krachtbron werd in 1963 contact gezocht met Maserati in het Italiaanse Modena. ...

Bekijk
Citroën SM Injectie '74

Citroën SM Injectie '74

In 1961 bedacht Citroën dat het de grote gevestigde merken naar de kroon wilde steken met een revolutionair topmodel en startte men het zogenaamde Project-S. Een projectnaam met Science Fiction achtige klank wat uiteindelijk een auto opleverde als was het een buitenaardse verschijning. Een ontwerp van de hand van Citroën's designer Robert Opron. Wanneer het nu zou worden gepresenteerd zou het nog steeds een sensatie zijn. De Citroën dealers hadden destijds grote moeite om de enorme publieke belangstelling in goede banen te leiden. Omdat Citroën zelf niet de beschikking had over een voldoende aansprekende krachtbron werd in 1963 contact gezocht met Maserati in het Italiaanse Modena. ...

Bekijk
Chevrolet Corvette Z06 '06 65.000km €49.950,-

Chevrolet Corvette Z06 '06 65.000km €49.950,-

De in 2006 door Chevrolet geïntroduceerde Corvette Z06 onderscheidde zich op meer punten van de standaard C6 dan welke Corvette tot dan toe. En dan was de C6 ook al geen kinderachtige auto. Een paar wapenfeiten; een volledig aluminium spaceframe met carbon fiber en aluminium carrosseriedelen, de grootste small-block motor ooit door GM geproduceerd met maar liefst 7ltr. inhoud en 511pk vermogen (een toename van 105pk ten opzichte van een C6), dry-sump smering van de handgebouwde V8 motor met titanium drijfstangen, grotere voor- en achterschermen met luchtinlaten om de kolossale remschijven te koelen, een lichtgewicht bodemplaat van composiet en balsahout, grotere remklauwen voor en ...

Bekijk
Ferrari F355 Spider 1996 68600km €69.950,-

Ferrari F355 Spider 1996 68600km €69.950,-

De laatste V8 middenmotor Ferrari uit de bloedlijn die voortkwam uit de 308. Terwijl het ontwerp van de opvolgende types vanaf 1999 vooral werd gedicteerd door de wetten van de windtunnel was de F355 bij introductie al een moderne klassieker. Een PininFarina meesterstuk wat volledig met alle punten van kritiek op de 348 afrekende. Belangrijkste verschillen en verbeteringen waren het ontbreken van de uiterlijke kenmerken van de Testarossa, het maar liefst met 80pk gestegen motorvermogen dankzij de uit de F1 afkomstige vijf kleppen techniek, de electronisch instelbare schokdempers en de aanzienlijk lichter schakelende versnellingsbak met zes verzetten. Het adembenemend fraaie ontwerp ...

Bekijk
Ferrari 430 Scuderia '08 14.000km € 189.950,-

Ferrari 430 Scuderia '08 14.000km € 189.950,-

Niemand minder dan Michael Schumacher hielp actief bij de ontwikkeling van de Ferrari 430 Scuderia. Dat de auto met 100kg gewichtsafname en 20pk meer motorvermogen sneller en agieler zou zijn begrepen de ingenieurs van Ferrari zelf ook wel. Hoe echter dat vermogen zo te beteugelen dat, dankzij toepassing van het revolutionaire electronische differentieel, de auto zo hard mogelijk een bocht kon nemen wist als beste een coureur van het niveau Schumacher over te brengen. Professioneel vertaald naar de jongens die de software ontwikkelde voor het zogenaamde F1-Trac differentieel. Het resultaat is verbluffend. Het electronisch gestuurde sperdifferentieel werkt in combinatie met een geav ...

Bekijk
Ferrari 612 Scaglietti '06 44.000km 1e eigenaar €89.950,-

Ferrari 612 Scaglietti '06 44.000km 1e eigenaar €89.950,-

Als waardering voor de al decennia lang bestaande relatie met de eveneens in Modena gevestigde carrosseriebouwer Scaglietti vernoemde Ferrari in 2004 haar nieuwste 2+2 naar de legendarische Sergio Scaglietti. Bij introductie van de 540pk sterke 612 was Sergio al 84, naar verluid reed hij van trots met rokende banden een rondje om zijn kleinkinderen. Hoe dan ook, wie zijn naam aan een volbloed raspaard verbonden ziet eindigde in de bandenstapel op een circuit zonder vangrails of kon écht iets met auto's. Dus zijn trots was niet onterecht. Bovendien kon Scaglietti ook zeer trots zijn op het product waar zijn naam op stond. Een door Pininfarina ontworpen GT met een uitgebalanceerd ont ...

Bekijk
Ferrari 400i Manual '82 78.000km

Ferrari 400i Manual '82 78.000km

'Gentlemen start your Engines' is zelden beter van toepassing. De Ferrari 400i is bij uitstek een Gentlemen Ferrari uit de klassieke lijn. En dan is er die motor! 12 cylinders in V-vorm op basis van het beroemde Colombo motorblok die u in de basis bijvoorbeeld ook aantreft in de beroemde 365GTB/4 Daytona. De stijlvolle belijning van de Ferrari 400 krijgt steeds meer waardering, immers een sportauto-ontwerp uit 1980 maakte tien jaar terug een andere indruk dan heden. Bovendien wás ze destijds ook minder klassiek dan ze nu is. Gebaseerd op de 365GT4 2+2 die al in 1972 verscheen was het een 'jaren zeventig ontwerp' wat haar tijd vooruit was en wellicht ook daarom later waardering bego ...

Bekijk
Ferrari 456 M GT '99 Manual 44.000km €84.950,-

Ferrari 456 M GT '99 Manual 44.000km €84.950,-

De inmiddels klassieke 456GT verkoop ik meestal aan 'Gentlemen Drivers' die de auto bewonderen om zijn elegante en gedistingeerde verschijning en de terechte toevoeging GT. Het is geen agressief ogende en nerveus rijdende hardcore sportauto. Misschien zelfs daarom een bijna halfbloed Ferrari met wat blauw bloed van een gedistingeerde Engelsman. Bij introductie was het overigens wel de snelste vierzitter ter wereld, dat vermogen komt echter eerder het comfort ten goede. De 442 pk sterke 12 cylinder bezorgt de auto een souplesse en rijgemak waar een reisauto op topniveau aan moet voldoen. Middels de electronisch instelbare schokdempers biedt de auto indien gewenst overigens wel meer ...

Bekijk
Ferrari F430 F1 '05 14.000km € 96.950,-

Ferrari F430 F1 '05 14.000km € 96.950,-

Ferrari maakt er de afgelopen decennia een traditie van om telkens een nieuw type met V8 middenmotor in een sterk doorontwikkelde versie uit te brengen. Zo werd de 308 de 328, de 348 de F355 en de F360 de F430. Gelijke chassis met beperkte uiterlijke aanpassingen die zeker in het geval van de 348/355 en 360/430 technisch fors evolueerde. In het geval van de F430, waar 80pk en toevoeging van een electronisch instelbaar differentieel de meest significante verbeteringen waren, deed het Jeremy Clarkson tijdens een testrit uitroepen dat het de perfecte Supercar van dat moment was. James May kocht er zelfs één. Zoals u wellicht weet zijn kritische collega autojournalist die echt alle ins ...

Bekijk
Ferrari 612 Scaglietti '07 47.000km €89.950

Ferrari 612 Scaglietti '07 47.000km €89.950

Als waardering voor de al decennia lang bestaande relatie met de eveneens in Modena gevestigde carrosseriebouwer Scaglietti vernoemde Ferrari in 2004 haar nieuwste 2+2 naar de legendarische Sergio Scaglietti. Bij introductie van de 540pk sterke 612 was Sergio al 84, naar verluid reed hij van trots met rokende banden een rondje om zijn kleinkinderen. Hoe dan ook, wie zijn naam aan een volbloed raspaard verbonden ziet eindigde in de bandenstapel op een circuit zonder vangrails of kon écht iets met auto's. Dus zijn trots was niet onterecht. Bovendien kon Scaglietti ook zeer trots zijn op het product waar zijn naam op stond. Een door Pininfarina ontworpen GT met een uitgebalanceerd ont ...

Bekijk
Ferrari Mondial 3.2 Cabriolet '86 64000km

Ferrari Mondial 3.2 Cabriolet '86 64000km

De Ferrari Mondial komt de eer toe als enige ooit gebouwde productie auto voorzien te zijn van zowel een centraal geplaatste motor als vier serieuze zitplaatsen. Een niet mis te verstane prestatie dus. Welke cabriolet met de allure en handling van een Ferrari biedt de mogelijkheid om uw kinderen mee te nemen?Let u ook op de unieke zitpositie voorin, de korte afstand tussen stuur en voorwiel verlevendigen het stuurkarakter en benadrukken het sportieve DNA van deze Ferrari. En dan is zo ook nog 'betaalbaar', althans nu nog. Dit ondanks de geringe productieaantallen, de markt krijgt langzaam door dat ook de Mondial een echte klassieke Ferrari met dito waardeontwikkeling aan het worden ...

Bekijk
Ferrari Mondial Coupe 3.2 Quattrovalvole '87 26.000km €44.950,-

Ferrari Mondial Coupe 3.2 Quattrovalvole '87 26.000km €44.950,-

Met de Mondial beoogde Ferrari een ook praktisch bruikbare auto in de markt te zetten. De unieke layout maakte het mogelijk een middenmotor concept te combineren met vier zitplaatsen en een serieuze kofferbak. Geen enkele andere productie auto biedt dit in theorie ideale concept van een centraal geplaatste motor. En al helemaal niet voorzien van de wereldberoemde V8, in dit geval dwarsgeplaatst, met het ultieme sportieve motorgeluid wat alleen een Ferrari V-motor voortbrengt. De wat hogere daklijn maakt dat de Mondial meer dan genoeg ruimte biedt aan zelfs de langste medemens. En dan is het ook nog eens een sportauto waarin u eventueel uw kinderen kunt meenemen. Dit mede dankzij de ...

Bekijk
Ferrari FF '12 26.000km €169.950,-

Ferrari FF '12 26.000km €169.950,-

Ferrari's eerste vierwiel aangedreven auto, bedoeld om onder alle weersomstandigheden het paard van stal te kunnen halen. Met of zonder kinderen in de achterstoelen, de Ferrari Four kan alles aan. Maar liefst 660pk's staan borg voor een snelheidssensatie van Formule 1 niveau terwijl ze de auto tegelijkertijd het comfort en souplesse van een luxe limousine bezorgen. Het interieur biedt dan ook bijna 'limousine afmetingen', de FF is de ultieme Ferrari voor wie het jaar rond wil rijden en praktisch nut gecombineerd met comfort en veiligheid belangrijk is. En dan is het ook nog eens de enige twaalf! cylinder waarvan u de achterbank kunt neerklappen na uw bezoek aan de Gamma. De FF is l ...

Bekijk
Ferrari 208 GTS Turbo '85 prima vernice

Ferrari 208 GTS Turbo '85 prima vernice

Less is more, een moderne kreet die in de moderne consumptiemaatschappij nog wel eens te horen valt. In het geval van de Ferrari 208 Turbo, om belastingtechnische redenen vooral voor de thuismarkt voorzien van een van de kleinste V8 motoren ooit geproduceerd, gaat het in ieder geval aantoonbaar op. Immers dankzij de op de V8 geschroefde turbo en het lage wagengewicht is de 208 zelfs sneller dan de gelijktijdig voor de meeste overige markten gebouwde 308. Niet echt belangrijk voor u waarschijnlijk, kwaliteit en zeldzaamheid maken deze 208 Turbo al interessanter dan het optisch gelijk ogende zusje. Er werden slechts 250 exemplaren van deze prachtige creatie van Pininfarina gebouwd du ...

Bekijk
Ferrari 612 Scaglietti '06 44.000km

Ferrari 612 Scaglietti '06 44.000km

Als waardering voor de al decennia lang bestaande relatie met de eveneens in Modena gevestigde carrosseriebouwer Scaglietti vernoemde Ferrari in 2004 haar nieuwste 2+2 naar de legendarische Sergio Scaglietti. Bij introductie van de 540pk sterke 612 was Sergio al 84, naar verluid reed hij van trots met rokende banden een rondje om zijn kleinkinderen. Hoe dan ook, wie zijn naam aan een volbloed raspaard verbonden ziet eindigde in de bandenstapel op een circuit zonder vangrails of kon écht iets met auto's. Dus zijn trots was niet onterecht. Bovendien kon Scaglietti ook zeer trots zijn op het product waar zijn naam op stond. Een door Pininfarina ontworpen GT met een uitgebalanceerd ont ...

Bekijk
Ferrari 400i manual '81 41000km

Ferrari 400i manual '81 41000km

In 1976 was de 400 de eerste Ferrari die werd uitgevoerd met een automatische versnellingsbak. Helaas werd hiervoor een 3 traps automaat van General Motors gebruikt die de auto haar sportieve rijbeleving grotendeels ontnam. Omdat het de eerste als zodanig uitgevoerde Ferrari was werden er hoofdzakelijk automaten verkocht. Inmiddels weten de liefhebbers dat de handbak de leukste 'rijders' variant is. Van die versie echter werden slechts 422 exemplaren gebouwd. In deze uitvoering een zeer zeldzame auto dus. Het prachtige PininFarina ontwerp is door de jaren heen omgeven door een steeds groter wordende groep bewonderaars. Wellicht ook omdat niet alleen tal van wereldsterren als bijvoo ...

Bekijk
Fiat 1500 Coupe Pininfarina '64 €32.950,-

Fiat 1500 Coupe Pininfarina '64 €32.950,-

Eind jaren vijftig ging Fiat met ontwerper en carrosseriebouwer Pininfarina een samenwerkingsverband aan met als resultaat de 118 serie, een cabriolet en coupe gebaseerd op de techniek van de 1300 en 1500 Sedan. Het ontwerp van de tekentafels van Pininfarina had veel weg van een verkleinde Ferrari zoals die destijds uit dezelfde ontwerpstudio's kwamen. Vandaar de 'filmster' uitstraling van zowel de 1500 cabriolet als 1500 coupe. Uiteraard lagen de prestaties op een wat bescheidener niveau, hoe belangrijk is dat nog in het tijdperk van flitsers en trajectcontrole. Het oog wordt gestreeld en dat is een prestatie waar de meeste moderne auto's, die heus aanzienlijk beter rijden, flink ...

Bekijk
Fiat 1500 Cabriolet '64 Restaurata Totale

Fiat 1500 Cabriolet '64 Restaurata Totale

De Fabbrica Italiana di Automobili Torino was in de jaren vijftig de grootste Europese autofabrikant, direct achter de drie grootste Amerikaanse autobouwers uit Detroit. Dit succes was vooral te danken aan de productie van betaalbare familie auto's. Toch was er ook altijd een sportievere line-up, werden er stijlvolle cabriolet's gebouwd en was er zelfs een actief raceprogramma bij Fiat. Vanuit een samenwerking met PininFarina ontstond de zgn. 118 serie. Een specifiek voor de coupe en cabriolet ontworpen chassis en carrosserie werd voorzien van motoren uit de familie sedan's met 1300cc en 1500cc. PininFarina tekende niet alleen voor het ontwerp, men bouwde ook de 1300 en 1500 cabrio ...

Bekijk
Fiat 130 Coupe 3200 Automatic '72

Fiat 130 Coupe 3200 Automatic '72

Voormalig topmodel van een fabrikant die nu oppermachtig is in een segment met zo min mogelijk cylinders. Toen men nog zoveel aanzien had dat een coupe met prestige in de markt werd gezet. Een auto met een vooruitstrevend ontwerp, destijds nog wat 'onbegrepen' en zeer kostbaar, waardoor er uiteindelijk slecht 4.500 exemplaren werden gebouwd. Toch stond de 130 Coupe model voor het latere ontwerp van Pininfarina designer Paolo Martin bij het tekenen van de Peugeot 604 en Rolls Royce Camargue. Ook de Ferrari 365 2+2/400GT/I kreeg een vergelijkbare C-stijl mee. En natuurlijk als een van de eerste Italiaanse auto's een automatische versnellingsbak. De ontwerp- en productiekosten waren n ...

Bekijk
Fiat 130 Coupe Manuale 'concours' '72 €25.950,-

Fiat 130 Coupe Manuale 'concours' '72 €25.950,-

Liefde op het eerste gezicht. Niet nadenken, doen. En dan staat ze na een paar weken opeens voor je in Warmond. Niet klein, niet direct knuffelbaar, heus wel hier een daar een scherp kantje aan en zeer karaktervol. En dat maakt ze nu juist zo zeldzaam aantrekkelijk. Haar gelijke zul je nooit vinden, haar DNA is immers uniek. Italië is haar geboorteland, Paolo Martin haar vader. Pininfarina stond aan haar kraambed en ze ontwikkelde zich naar het gezegde 'lelijk in de luier, mooi in de sluier'. De Fiat 130 Coupe is begonnen aan haar modellencarriere. Opeens ziet de liefhebber met smaak haar staan en realiseert men zich hoe zeldzaam ze is. Hoe fraai en elegant belijnd zoals alleen een ...

Bekijk
Fiat 1500 Cabriolet '64

Fiat 1500 Cabriolet '64

De Fabbrica Italiana di Automobili Torino was in de jaren vijftig de grootste Europese autofabrikant, direct achter de drie grootste Amerikaanse autobouwers uit Detroit. Dit succes was vooral te danken aan de productie van betaalbare familie auto's. Toch was er ook altijd een sportievere line-up, werden er stijlvolle cabriolet's gebouwd en was er zelfs een actief raceprogramma bij Fiat. Vanuit een samenwerking met PininFarina ontstond de zgn. 118 serie. Een specifiek voor de coupe en cabriolet ontworpen chassis en carrosserie werd voorzien van motoren uit de familie sedan's met 1300cc en 1500cc. PininFarina tekende niet alleen voor het ontwerp, men bouwde ook de 1300 en 1500 cabrio ...

Bekijk
Fiat 1500 Cabriolet '64 'Dolce Vita'  €26.950,-

Fiat 1500 Cabriolet '64 'Dolce Vita' €26.950,-

De Fabbrica Italiana di Automobili Torino was in de jaren vijftig de grootste Europese autofabrikant, direct achter de drie grootste Amerikaanse autobouwers uit Detroit. Dit succes was vooral te danken aan de productie van betaalbare familie auto's. Toch was er ook altijd een sportievere line-up, werden er stijlvolle cabriolet's gebouwd en was er zelfs een actief raceprogramma bij Fiat. Vanuit een samenwerking met PininFarina ontstond de zgn. 118 serie. Een specifiek voor de coupe en cabriolet ontworpen chassis en carrosserie werd voorzien van motoren uit de familie sedan's met 1300cc en 1500cc. PininFarina tekende niet alleen voor het ontwerp, men bouwde de auto's ook. Bijna zonde ...

Bekijk
Jaguar XK 4.2 Coupe '06 75000km

Jaguar XK 4.2 Coupe '06 75000km

Het was u als Jaguar liefhebber waarschijnlijk al opgevallen, wellicht zelfs bij u tot verontwaardiging geleid, Jaguar rekent de traditionele Granturismo liefhebber niet langer tot haar doelgroep. Schande! Er is natuurlijk de scherp gelijnde F-type echter die wordt toch echt als 'volbloed Sportwagen' door Jaguar aangeprezen. Een klassieke GT is er eenvoudig weg niet meer, kennelijk is het hogere doel alleen nog maar de 911 rijder binnenhalen, terwijl die toch niet van zijn Made in Germany geloof af is te krijgen. Voor een door niemand minder dan Ian Callum (de designer die Aston Martin weer op de kaart zette) getekende rasechte Engelse GT met stijl, klasse, betrouwbaarheid en een r ...

Bekijk
Jaguar E type Series II Roadster '70

Jaguar E type Series II Roadster '70

In 2011 vierde de Britten met gepaste trots de vijftigste verjaardag van de legendarische Jaguar E type. In 1961 dus werd de eerste serie met 3.8ltr motor geïntroduceerd om uiteindelijk in 1974 te eindigen met een 5.3ltr V12 motor. Een uitermate succesvol model voor de Engelsen, volgens Enzo Ferrari zelfs 'the most beautifull car ever made'. In rap Italiaans uitgesproken dan. Niet alleen het bijna 'sexy' te noemen ontwerp van de auto bepaalde het verkoopsucces, de E type was ook zeer betaalbaar voor een auto met dergelijke prestaties en prestige. Voor een vergelijkbare Ferrari of Maserati betaalde men in die tijd driemaal zoveel. Die lage prijs hield uiteraard ook enigszins verband ...

Bekijk
Jaguar XK 4.2 Coupe '08 63.000km

Jaguar XK 4.2 Coupe '08 63.000km

Het was u als Jaguar liefhebber waarschijnlijk al opgevallen, wellicht zelfs bij u tot verontwaardiging geleid, Jaguar rekent de traditionele Granturismo liefhebber niet langer tot haar doelgroep. Schande! Er is natuurlijk de scherp gelijnde F-type echter die wordt toch echt als 'volbloed Sportwagen' door Jaguar aangeprezen. Een klassieke GT is er eenvoudig weg niet meer, kennelijk is het hogere doel alleen nog maar de 911 rijder binnenhalen, terwijl die toch niet van zijn Made in Germany geloof af is te krijgen. Voor een door niemand minder dan Ian Callum (de designer die Aston Martin weer op de kaart zette) getekende rasechte Engelse GT met stijl, klasse, betrouwbaarheid en een r ...

Bekijk
Jaguar Xk 8 Coupe '01 52.000km

Jaguar Xk 8 Coupe '01 52.000km

Een vondst! Deze schitterende Xk 8 Coupe met slechts 53000km in verzamelaars-conditie. Afstammeling van de beroemde XJS die zijn faam ook wel verwierf door het wat hoger gemiddelde aan garagebezoeken. Van die reputatie wilde de heren bij Ford graag af en dat is duidelijk te merken aan de bouwkwaliteit. Wij hebben er velen in onderhoud dus met recht van spreken kan ik u melden geen structureel slechte delen van een Xk te kunnen melden. Mits goed onderhouden natuurlijk. Met een kilometerstand die dit exemplaar vermeldt is de kans op mankementen ver beneden gemiddeld uiteraard. Bovendien, al zou de auto een enkel keertje last hebben van een 'Engels' schakelaartje, met zo'n belijning e ...

Bekijk
Jaguar XK-R Supercharged Cabriolet '08 51.000km €42.950,-

Jaguar XK-R Supercharged Cabriolet '08 51.000km €42.950,-

De R op de XK-R staat voor de overtreffende trap van de toch al niet kinderachtig gemotoriseerde XK. De mechanisch aangedreven Supercharger zorgt dat het mengsel van brandstof en lucht onder hoge druk wordt ingebracht hetgeen resulteert in een aanzienlijk efficiëntere verbranding. De motor krijgt turbo- prestaties zonder turbo-gat, immers de charger wordt aangedreven door de V-snaar van de motor in tegenstelling tot een turbo die moet 'wachten' op uitlaatgassen. Tel hier bij op dat Jaguar deze techniek toepaste op de gemodificeerde en sterk verbeterde 4.2ltr. V8 motor die al vanaf de tweede serie Xk8 uit 2002 werd toegepast waardoor de betrouwbaarheid optimaal is. Meer vermogen bet ...

Bekijk
Jeep Grand Wagoneer '84 €24.950,-

Jeep Grand Wagoneer '84 €24.950,-

Vaak wordt gedacht dat de Engelsen met hun Range Rover de trendsetters waren in het luxe 4x4 segment. Maar liefst zeven jaar voor introductie van de Rover presenteerde het Amerikaanse Jeep de Grand Wagoneer. Van 1963 tot 1991 bleef het model in productie, over de gehele tijdlijn geproduceerd door wel vier verschillende automakers. Het werd uiteindelijk de op drie andere automodellen na langst geproduceerde Amerikaanse auto ooit. Een icoon van de autoindustrie die zich toelegde op luxe en comfort. Voor de 'American (family) way of life' was de Wagoneer de het hoogst haalbare in die tijd. Uitgerust met automatisch versnelling, stuurbekrachtiging, airconditioning en een luxe interieu ...

Bekijk
Lancia Fulvia Sport Zagato 1600HF '72

Lancia Fulvia Sport Zagato 1600HF '72

Al mijn gehele 'autoleven' lang is er iets wat mij blijft aantrekken in de Fulvia Zagato. Misschien omdat ze als niet door zomaar iedereen gewaardeerd model de underdog is, of zijn het die scherpe zo kenmerkende Zagato lijnen die blijven boeien? Een mooie en slimme vrouw met karakter is toch aantrekkelijker dan een bimbo met perfecte lijnen. Feit is dat er nauwelijks vergelijkbare auto's zijn en al helemaal niet van dit technische ontwerp-niveau. Om de motor zo plat mogelijk te houden werd een V4 motor ontwikkeld met een blokhoek van maar elf graden waardoor deze zeer laag in de auto gemonteerd kon worden. Verder waren er vooruitstrevende zaken als voorwielaandrijving, rondom schij ...

Bekijk
Lancia Flavia 2000 Coupe '72 €27.950,-

Lancia Flavia 2000 Coupe '72 €27.950,-

Uit Zuid Italië, in de buurt van Napels, haalde ik deze zeldzame Lancia Flavia 2000 Coupe. Er werden slechts 1400 exemplaren van deze schitterende coupe geproduceerd. De beperkte oplage kwam niet voort uit een gebrek aan schoonheid of kwaliteit, ze waren eenvoudig weg té goed dus erg kostbaar. Zeldzaamheid is een belangrijke voorwaarde bij een gezonde investering. Vanzelfsprekend ook de kwaliteit. Nu zit dat wel goed bij deze Flavia. Was de Lancia bouwkwaliteit destijds al van bijzonder hoog niveau, uiteindelijk kwam ook hier het roest-spook wel eens om de hoek. Gelukkig maakt de recente Italiaanse afkomst dat deze Flavia in goed geconserveerde conditie naar Nederland kwam. Alleen ...

Bekijk
Lancia Fulvia Coupe Rally 1.3S '69

Lancia Fulvia Coupe Rally 1.3S '69

Genoemd naar een historische Romeinse weg van Tortona naar Torino, de Via Fulvia, was het dé auto die Lancia op de rally-sport kalender zette. Als een ode aan de rally auto's uit de eerste serie Fulvia's verscheen in 1968 de Fulvia Rallye 1.3S met als bijzonderheid de aluminium deuren, kofferklep en motorkap die ook voor de rally en HF modellen werden gebruikt. Het motorvermogen was dankzij een doorontwikkeling van de bijzondere V4 gestegen tot 92pk. De slechts 935kg wegende 1.3S was een voor die tijd rappe sportcoupe. De Fulvia behaalde mede dankzij de voorwielaandrijving veel overwinningen in diverse belangrijke rally's. Uiteindelijk werd in 1972 zelfs het wereldkampioenschap ral ...

Bekijk
Lancia Fulvia Coupe 2e serie '72

Lancia Fulvia Coupe 2e serie '72

Mijn enthousiasme voor de prachtig vormgegeven en technisch doorontwikkelde Fulvia zal u gezien het brede aanbod niet ontgaan zijn. Ik kan een echt mooi en goed exemplaar niet laten staan en omdat ik toch een vrij 'algemene smaak' heb denk ik dat veel van u mijn enthousiasme delen en begrijpen. Voorwielaandrijving, een verfijnd ontworpen V4 motor, een subframe, ZF 5-bak en die unieke belijning, welke auto biedt dat in deze prijsklasse? De Fulvia was een beroemd rally winnaar en ook dat spreekt de autoliefhebber zo aan. In het jaar waarin deze Fulvia werd gebouwd won Lancia het wereldkampioenschap rally met dit type auto. Kortom een icoon van een klassiek Italiaans automerk met tech ...

Bekijk
Lancia Fulvia Coupe 1.3S '72 'da concorso'

Lancia Fulvia Coupe 1.3S '72 'da concorso'

De Fulvia is technisch een hoogstaand ontwikkelde auto. De vormgeving echter oogst pas de laatste jaren waardering bij het grote publiek. Daardoor waren ze te lang niet voldoende waard om ze goed te restaureren. Gemiddeld zijn oudere Lancia's zeker niet zo roestgevoelig als men denkt, dat imago hebben ze overgehouden van het tijdperk ruim na 1970 waar Fiat eigenaar werd. Het lakwerk en rubbers zijn wel, althans op de meeste plaatsen in Italië dan, vaak dof en uitgedroogt. Door die geringe waarde, tot een vijf jaar terug, werden echt volledige restauraties matig uitgevoerd dus een origineel exemplaar valt te prefereren. Het hier aangeboden exemplaar is een fraai originele auto die v ...

Bekijk
Lancia Flavia 2000 Coupe '72 €29.950,-

Lancia Flavia 2000 Coupe '72 €29.950,-

Volgens kenners is de 2000 Coupe, door velen ook aangeduid als de Flavia 2000 Coupe, de laatste echte Lancia. Begin jaren zeventig nam Fiat het noodlijdende Lancia over. Niet omdat het grote publiek een Lancia niet goed genoeg vond, ze waren zo goed doordacht en ontworpen dat de productiekosten de auto's te duur maakte en dus commercieel niet interessant voor Fiat. Toch liet Fiat bij gebrek aan een nieuw topmodel de 2000 Coupe in productie gaan. Als gevolg van het forse prijskaartje werden er slechts 1400 van dit type coupe's gebouwd. Juist dat maakt de auto nog interessanter voor wie al viel voor haar schoonheid. De door Pininfarina ontworpen koets heeft een zeldzaam fraaie belijn ...

Bekijk
Lancia Beta Coupe 1300 '79 55.000km €12.950,-

Lancia Beta Coupe 1300 '79 55.000km €12.950,-

Vincenzo Lancia (1881-1937) gebruikte voor zijn eerste creaties letter aanduidingen uit het Griekse alfabet. Na de overname van Lancia door Fiat in 1969 besloot men de modellenreeks aan te gaan duiden met dezelfde letters. Om verwarring, en waarschijnlijk vervelende rechtszaken, met Alfa Romeo te voorkomen werd het eerste model van Lancia onder Fiat regie de Beta. In 1972 gepresenteerd in diverse carrosserie stijlen. Om de productiekosten op een aanvaardbaar niveau te houden werd een bestaande en succesvolle Fiat motor met dubbele bovenliggende nokkenassen gebruikt. Economisch een verplichting, immers Lancia werd in de armen van Fiat gedreven door een naderend bankroet als gevolg v ...

Bekijk
Lancia Flavia Coupe 1800 1e Serie '66

Lancia Flavia Coupe 1800 1e Serie '66

Een prachtige Lancia Flavia Coupe uit de eerste serie. In 1961 verscheen de technisch zeer hoogstaande Flavia en een jaar later presenteerde Lancia de Coupe. Getekend door Pininfarina, met een schuin oog gericht op de tekentafel in dezelfde studio van de Ferrari 330. Dit schitterende ontwerp is uiteraard een van de redenen waarom het model nu een gezochte klassieker is. Tegelijkertijd waardeert de kenner ook de voor die tijd zeer vooruitstrevende techniek. Zeer doordacht ontworpen met kenmerken waar menig Duitse fabrikant aanzienlijk later aan toe kwam. De Flavia is dan ook een zeer goed rijdende en comfortabele GT met hoog aanzien. Terecht ontdekt door het grote publiek waardoor d ...

Bekijk
Lancia Fulvia Coupe Rally 1.3 S '69

Lancia Fulvia Coupe Rally 1.3 S '69

Genoemd naar een historische Romeinse weg van Tortona naar Torino, de Via Fulvia, was het dé auto die Lancia op de rally-sport kalender zette. Als een ode aan de rally auto's uit de eerste serie Fulvia's verscheen in 1968 de Fulvia Rallye 1.3S met als bijzonderheid de aluminium deuren, kofferklep en motorkap die ook voor de rally en HF modellen werden gebruikt. Het motorvermogen was dankzij een doorontwikkeling van de bijzondere V4 gestegen tot 92pk. De slechts 935kg wegende 1.3S was een voor die tijd rappe sportcoupe. De Fulvia behaalde mede dankzij de voorwielaandrijving veel overwinningen in diverse belangrijke rally's. Uiteindelijk werd in 1972 zelfs het wereldkampioenschap ral ...

Bekijk
Lancia Fulvia Coupe '74 'colore raro' € 19.950,-

Lancia Fulvia Coupe '74 'colore raro' € 19.950,-

'En je hebt er al vijf staan' riep de boekhouder toen deze Fulvia binnenkwam. Dat was natuurlijk waar echter met een calculator in de aanslag voel je niet wat je meemaakt wanneer je in Zuid Italië deze Fulvia onder ogen komt. Wetende dat er in deze prachtige kleur slechts enkele honderden zijn gemaakt, dat ze in deze staat bijna onmogelijk te vinden zijn én dat het een serie drie is zonder de optisch minder fraaie details van dit type. Kortom een Fulvia Coupe die je niet kan laten staan. Op de foto's komt het niet eens zo goed over, de kleur is, zeker in combinatie met het spectaculair fraaie interieur echt prachtig. Mooi rustig klassiek met toch dat zweempje wat je doet omkijken, ...

Bekijk
Lancia Flavia Coupe 1800 1e Serie '67

Lancia Flavia Coupe 1800 1e Serie '67

Op weg naar mijn fotoplek maak ik altijd een laatste testrit met iedere auto die in de verkoop komt. Ik doe dan ook ter controle even een stukje A44 om ook de staat van de techniek op hogere snelheid te doorgronden. Op dat moment komt mij zo'n KLPD Volvo voorbij, altijd fijn als de heren doorrijden want met groene platen aangehouden worden geeft altijd gedoe over bijvoorbeeld papieren, nooit leuk. Ze zijn net voorbij, jawel hoor vol in de remmen en Stop! aan. Wat blijkt, hebben de heren (waarom hebben die mannen altijd een snor?) een discussie in de politieauto of dit nu een Ferrari of een Maserati is die ze zojuist voorbij rijden. Heren, het is een Lancia! Stonden ze daar op die p ...

Bekijk
Land Rover Defender Triple Black Edition '11 106.000km €39.950,-

Land Rover Defender Triple Black Edition '11 106.000km €39.950,-

Hoe sterk kan een auto-ontwerp zijn? Wanneer het maar liefst 68 jaar lang in productie blijft mogen we wel spreken van een icoon. De Defender, geproduceerd in diverse hoedanigheden echter zo herkenbaar aan het het hoekige ontwerp, heeft Land Rover na WOII op de kaart gezet. De laatste Defender 90 versie zoals die tot 2016 in productie bleef werd in 1983 geïntroduceerd. Bijna 35 jaar lang had de Defender hetzelfde gezicht en verwierf de auto een cultstatus en werd übercool dankzij de klassieke look en praktische waarde. Dit fraaie exemplaar is meegegaan met de tijd en gaat gehuld in driedelig strak zwart. Het is een schadevrije originele en als nieuw uitziende Defender. Desgewenst g ...

Bekijk
Land Rover Defender Regeneration Benzine '97/'17 €32.950,-

Land Rover Defender Regeneration Benzine '97/'17 €32.950,-

Een dieselmotor in een auto waar u niet eens 10.000km mee rijdt, niet overal zonder voorbehoud meer mee mag rijden en ook flink van zich laat horen. Laat zo'n motor in 99% van de gevallen helaas in uw favoriete én dus een van de leukste auto's zitten, de Land Rover Defender. Was er maar een alternatief. Daarom is dit waarschijnlijk de leukste Defender van Nederland. Een Defender 90 met benzinemotor. Niet omgebouwd, origineel geleverd, in 1997, met 136pk sterke benzinemotor. Nieuw opgebouwd in 2017. Voorzien van verbrede schermen voor en achter, vakkundig nieuw gespoten in Nara Bronze Metallic, nieuw met two-tone leer bekleed, voorzien van airco, Multi Media audio/navigatie, acht ...

Bekijk
Maserati Gran Turismo ´08 38.800km

Maserati Gran Turismo ´08 38.800km

Op basis van het succesvolle Quattroporte platform ontwikkelde Maserati een schitterende coupe die de alleszeggende naam GranTurismo mee kreeg. De niet geringe wielbasis staat borg voor een ruim interieur waar zelfs achterin plaats is voor volwassenen. Ook zorgt het voor een comfortabel rijgedrag wat goed past bij de positionering van de auto. Een echte GranTurismo. De 405pk sterke, van Ferrari afkomstige V8, biedt een optimale combinatie van sportiviteit en souplesse. Veel vermogen is immers niet alleen bedoelt om met hoge snelheid te rijden. Overigens is de met distributiekettingen uitgevoerde Ferrari motor in combinatie met de Duitse ZF versnellingsbak een zeer betrouwbaar gehee ...

Bekijk
Maserati GranTurismo ´07 35.000km €54.950,-

Maserati GranTurismo ´07 35.000km €54.950,-

Op basis van het succesvolle Quattroporte platform ontwikkelde Maserati een schitterende coupe die de alleszeggende naam GranTurismo mee kreeg. De niet geringe wielbasis staat borg voor een ruim interieur waar zelfs achterin plaats is voor volwassenen. Ook zorgt het voor een comfortabel rijgedrag wat goed past bij de positionering van de auto. Een echte GranTurismo. De 405pk sterke, van Ferrari afkomstige V8, biedt een optimale combinatie van sportiviteit en souplesse. Veel vermogen is immers niet alleen bedoelt om met hoge snelheid te rijden. Overigens is de met distributiekettingen uitgevoerde Ferrari motor in combinatie met de Duitse ZF versnellingsbak een zeer betrouwbaar gehee ...

Bekijk
Maserati Quattroporte III 4.9 Automatico '82 80400km  €29.950,-

Maserati Quattroporte III 4.9 Automatico '82 80400km €29.950,-

Eind jaren zeventig was het Citroën pijnlijk duidelijk geworden dat Italianen onder Franse leiding zich voelde als de koksmaat van Gordon Ramsey. Notabene een Argentijn met een goed gevoel voor wat de verwende automobilist met stijl zich in die tijd wenste lukte het vervolgens wel om alle neuzen in Modena en Milaan dezelfde kant op te krijgen. DeTomaso gaf Giorgetto Giugiaro van Italdesign opdracht een achterwiel aangedreven sedan te ontwikkelen met een traditionele forse V8 in het vooronder. DeTomaso had niet de beschikking over een modern marketingapparaat of Maurice de Hond om te informeren bij het grote publiek welke auto-behoefte men had. Hij vertrouwde op zijn gevoel en kreeg ...

Bekijk
Maserati GranTurismo ´08 55.000km

Maserati GranTurismo ´08 55.000km

Op basis van het succesvolle Quattroporte platform ontwikkelde Maserati een schitterende coupe die de alleszeggende naam GranTurismo mee kreeg. De niet geringe wielbasis staat borg voor een ruim interieur waar zelfs achterin plaats is voor volwassenen. Ook zorgt het voor een comfortabel rijgedrag wat goed past bij de positionering van de auto. Een echte GranTurismo. De 405pk sterke, van Ferrari afkomstige V8, biedt een optimale combinatie van sportiviteit en souplesse. Veel vermogen is immers niet alleen bedoelt om met hoge snelheid te rijden. Overigens is de met distributiekettingen uitgevoerde Ferrari motor in combinatie met de Duitse ZF versnellingsbak een zeer betrouwbaar gehee ...

Bekijk
Maserati GranTurismo ´08 53.000km €54.950,-

Maserati GranTurismo ´08 53.000km €54.950,-

Op basis van het succesvolle Quattroporte platform ontwikkelde Maserati een schitterende coupe die de alleszeggende naam GranTurismo mee kreeg. De niet geringe wielbasis staat borg voor een ruim interieur waar zelfs achterin plaats is voor volwassenen. Ook zorgt het voor een comfortabel rijgedrag wat goed past bij de positionering van de auto. Een echte GranTurismo. De 405pk sterke, van Ferrari afkomstige V8, biedt een optimale combinatie van sportiviteit en souplesse. Veel vermogen is immers niet alleen bedoelt om met hoge snelheid te rijden. Overigens is de met distributiekettingen uitgevoerde Ferrari motor in combinatie met de Duitse ZF versnellingsbak een zeer betrouwbaar gehee ...

Bekijk
Maserati 4200 GT Coupe Cambiocorsa '03 29.000km €29.950,-

Maserati 4200 GT Coupe Cambiocorsa '03 29.000km €29.950,-

De Nederlandse sportwagen-scéne wordt gedomineerd door een zeker Duits merk wat ook wij, zoals u weet, zeer hoog hebben zitten. Dit vooral om het roemrijke verleden en de bouwkwaliteit van de gemiddelde luchtgekoelde sportwagen. Toch vraag ik me als liefhebber van Italiaanse exoten regelmatig af waarom dit zo is. Waarom worden onze ogen op de openbare weg niet wat vaker gestreeld door de lijnen van Italiaanse schonen waar een klinische Duitser nimmer tegen op kan? Het onbekend zijn mét vermoedelijk, onbekend maakt immers onbemind. Kroegpraatjes als 'die gaat stuk' en 'de onderhoudskosten zijn extreem' hoor ik vaker en alleen van mensen die zelf geen Italiaan van naam in de garage h ...

Bekijk
Maserati Quattroporte vol-automaat '07 65000km € 29.950,-

Maserati Quattroporte vol-automaat '07 65000km € 29.950,-

In 2004 introduceerde Maserati de 5e serie Quattroporte. Vriend en vijand waren het eens over de schoonheid van het ontwerp. Ogenblikkelijk werd de auto door de gezamenlijke autopers uitgeroepen tot s'werelds mooiste sedan. Minder gelukkig was men met het type versnellingsbak die de auto als enige optie meekreeg. De zgn. Duo Select schakeling. Feitelijk een gerobotiseerde handbak met een conventionele versnellingsbak en koppeling die naar keuze ook automatisch zijn werk deed. Dat automatisch schakelen kent een lange schakeltijd en daar kreeg Maserati veel kritiek op. Naar mijn mening wat onterecht, immers de auto was bedoeld voor bestuurders die een ruime sedan wenste die te rijden ...

Bekijk
Maserati Spyder Cambiocorsa '05 NL auto 1e eigenaar 53.000km €32.950,-

Maserati Spyder Cambiocorsa '05 NL auto 1e eigenaar 53.000km €32.950,-

Een van de mooiste en leukste cabriolet's uit de moderne Italiaanse autoindustrie, de Maserati Spyder Cambiocorsa. Wie biedt er een bij Ferrari ontwikkelde en geproduceerde V8 gecombineerd met een eventueel handmatig te bedienen automatische versnellingsbak in een oogstrelend cabrio ontwerp? En dat voor net 30 mille. Terwijl Maserati staat voor exclusiviteit, sportiviteit en ingetogen klasse. Daar verwacht je een ander prijskaartje bij. Zeker wanneer je de prestaties van de Spyder eens goed bestudeerd. Maar liefst 390pk, een top van 285km/u en gegarandeerd binnen vijf seconden uw toupet in de berm, dat zijn nog eens cijfers. Overigens staat motorvermogen niet louter voor snelheid, ...

Bekijk
Mercedes Benz 220SE Ponton Cabriolet '60 €132.950,-

Mercedes Benz 220SE Ponton Cabriolet '60 €132.950,-

Mercedes' eerste naoorlogse ontwerp waarbij geen losse op zichzelf staande voorschermen werden gebruikt doch een zelfdragende carrosserie waarbij de voorschermen met elkaar verbonden waren. Hierdoor kreeg de W128 serie de bijnaam 'Ponton'. Mercedes trachtte midden jaren vijftig weer een serieus marktaandeel in het opkrabbelende luxesegment te verwerven. Vooruitstrevende techniek, hoogwaardige bouwkwaliteit en luxe waren troeven die men stevig in handen had. Ook nu verbazen de rijeigenschappen een ieder die voor het eerst met een auto uit deze serie rijdt. Vooral de meest luxe en sterkst gemotoriseerde 220SE blinkt dankzij de 120pk sterke zescylinder motor en onafhankelijke wieloph ...

Bekijk
Mercedes Benz S430 '00 31.000km €19.950,-

Mercedes Benz S430 '00 31.000km €19.950,-

Das Haus in alle bescheidenheid. Beter gezegd een Mercedes S-klasse in alle bescheidenheid. Voor wie de degelijkheid, rijeigenschappen en het ultieme comfort van de S-klasse dagelijks wil ervaren zonder daar op afgerekend te worden. Als gevolg van de ingetogen vormgeving, waarmee Mercedes destijds een nieuwe weg insloeg, presenteert de auto zich niet nadrukkelijk terwijl bijvoorbeeld de binnenruimte toenam ten opzichte van het voorgaande, aanzienlijk grotere, S-klasse model. Het ontwerp was tevens een antwoord op de kritiek die de grote wat hoekige voorganger kreeg. Het was ook de vooral in Europa en Amerika geuite wens om subtieler met luxe en kapitalistisch ogende vervoersmiddele ...

Bekijk
Mercedes Benz 200TE '91 bijzonder origineel 109.000km

Mercedes Benz 200TE '91 bijzonder origineel 109.000km

Recent nog uitgeroepen tot 'best car ever made' wanneer het gaat over de bouwkwalteit en betrouwbaarheid, de Mercedes W124 serie. Een echte Mercedes van vóór het computer- en plastic tijdperk. Goed voor een miljoen kilometers. Deze kan nog even mee dus. Het betreft hier een zeer bijzonder exemplaar, geheel origineel en zeer beperkt gebruikt. En hoe! Vaak kwam zo'n onverwoestbare W124 stationwagen uiteindelijk in handen van de lokale aannemer of stucadoor. Altijd starten, heerlijk rijdend, een laag benzineverbruik en toch dé ster voor op de motorkap maakt haar zeer geliefd. De liefhebber van de inmiddels klassieke W124 serie zoekt zo'n exemplaar uiteraard niet, toch is het eenvoudig ...

Bekijk
Mercedes Benz 280SL Roadster Automaat '72

Mercedes Benz 280SL Roadster Automaat '72

Niet voor niets is de W113 SL-serie één van de meest gezochte cabriolets van Mercedes Benz. Het prachtige klassieke ontwerp voldoet dankzij het rijke gebruik van chroomdelen volledig aan het beeld wat men bij een klassieker uit de jaren zestig heeft. En dan ook nog geweldig rijdt. De autopers schreef destijds dat de auto reed als op rails. In tegenstelling tot de voorgaande 190SL modellen kreeg de W113 een krachtige zescilinder motor mee die in de laatste 280 versie zelfs 170pk leverde. Comfortabel en soepel rijdt een 280SL u naar Zuid Europa, met de betrouwbaarheid waar Mercedes haar status aan ontleend. Mits goed onderhouden uiteraard. Het interieur is ruim en biedt ook grotere i ...

Bekijk
Mercedes Benz S320 '00 68.000km €17.950,- bijtellingsvriendelijk

Mercedes Benz S320 '00 68.000km €17.950,- bijtellingsvriendelijk

Das Haus in alle bescheidenheid. Beter gezegd een Mercedes S-klasse in alle bescheidenheid. Voor wie de degelijkheid, rijeigenschappen en het ultieme comfort van de S-klasse dagelijks wil ervaren zonder daar op afgerekend te worden. Als gevolg van de ingetogen vormgeving, waarmee Mercedes destijds een nieuwe weg insloeg, presenteert de auto zich niet nadrukkelijk terwijl bijvoorbeeld de binnenruimte toenam ten opzichte van het voorgaande, aanzienlijk grotere, S-klasse model. Het ontwerp was tevens een antwoord op de kritiek die de grote wat hoekige voorganger kreeg. Het was ook de vooral in Europa en Amerika geuite wens om subtieler met luxe en kapitalistisch ogende vervoersmiddele ...

Bekijk
Rolls Royce Phantom '07 NL-auto, 1e eig. 69.000km

Rolls Royce Phantom '07 NL-auto, 1e eig. 69.000km

Nog immer s'werelds meest prestigieuze automerk, Rolls Royce. Na een complexe strijd met de Volkswagen groep sinds 1998 in handen van het net iets minder prestigieuze BMW. Hoewel die combinatie destijds flink wat stof deed opwaaien in de autoindustrie blijkt het anno nu een zeer gelukkig huwelijk. Engelse tradities en sfeer verweven met Duitse perfectie, het werkt. De monumentale Phantom mag dan onder regie van het lager op de prestigeladder staande BMW ontwikkeld zijn, technisch bracht het Rolls Royce naar een niveau waar het zelfstandig nooit was gekomen. Vier jaar lang werkte de ingenieurs uit Beieren samen met de bewonderenswaardige collega's uit het Engelse Crew aan een splint ...

Bekijk
Rolls Royce Phantom '06 59.000km

Rolls Royce Phantom '06 59.000km

Nog immer s'werelds meest prestigieuze automerk, Rolls Royce. Na een complexe strijd met de Volkswagen groep sinds 1998 in handen van het net iets minder prestigieuze BMW. Hoewel die combinatie destijds flink wat stof deed opwaaien in de autoindustrie blijkt het anno nu een zeer gelukkig huwelijk. Engelse tradities en sfeer verweven met Duitse perfectie, het werkt. De monumentale Phantom mag dan onder regie van het lager op de prestigeladder staande BMW ontwikkeld zijn, technisch bracht het Rolls Royce naar een niveau waar het zelfstandig nooit was gekomen. Vier jaar lang werkte de ingenieurs uit Beieren samen met de bewonderenswaardige collega's uit het Engelse Crew aan een splint ...

Bekijk
Saab 900 Cabriolet '91 Low Pressure Turbo 87.000km! €17.900,-

Saab 900 Cabriolet '91 Low Pressure Turbo 87.000km! €17.900,-

Nauwelijks meer te vinden, een originele Saab 900 Cabriolet met minder dan 100.000km. Het is dan ook een bijzonderheid er hier een aan te kunnen bieden, heus voorzien van een klein gebruiksspoor, de kilometerstand maakt dat deze 900 rijdt als een nieuwe. Net na de eeuwwisseling was een 900 Classic dagelijkse kost bij ons en we leverden dan ook meer dan 600 exemplaren af in die jaren. De kilometerstanden namen logischerwijs toe en de kwaliteit met de jaren af, vandaar dat er slecht op incidentele basis nog eens een in de showroom staat. Als er dan een de toets der kritiek doorstaat is het geen roestig exemplaar met driehonderdduizend kilometer op de klok. Een volledig originele auto ...

Bekijk
Saab 9.3 Vector Cabriolet '10 80.000km

Saab 9.3 Vector Cabriolet '10 80.000km

U kunt het nog meemaken. Rijden in misschien wel het meest uitgesproken, eigenzinnig doordacht ontworpen automerk behoort straks tot het verleden. Immers sedert 2014 is er geen nieuwe Saab meer gebouwd. Wie nog íets, een 9.3 is geen pure Saab zoals de 900, van het Saab DNA wil voelen én zo jong en fris mogelijk wil instappen wordt het steeds lastiger een mooi exemplaar te vinden. De beschikbaarheid is klein, de prijzen lopen zelfs op. Een 9.3 uit de laatste series biedt nog steeds de modernste rijeigenschappen, ver voorbij het karakter van de oude 900, en natuurlijk die beroemde Saab-veiligheid. Maakt u zich geen zorgen over de toekomst, het is een General Motors product, geen Spyk ...

Bekijk
Saab 900 Aero Cabriolet '93 118.000km €17.900,-

Saab 900 Aero Cabriolet '93 118.000km €17.900,-

Midden jaren tachtig bedacht de Amerikaanse importeur van Saab dat het wel erg aantrekkelijk zou zijn wanneer men in met name de zonnige staten van de USA een cabriolet versie van de aldaar succesvolle 900 kon aanbieden. In Zweden had men dat niet echt tot prioriteit bestempeld. Begrijpelijk. En zo geschiede. Er werden gesloten 900 versie's naar Valmet (bekende producent in de industrie die bijv. voor Porsche de Boxster bouwde) in Finland verscheept alwaar men er een cabriolet van maakte. Uiteraard voorzien van de noodzakelijke verstevigingen en andere deuren om de forse dorpels te omsluiten. Dit productieproces maakte dat het kostbaar om een 900 cabriolet te bouwen. Mede als gevo ...

Bekijk