Overzicht klassieke auto's te Koop:

Alfa Romeo Spider 1600 'Coda Tronca' '72

Alfa Romeo Spider 1600 'Coda Tronca' '72

Een 1600 Spider in fraai Grigio Chiaro Metallizzato. Geen grauwe muis, het smaakvol gekozen interieur maakt van deze Alfa Romeo een opvallende en tevens gedistingeerde Italiaan. De Spider biedt tijdloos Italiaans design in combinatie met soepel en desgewenst sportieve rijeigenschappen. Immers 110pk in een cabriolet van net 1000kg is een verhouding die de auto moeiteloos in iedere versnelling doet accelereren. Ze maakt er dan geluid bij alsof ze door die donkere spits van het Italiaanse elftal wordt bemind. En u mag meegenieten, zeker met de kap open doet u dat optimaal. In die tijd al had een Alfa Romeo een vijfbak dus rustig toeren zonder geluidsoverlast is mede dankzij het ruim b ...

Bekijk
Alfa Romeo Giulia 1600 Super '66 €29.950,-

Alfa Romeo Giulia 1600 Super '66 €29.950,-

Raffinement in autodesign. De Giulia, opvolger van de vriendelijk klinkende naam Giulietta, werd in 1962 gepresenteerd. Een ontwerp dat voor die tijd zeer revolutionair door o.a. gebruikmaking van de windtunnel tot stand kwam. Een Giulia heeft ondank zijn rechtopstaande voorruit een Cw waarde van 0,34 en dat is ook nu nog laag te noemen. Zelfs lager dan een 911 uit die tijd. En dan is er het raffinement van het ontwerp, kijk eens naar de vorm van de achterruit bij de C-stijl, de kofferklep, de vorm van de knipperlichten voor, het prachtige front en de in het staal van de flanken geperste 'stootlijsten' op de deuren die zo kenmerkend doorlopen in het achterscherm. Nee dat is geen do ...

Bekijk
Alfa Romeo Montreal '72 'Condizione Introvabile' €79.950,-

Alfa Romeo Montreal '72 'Condizione Introvabile' €79.950,-

De Alfa Romeo Montreal, het schitterende ontwerp van Marcello Gandini, ook de ontwerper van de legendarische Lamborghini Miura zoals de luchtinlaten achter de deuren bevestigen, werd in 1967 op de Expo 67 in Montreal gepresenteerd. Daar hield het concept de onofficiële naam aan over die het publiek de auto was gaan geven in Canada waarna de fabriek deze uiteindelijk overnam. De Montreal stond in die tijd, net zoals recent de C8, ontwerptechnisch ver boven het gemiddelde 4 cylinder aanbod van Alfa Romeo. Zo was er de V8 die afgeleid was van de motor uit de beroemde 33 Stradale, een 5 bak van het Duitse ZF, een gelimiteerd antislip differentieel, dry-sump smering, het SPICA injectie ...

Bekijk
Alfa Romeo 1300GT Junior 'Brievenbus' sopratutto '70 €29.950,-

Alfa Romeo 1300GT Junior 'Brievenbus' sopratutto '70 €29.950,-

Gekocht uit liefde, deze uitzonderlijk mooie en echte GT Junior uit 1970. Hoewel de boekhouder het een minder goed idee vond kon ik de auto niet laten staan. Uit een collectie van een Italiaan die deze naliet aan zijn kinderen. Met SUV's voor de deur en voortdurend iPhone's aan het oor zich verwonderend over het ontbreken van stuurbekrachtiging. Dit Italiaanse sieraad verdiende een reddingsactie voordat ze zou wegkwijnen in de immens grote garage van de generatie 'alleen het nieuwste is goed genoeg voor ons'. En dan weten de jongelui zo'n prachtstuk opeens wel op waarde te schatten. Daar overheen gestapt, zonder toestemming van de boekhouding, reed ik opeens met een grote glimlach ...

Bekijk
Alfa Romeo Giulia 1300 Super '75 €18.950,-

Alfa Romeo Giulia 1300 Super '75 €18.950,-

Hoe bijzonder is dat, een gebruiksauto zoals de Giulia ooit bedoeld was, in deze onverprutste staat. Inmiddels uitgegroeid tot een iconische klassieker voor het beroemde merk is een gave en roestvrije Giulia geen vanzelfsprekendheid. Hoewel zeker niet slecht geconstrueerd werden ze meestal ingezet als dagelijks vervoer met alle gevolgen van dien. In onze omgeving ging een auto uit de jaren zeventig die dagelijks buiten verbleef als vanzelfsprekend roesten. Van Alfa tot Rolls Royce. Om een roestvrij en gaaf exemplaar te vinden moeten we naar de bron, en dan nóg is het lastig om geen afgereden exemplaar te vinden. Ze rijden geweldig en waren vanwege het geraffineerde ontwerp al vroeg ...

Bekijk
Alfa Romeo Giulia 1300 Super '72 'super originale' 71.000km €22.950,-

Alfa Romeo Giulia 1300 Super '72 'super originale' 71.000km €22.950,-

Introvabile! Een Giulia met keihard en origineel plaatwerk vinden is minstens zo moeilijk als een Italiaan die al zijn belastingen betaalt. Daar loop je tegenaan en die mag dan mee naar Nederland. In Italië neemt men daar overigens net zo moeilijk afscheid van als dat ze Silvio B. definitief uitzwaaien. Stroperig en flink betalen, zo gaat dat dan. Met enige trots heb ik ze nu dan in het frisse Warmond staan. Voor iemand die er echt een warme plek voor heeft, ook in zijn of haar hart. Een Giulia is een rijdend monument van de succesvolle Italiaanse autoindustrie uit de jaren zestig. Met vooruitstrevende techniek als bijvoorbeeld dubbele bovenliggende nokkenassen, vijf versnellingen ...

Bekijk
Alfa Romeo Giulia 1300 Super '72 €18.950,-

Alfa Romeo Giulia 1300 Super '72 €18.950,-

Hoe bijzonder is dat, een gebruiksauto zoals de Giulia ooit bedoeld was, in deze onverprutste staat. Inmiddels uitgegroeid tot een iconische klassieker voor het beroemde merk is een gave en roestvrije Giulia geen vanzelfsprekendheid. Hoewel zeker niet slecht geconstrueerd werden ze meestal ingezet als dagelijks vervoer met alle gevolgen van dien. In onze omgeving ging een auto uit de jaren zeventig die dagelijks buiten verbleef als vanzelfsprekend roesten. Van Alfa tot Rolls Royce. Om een roestvrij en gaaf exemplaar te vinden moeten we naar de bron, en dan nóg is het lastig om geen afgereden exemplaar te vinden. Ze rijden geweldig en waren vanwege het geraffineerde ontwerp al vroeg ...

Bekijk
Alfa Romeo GT Junior '70 'restaurata professionalmente'

Alfa Romeo GT Junior '70 'restaurata professionalmente'

'Mijn klassieke auto is ontworpen door Giorgetto Giugiaro'. Wie dit kan zeggen wekt, ook bij niet autoliefhebbers, de indruk een echte liefhebber of zelfs kenner van stijlvolle auto ontwerpen te zijn. Ziet men vervolgens uw keuze in werkelijkheid dan zal een ieder overtuigd zijn van uw oog voor het allermooiste op wielen. Immers de Alfa Romeo 105 serie, algemeen aangeduid als 'de Bertone', kent vanuit iedere invalshoek geen verkeerde lijn. Niet vaak zag de autoindustrie in dit marktsegment een dergelijk perfect ontwerp ten tonele verschijnen. De schoonheid van het ontwerp is ongetwijfeld de belangrijkste reden van de populariteit van dit model. Hoewel ook de rijeigenschappen en bet ...

Bekijk
Aston Martin Vantage Roadster Manual '08 11.500km NL-auto

Aston Martin Vantage Roadster Manual '08 11.500km NL-auto

Power, Beauty and Soul, dat is de marketing slogan waar Aston Martin haar auto's mee aanprijst. In het geval van de meest succesvolle Aston Martin ooit, de V8 Vantage zijn deze woorden zeker niet misplaatst. De 380pk sterke en zeer betrouwbare V8 maakt van de Vantage zodra deze op toeren komt een beest wat een indrukwekkende grom uit de uitlaten laat horen. Niet nerveus, het voorhanden zijnde koppel maakt de auto ook soepel en desgewenst gemoedelijk rijdbaar. Aan het uiterlijk van de auto hoef ik niet veel woorden vuil te maken, vriend en vijand is het daar over eens, very, very beautiful. En dan 'de ziel' van het merk, 100 jaar overleven met hoogte- en dieptepunten en uiteindelijk ...

Bekijk
Bentley Continental GTC '07 71.000km €89.950,-

Bentley Continental GTC '07 71.000km €89.950,-

Het was hét onderwerp van gesprek op de Autosalon van Genéve in 2003. De Duitsers hadden op basis van hun VW Phaeton platform, een ontwerp van de Belg Dirk van Braeckel en gelukkig met respect voor het Engelse Bentley DNA een revolutionair fraaie auto gecreëerd. De Continental GT, met de commerciële bedoeling een groter publiek aan te spreken en dus serieuze productieaantallen te realiseren. Ze wisten maar al te goed dat het 'Made in Germany' label op de belangrijkste onderdelen aanzienlijk meer potentiële kopers over de streep zou trekken. Die onderdelen moesten dan wel gemonteerd worden in een auto die liever niet in Duitsland was getekend en de zo kenmerkende stijl, klasse en sp ...

Bekijk
BMW 320i Cabriolet E30 '90 89.000km €15.950,-

BMW 320i Cabriolet E30 '90 89.000km €15.950,-

Inmiddels heeft de E30 serie van BMW de status van klassieker verworven. Originele en gave exemplaren zijn gezocht en dat gegeven stuwt de waardeontwikkeling op. Met name de zeldzamere exemplaren als Coupe's en Cabriolet's met lage kilometerstanden zijn inmiddels verzamelwaardig. De populariteit van het model dankt het met name aan de beroemde bouwkwaliteit en het nog echt pure BMW rijden wat deze auto biedt. Geen computers, elektronische ingrepen of een ontwerp wat vriendelijker voor een geschepte voetganger is dan voor het auto-minnende oog. Gemiddeld werden ze uiteraard verkocht als dagelijks vervoersmiddel, een lage kilometerstand en onverprutste originaliteit is dus lastiger t ...

Bekijk
BMW 320i Sedan manual '85 60.000km €15.950,-

BMW 320i Sedan manual '85 60.000km €15.950,-

Onder BMW liefhebbers is de E30 de meest aansprekende uit de gehele 3-serie lijn die de Beierse fabriek tot op de dag van vandaag produceert. Al lang niet meer zo leuk als de auto van toen. Anno 2017 wel beter en veiliger natuurlijk, niet leuker. Al was het maar omdat een E30, zeker met de grotere motoren zo lekker gemakkelijk dwarsgaat. Hup het stuur weer in de richting van waar je eigenlijk wilde en recht staat 'ie weer. Agiel, snel, zeer direct en scherp sturend. Een E30 is daarbij ook nog eens gebouwd volgens kwaliteitsnormen alsof de ISO9000 (1987) er al was. Toch zijn het vooral de rijeigenschappen die de E30 zo populair maken. Het hier aangeboden exemplaar is wellicht iets m ...

Bekijk
BMW 1802 Touring '73 geheel gerestaureerd €32.950,-

BMW 1802 Touring '73 geheel gerestaureerd €32.950,-

Vorm maakt functie, functie maakt vorm. Een BMW met een 'derde' deur, voorzien van de inmiddels iconische naam Touring kreeg dankzij die zo schuin liggende achterklep de klassiekerstatus die het nu tot gezochte auto's maakt. De reputatie van het Karmann plaatwerk maakt dat wanneer de auto dan ook nog eens hard en roestvrij is we over een zeldzame en lastig te vinden auto spreken. In het geval van de hier aangeboden 1802 zelfs nóg zeldzamer te noemen, er werden slechts 975 exemplaren gebouwd. Zie de detailfoto's, met grote zorg en liefde werd deze 1802 geheel gerestaureerd en nieuw opgebouwd. Er werd zonder financieel voorbehoud naar het eindresultaat toegewerkt, en zoals ze eruit z ...

Bekijk
BMW 2002 '75 €18.950,-

BMW 2002 '75 €18.950,-

De kenner weet het, een beter sturende en leuker rijdende auto dan de BMW 2002 was er begin jaren zeventig voor de toenmalige nieuwprijs nauwelijks te koop. En daar schuilt ook de verklaring voor de relatieve zeldzaamheid van de '02 serie in. Immers een exoot zette je weg onder een hoes in de garage, een betaalbare BMW daar ging je mee rijden. En hoe! Wat een stuur- en weggedrag heeft zo'n 2002!Bovendien bleken ze behoorlijk roestgevoelig wat in het geval van dagelijks gebruik geen ideale combinatie was teneinde van een lang leven te genieten. Zo zijn er echt maar weinig harde en gave exemplaren van de 2002 over. Bedenk daarbij dat ze lang nét even te weinig waard waren om ze vakku ...

Bekijk
BMW Z4 M Coupe '07 94.000km

BMW Z4 M Coupe '07 94.000km

Wanneer je een krachtbron voorin hebt liggen die veelvuldig tot 'Engine of the Year' werd verkozen en de twee stoelen die deze coupe telt slechts 30 cm van de achterwielen staan dan weet de coureur in u dat er rij-sensatie te beleven valt. 343pk zonder turbo mét variabele kleptiming (Vanos), waardoor de auto volledige trekkracht heeft over het geheel toerengebied, en een Sportknop voor een nog alertere gaspedaalrespons, het zijn allemaal zaken die de bestuurder optimaal rijplezier bieden. Geen optimaal comfort, het is een Motorsport versie, een bijna compromisloze rijmachine van die fabriek met een hoog te houden reputatie. Een onderstel met een perfecte balans, extreem goede remme ...

Bekijk
Citroën SM Injectie '74 gemodificeerd €52.950,-

Citroën SM Injectie '74 gemodificeerd €52.950,-

In 1961 bedacht Citroën dat het de grote gevestigde merken naar de kroon wilde steken met een revolutionair topmodel en startte men het zogenaamde Project-S. Een projectnaam met Science Fiction achtige klank wat uiteindelijk een auto opleverde als was het een buitenaardse verschijning. Een ontwerp van de hand van Citroën's designer Robert Opron. Wanneer het nu zou worden gepresenteerd zou het nog steeds een sensatie zijn. De Citroën dealers hadden destijds grote moeite om de enorme publieke belangstelling in goede banen te leiden. Omdat Citroën zelf niet de beschikking had over een voldoende aansprekende krachtbron werd in 1963 contact gezocht met Maserati in het Italiaanse Modena. ...

Bekijk
Citroen SM Carburateur '72 gemodificeerd €52.950,-

Citroen SM Carburateur '72 gemodificeerd €52.950,-

In 1961 bedacht Citroën dat het de grote gevestigde merken naar de kroon wilde steken met een revolutionair topmodel en startte men het zogenaamde Project-S. Een projectnaam met Science Fiction achtige klank wat uiteindelijk een auto opleverde als was het een buitenaardse verschijning. Een ontwerp van de hand van Citroën's designer Robert Opron. Wanneer het nu zou worden gepresenteerd zou het nog steeds een sensatie zijn. De Citroën dealers hadden destijds grote moeite om de enorme publieke belangstelling in goede banen te leiden. Omdat Citroën zelf niet de beschikking had over een voldoende aansprekende krachtbron werd in 1963 contact gezocht met Maserati in het Italiaanse Modena. ...

Bekijk
Ferrari 458 Italia '10 Verde Abatone 26.000km €174.950,-

Ferrari 458 Italia '10 Verde Abatone 26.000km €174.950,-

De Ferrari 458 Italia was na de introductie al snel recordhouder in Awards van toonaangevende automagazine's die de auto massaal uitriepen tot Sportauto, World Performance, Supercar- en Best Car of the Year. De 458 was dan ook een enorme stap voorwaarts voor Ferrari en liet de concurrentie ver achter zich. Niet louter in cijfers, er is een select groepje andere aanbieders in dit segment die de prestaties ook bieden. Het is de combinatie van de spectaculaire acceleratie- en sprinttijden met juist de beléving van de 458 die hem nagenoeg onverslaanbaar maakt. Bovendien is het vooralsnog de laatste atmosferische V8 motor van Ferrari die hem aandrijft en daar kan zeker wat betreft de ui ...

Bekijk
Ferrari 456M GTA '02 39.000km €74.950,-

Ferrari 456M GTA '02 39.000km €74.950,-

De meest comfortabele Ferrari ooit, en één van de allermooiste en stijlvolle. Meer bedoeld om snel en in stijl van Milaan naar Nice te rijden dan het snelste rondje op het circuit in Fiorano neer te zetten. U stapt vervolgens, in tegenstelling tot veel andere Ferrari's, fris en onvermoeid uit. De geweldige 442pk sterke V12 gekoppeld aan een speciale automatische versnellingsbak én de in drie standen instelbare schokdempers maken de 456GTA een hogesnelheidstrein waar men geen peperduur traject voor aan hoefde te leggen. Hoe hoger de snelheid, hoe indrukwekkender het rijcomfort en de wegligging wordt. De automatische versnellingsbak die een van de belangrijkste componenten van de 456 ...

Bekijk
Ferrari 612 Scaglietti '06 48.000km €89.950,-

Ferrari 612 Scaglietti '06 48.000km €89.950,-

Als waardering voor de al decennia lang bestaande relatie met de eveneens in Modena gevestigde carrosseriebouwer Scaglietti vernoemde Ferrari in 2004 haar nieuwste 2+2 naar de legendarische Sergio Scaglietti. Bij introductie van de 540pk sterke 612 was Sergio al 84, naar verluid reed hij van trots met rokende banden een rondje om zijn kleinkinderen. Hoe dan ook, wie zijn naam aan een volbloed raspaard verbonden ziet eindigde in de bandenstapel op een circuit zonder vangrails of kon écht iets met auto's. Dus zijn trots was niet onterecht. Bovendien kon Scaglietti ook zeer trots zijn op het product waar zijn naam op stond. Een door Pininfarina ontworpen GT met een uitgebalanceerd ont ...

Bekijk
Ferrari 400i Manual '82 78.000km €89.950,-

Ferrari 400i Manual '82 78.000km €89.950,-

'Gentlemen start your Engines' is zelden beter van toepassing. De Ferrari 400i is bij uitstek een Gentlemen Ferrari uit de klassieke lijn. En dan is er die motor! 12 cylinders in V-vorm op basis van het beroemde Colombo motorblok die u in de basis bijvoorbeeld ook aantreft in de beroemde 365GTB/4 Daytona. De stijlvolle belijning van de Ferrari 400 krijgt steeds meer waardering, immers een sportauto-ontwerp uit 1980 maakte tien jaar terug een andere indruk dan heden. Bovendien wás ze destijds ook minder klassiek dan ze nu is. Gebaseerd op de 365GT4 2+2 die al in 1972 verscheen was het een 'jaren zeventig ontwerp' wat haar tijd vooruit was en wellicht ook daarom later waardering bego ...

Bekijk
Fiat 1500 Cabriolet '63 geheel gerestaureerd

Fiat 1500 Cabriolet '63 geheel gerestaureerd

De Fabbrica Italiana di Automobili Torino was in de jaren vijftig de grootste Europese autofabrikant, direct achter de drie grootste Amerikaanse autobouwers uit Detroit. Dit succes was vooral te danken aan de productie van betaalbare familie auto's. Toch was er ook altijd een sportievere line-up, werden er stijlvolle cabriolet's gebouwd en was er zelfs een actief raceprogramma bij Fiat. Vanuit een samenwerking met PininFarina ontstond de zgn. 118 serie. Een specifiek voor de coupe en cabriolet ontworpen chassis en carrosserie werd voorzien van motoren uit de familie sedan's met 1300cc en 1500cc. PininFarina tekende niet alleen voor het ontwerp, men bouwde ook de 1300 en 1500 cabrio ...

Bekijk
Fiat 124 Spider '71 €19.950,-

Fiat 124 Spider '71 €19.950,-

Bekijk
Fiat 1500 Cabriolet '64 Restaurata Totale €29.950,-

Fiat 1500 Cabriolet '64 Restaurata Totale €29.950,-

De Fabbrica Italiana di Automobili Torino was in de jaren vijftig de grootste Europese autofabrikant, direct achter de drie grootste Amerikaanse autobouwers uit Detroit. Dit succes was vooral te danken aan de productie van betaalbare familie auto's. Toch was er ook altijd een sportievere line-up, werden er stijlvolle cabriolet's gebouwd en was er zelfs een actief raceprogramma bij Fiat. Vanuit een samenwerking met PininFarina ontstond de zgn. 118 serie. Een specifiek voor de coupe en cabriolet ontworpen chassis en carrosserie werd voorzien van motoren uit de familie sedan's met 1300cc en 1500cc. PininFarina tekende niet alleen voor het ontwerp, men bouwde ook de 1300 en 1500 cabrio ...

Bekijk
Fiat 130 Coupe Manuale 'concours' '72 €25.950,-

Fiat 130 Coupe Manuale 'concours' '72 €25.950,-

Liefde op het eerste gezicht. Niet nadenken, doen. En dan staat ze na een paar weken opeens voor je in Warmond. Niet klein, niet direct knuffelbaar, heus wel hier een daar een scherp kantje aan en zeer karaktervol. En dat maakt ze nu juist zo zeldzaam aantrekkelijk. Haar gelijke zul je nooit vinden, haar DNA is immers uniek. Italië is haar geboorteland, Paolo Martin haar vader. Pininfarina stond aan haar kraambed en ze ontwikkelde zich naar het gezegde 'lelijk in de luier, mooi in de sluier'. De Fiat 130 Coupe is begonnen aan haar modellencarriere. Opeens ziet de liefhebber met smaak haar staan en realiseert men zich hoe zeldzaam ze is. Hoe fraai en elegant belijnd zoals alleen een ...

Bekijk
Fiat 1500 Cabriolet '64 €24.950,-

Fiat 1500 Cabriolet '64 €24.950,-

De Fabbrica Italiana di Automobili Torino was in de jaren vijftig de grootste Europese autofabrikant, direct achter de drie grootste Amerikaanse autobouwers uit Detroit. Dit succes was vooral te danken aan de productie van betaalbare familie auto's. Toch was er ook altijd een sportievere line-up, werden er stijlvolle cabriolet's gebouwd en was er zelfs een actief raceprogramma bij Fiat. Vanuit een samenwerking met PininFarina ontstond de zgn. 118 serie. Een specifiek voor de coupe en cabriolet ontworpen chassis en carrosserie werd voorzien van motoren uit de familie sedan's met 1300cc en 1500cc. PininFarina tekende niet alleen voor het ontwerp, men bouwde ook de 1300 en 1500 cabrio ...

Bekijk
Jaguar XK 4.2 Coupe '06 40400km

Jaguar XK 4.2 Coupe '06 40400km

Het was u als Jaguar liefhebber waarschijnlijk al opgevallen, wellicht zelfs bij u tot verontwaardiging geleid, Jaguar rekent de traditionele Granturismo liefhebber niet langer tot haar doelgroep. Schande! Er is natuurlijk de scherp gelijnde F-type echter die wordt toch echt als 'volbloed Sportwagen' door Jaguar aangeprezen. Een klassieke GT is er eenvoudig weg niet meer, kennelijk is het hogere doel alleen nog maar de 911 rijder binnenhalen, terwijl die toch niet van zijn Made in Germany geloof af is te krijgen. Voor een door niemand minder dan Ian Callum (de designer die Aston Martin weer op de kaart zette) getekende rasechte Engelse GT met stijl, klasse, betrouwbaarheid en een r ...

Bekijk
Jaguar XK-R Supercharged Coupe '09 23.000km

Jaguar XK-R Supercharged Coupe '09 23.000km

De Jaguar is in het dierenrijk de sterkste der katachtigen. Bovendien gromt en bromt hij wel, echter brullen laat hij bij voorkeur aan andere luidruchtige types over. Die beschrijving heeft wel veel overeenkomsten met die van de ultieme Jaguar met wielen. De 4,2ltr. V8 Supercharged XKR met 420pk maakt van een 911 een prooidier wat in luttele seconden wordt verschalkt. En dan wel in zijn onberispelijke tuxedo wat hem bij deze gelegenheid het beste staat. Voor wie hem aan kan het mooiste en meest begeerlijke dier. Hoewel wanneer niet op jacht rustig spinnend gezelschap. Deze bijzondere Diamond Edition XKR werd slechts 23.000km terug in 2009 afgeleverd door een Nederlandse Jaguar ...

Bekijk
Jaguar E type Series II Roadster '70 €89.950,-

Jaguar E type Series II Roadster '70 €89.950,-

Vijf jaar geleden vierde de Britten met gepaste trots de vijftigste verjaardag van de legendarische Jaguar E type. In 1961 dus werd de eerste serie met 3.8ltr motor geïntroduceerd om uiteindelijk in 1974 te eindigen met een 5.3ltr V12 motor. Een uitermate succesvol model voor de Engelsen, volgens Enzo Ferrari zelfs 'the most beautifull car ever made'. In rap Italiaans uitgesproken dan. Niet alleen het bijna 'sexy' te noemen ontwerp van de auto bepaalde het verkoopsucces, de E type was ook zeer betaalbaar voor een auto met dergelijke prestaties en prestige. Voor een vergelijkbare Ferrari of Maserati betaalde men in die tijd driemaal zoveel. Die lage prijs hield uiteraard ook enigszi ...

Bekijk
Jaguar Xk8 Cabriolet '99 74.000km €23.950,-

Jaguar Xk8 Cabriolet '99 74.000km €23.950,-

De Jaguar Xk8 Cabriolet wordt door de meeste autoliefhebbers gezien als één van de mooiste open ontwerpen van de laatste decennia. Waarschijnlijk het gevolg van de tegenovergestelde ontwerpfilosofie en een vleugje van de klassieke E type in het model. De Xk8 werd in tegenstelling tot de meeste cabriolets direkt ontworpen als open auto waarna op basis daarvan de coupe ontstond. Het resultaat mag er zijn. Er is nauwelijks een sfeervollere en comfortabelere cabriolet te vinden. Dat comfort is er mede dankzij de uitermate soepele V8 motor die met zijn bijna 300pk in aanhef niet voor absolute snelheid is bedoeld. Natuurlijk is het een snelle auto, het vermogen is er echter vooral om met ...

Bekijk
Jaguar E Type Series III Roadster '73 €79.950,-

Jaguar E Type Series III Roadster '73 €79.950,-

'The most beautifull car in the world'. Niemand minder dan Enzo Ferrari was het die dit uitsprak toen hij de Jaguar E-type voor het eerst te zien kreeg. En hij kon het weten. In 1961 geintroduceerd en doorontwikkeld tot aan de Series III die van 1971 tot 1974 gebouwd werd. Een langere wielbasis en een grotere spoorbreedte vergroote de binnenruimte en verbeterde de wegligging en het rijcomfort. Het remsysteem was het beste van alle Series E-type en de auto kreeg standaard stuurbekrachtiging. De 12 cylinder 270pk sterke motor zorgde voor een uitermate soepele en relatief stille rijbeleving. Kortom de meest comfortabel rijdende E-type is deze. Ook aan grotere bestuurders biedt deze Se ...

Bekijk
Jaguar Xk 8 Coupe '01 52.000km €24.950,-

Jaguar Xk 8 Coupe '01 52.000km €24.950,-

Een vondst! Deze schitterende Xk 8 Coupe met slechts 53000km in verzamelaars-conditie. Afstammeling van de beroemde XJS die zijn faam ook wel verwierf door het wat hoger gemiddelde aan garagebezoeken. Van die reputatie wilde de heren bij Ford graag af en dat is duidelijk te merken aan de bouwkwaliteit. Wij hebben er velen in onderhoud dus met recht van spreken kan ik u melden geen structureel slechte delen van een Xk te kunnen melden. Mits goed onderhouden natuurlijk. Met een kilometerstand die dit exemplaar vermeldt is de kans op mankementen ver beneden gemiddeld uiteraard. Bovendien, al zou de auto een enkel keertje last hebben van een 'Engels' schakelaartje, met zo'n belijning e ...

Bekijk
Jaguar E type Series II Roadster '68 totaal restauratie en ongelast

Jaguar E type Series II Roadster '68 totaal restauratie en ongelast

Voor wie zich een Jaguar E Type Series II Roadster wenst, alleen het beste wil en de auto ook gaat gebruiken waarvoor ze is bedoelt dient zich hier wellicht een goede gelegenheid aan. Deze E Type Roadster is in 2015 en 2016 geheel gerestaureerd, feitelijk is er een 'nieuwe' Jaguar gebouwd. Uiteraard wel met als uitgangspunt de originaliteit te waarborgen. Zo zijn de body en het frame tot op het staal kaal gehaald, werd iedere puntlas weer duidelijk zichtbaar en zonder las- of plamuurwerk in de originele kleur gespoten. Dit alles gedocumenteerd en gefotografeerd uitgevoerd door ervaren Jaguar specialisten. Een compleet overzicht van alle uitgevoerde werkzaamheden is uiteraard aanwez ...

Bekijk
Lancia Flavia Coupe 1800 1e Serie '67 €33.950,-

Lancia Flavia Coupe 1800 1e Serie '67 €33.950,-

Op weg naar mijn fotoplek maak ik altijd een laatste testrit met iedere auto die in de verkoop komt. Ik doe dan ook ter controle even een stukje A44 om ook de staat van de techniek op hogere snelheid te doorgronden. Op dat moment komt mij zo'n KLPD Volvo voorbij, altijd fijn als de heren doorrijden want met groene platen aangehouden worden geeft altijd gedoe over bijvoorbeeld papieren, nooit leuk. Ze zijn net voorbij, jawel hoor vol in de remmen en Stop! aan. Wat blijkt, hebben de heren (waarom hebben die mannen altijd een snor?) een discussie in de politieauto of dit nu een Ferrari of een Maserati is die ze zojuist voorbij rijden. Heren, het is een Lancia! Stonden ze daar op die p ...

Bekijk
Lancia Fulvia Sport Zagato 1600HF '72 €49.950,-

Lancia Fulvia Sport Zagato 1600HF '72 €49.950,-

Al mijn gehele 'autoleven' lang is er iets wat mij blijft aantrekken in de Fulvia Zagato. Misschien omdat ze als niet door zomaar iedereen gewaardeerd model de underdog is, of zijn het die scherpe zo kenmerkende Zagato lijnen die blijven boeien? Een mooie en slimme vrouw met karakter is toch aantrekkelijker dan een bimbo met perfecte lijnen. Feit is dat er nauwelijks vergelijkbare auto's zijn en al helemaal niet van dit technische ontwerp-niveau. Om de motor zo plat mogelijk te houden werd een V4 motor ontwikkeld met een blokhoek van maar elf graden waardoor deze zeer laag in de auto gemonteerd kon worden. Verder waren er vooruitstrevende zaken als voorwielaandrijving, rondom schij ...

Bekijk
Lancia Flavia Coupe 2000HF '72

Lancia Flavia Coupe 2000HF '72

Oude liefde roest niet. De eerste Lancia voorzien van voorwielaandrijving was de Flavia die al in 1960 werd geïntroduceerd. Het merk had in die jaren een reputatie van vooruitstrevende techniek en een bouwkwaliteit waar geen Duitser tegen op kon. Dat koste dan ook een lieve duit, destijds was de prijs van een Lancia hoger dan een vergelijkbare Jaguar. De hoge bouwkwaliteit dreef Lancia uiteindelijk zelfs in de handen van Fiat. Immers er werd geen cent winst gemaakt dankzij het fanatisme van de Lancia ingenieurs. Met als gevolg dat ze anno nu nog relatief modern rijden en meestal technisch nog in goede staat zijn. Als ze niet ten prooi zijn gevallen aan de hoge luchtvochtigheid in N ...

Bekijk
Lancia Fulvia Coupe 2e serie '72 €19.950,-

Lancia Fulvia Coupe 2e serie '72 €19.950,-

Mijn enthousiasme voor de prachtig vormgegeven en technisch doorontwikkelde Fulvia zal u gezien het brede aanbod niet ontgaan zijn. Ik kan een echt mooi en goed exemplaar niet laten staan en omdat ik toch een vrij 'algemene smaak' heb denk ik dat veel van u mijn enthousiasme delen en begrijpen. Voorwielaandrijving, een verfijnd ontworpen V4 motor, een subframe, ZF 5-bak en die unieke belijning, welke auto biedt dat in deze prijsklasse? De Fulvia was een beroemd rally winnaar en ook dat spreekt de autoliefhebber zo aan. In het jaar waarin deze Fulvia werd gebouwd won Lancia het wereldkampioenschap rally met dit type auto. Kortom een icoon van een klassiek Italiaans automerk met tech ...

Bekijk
Lancia Flavia Coupe 2000 '72

Lancia Flavia Coupe 2000 '72

Uit Zuid Italië, ver onder Rome, haalde ik deze zeldzame Lancia Flavia 2000 Coupe. Er werden slechts 1400 exemplaren van deze schitterende coupe geproduceerd. De beperkte oplage kwam niet voort uit een gebrek aan schoonheid of kwaliteit, ze waren eenvoudig weg té goed dus erg kostbaar. Zeldzaamheid is een belangrijke voorwaarde bij een gezonde investering. Vanzelfsprekend ook de kwaliteit. Nu zit dat wel goed bij deze Flavia. Was de Lancia bouwkwaliteit destijds al van bijzonder hoog niveau, uiteindelijk kwam ook hier het roest-spook wel eens om de hoek. Gelukkig maakt de recente Italiaanse afkomst dat deze Flavia in goed geconserveerde conditie naar Nederland kwam. Origineel plaat ...

Bekijk
Lancia Fulvia Coupe 1.3S '72 'da concorso' €22.950,-

Lancia Fulvia Coupe 1.3S '72 'da concorso' €22.950,-

De Fulvia is technisch een hoogstaand ontwikkelde auto. De vormgeving echter oogst pas de laatste jaren waardering bij het grote publiek. Daardoor waren ze te lang niet voldoende waard om ze goed te restaureren. Gemiddeld zijn oudere Lancia's zeker niet zo roestgevoelig als men denkt, dat imago hebben ze overgehouden van het tijdperk ruim na 1970 waar Fiat eigenaar werd. Het lakwerk en rubbers zijn wel, althans op de meeste plaatsen in Italië dan, vaak dof en uitgedroogt. Door die geringe waarde, tot een vijf jaar terug, werden echt volledige restauraties matig uitgevoerd dus een origineel exemplaar valt te prefereren. Het hier aangeboden exemplaar is een fraai originele auto die v ...

Bekijk
Lancia Flaminia Pininfarina Coupe '67 €47.950,-

Lancia Flaminia Pininfarina Coupe '67 €47.950,-

Er zijn zoals u weet meerdere wegen die naar Rome leiden, de Via Flaminia van Rimini naar Rome is de beroemde weg waar naar de nog maar zestig jaar geleden geïntroduceerde Lancia Flaminia werd vernoemd. Een droom van een weg door schitterend landschap, een vooruitziende blik ook van de marketingafdeling van Lancia destijds, voorzover ze die hadden. In ieder geval staat de Flaminia nu samen met de Aurelia voor de monumentale schoonheid en waardering die het merk in kringen van klassieker liefhebbers tegenwoordig ten deel valt. In aanhef ging de meeste waardering uit naar het ontwerp van carrosseriebouwer Touring, de laatste jaren wordt deze in populariteit op de hielen gezeten door ...

Bekijk
Lancia Flaminia Touring GT Coupe 2.8 3C '64

Lancia Flaminia Touring GT Coupe 2.8 3C '64

In de traditie van Lancia in de jaren vijftig en zestig om haar modellen te vernoemen naar oud Romeinse wegen die Italië doorkruiste werd het voormalige topmodel Flaminia gedoopt. Dit is de klassieke weg van Rome naar Rimini. Het ontwerp van dit voormalige topmodel was destijds geenszins klassiek te noemen. Eerder eigenzinnig en een vooruitstrevend design. Om bijvoorbeeld de gewichtsverdeling optimaal te krijgen werd gekozen voor een zgn. transaxle configuratie, versnellingsbak en differentieel werden op de achteras geplaatst. De carrosserie werd getekend en gebouwd, in aluminium, door Carrozzeria Touring in Milaan. Vandaar de toevoeging Superleggera, aluminium is aanzienlijk licht ...

Bekijk
Lancia Fulvia Coupe Rally 1.3 S '69 €23.950,-

Lancia Fulvia Coupe Rally 1.3 S '69 €23.950,-

Genoemd naar een historische Romeinse weg van Tortona naar Torino, de Via Fulvia, was het dé auto die Lancia op de rally-sport kalender zette. Als een ode aan de rally auto's uit de eerste serie Fulvia's verscheen in 1968 de Fulvia Rallye 1.3S met als bijzonderheid de aluminium deuren, kofferklep en motorkap die ook voor de rally en HF modellen werden gebruikt. Het motorvermogen was dankzij een doorontwikkeling van de bijzondere V4 gestegen tot 92pk. De slechts 935kg wegende 1.3S was een voor die tijd rappe sportcoupe. De Fulvia behaalde mede dankzij de voorwielaandrijving veel overwinningen in diverse belangrijke rally's. Uiteindelijk werd in 1972 zelfs het wereldkampioenschap ral ...

Bekijk
Lancia Fulvia Coupe '74 'colore raro' € 21.950,-

Lancia Fulvia Coupe '74 'colore raro' € 21.950,-

'En je hebt er al vijf staan' riep de boekhouder toen deze Fulvia binnenkwam. Dat was natuurlijk waar echter met een calculator in de aanslag voel je niet wat je meemaakt wanneer je in Zuid Italië deze Fulvia onder ogen komt. Wetende dat er in deze prachtige kleur slechts enkele honderden zijn gemaakt, dat ze in deze staat bijna onmogelijk te vinden zijn én dat het een serie drie is zonder de optisch minder fraaie details van dit type. Kortom een Fulvia Coupe die je niet kan laten staan. Op de foto's komt het niet eens zo goed over, de kleur is, zeker in combinatie met het spectaculair fraaie interieur echt prachtig. Mooi rustig klassiek met toch dat zweempje wat je doet omkijken, ...

Bekijk
Lancia Fulvia Coupe 1e serie 'Leve Lunga' '67

Lancia Fulvia Coupe 1e serie 'Leve Lunga' '67

Eén van de meest kenmerkende en succesvolle ontwerpen uit de historie van de Italiaanse autoindustrie. De elegante en ook sportief zo succesvolle Fulvia is een prachtige en compacte rijdersauto die gebouwd werd in een tijd dat Lancia 'de BMW van Italië' was. De gepatenteerde V4 motor met een blokhoek van slechts 13 graden ( gemonteerd onder een hoek van 45 graden) , dubbele nokkenassen, voorwielaandrijving, een subframe, dik en aanzienlijk minder snel roestend plaatwerk dan menig Duitse collega kon bieden en rijeigenschappen waar de auto zelfs wereldkampioen rallyerijden mee werd in 1972. Kortom een icoon. Die wetenschap en de unieke conditie waarin ik deze auto in Italië trof dee ...

Bekijk
Range Rover Classic '84 'outstanding' €29.950,-

Range Rover Classic '84 'outstanding' €29.950,-

Het origineel. 'A Car for all reasons' was de marketing slogan waarmee de Range Rover in 1970 in de markt werd gezet. Comfortabel, praktisch en dankzij de grote bodemvrijheid geschikt voor bijna ieder terrein. Het succes van dit concept heeft zich inmiddels wel bewezen, kijk maar eens om u heen op 's lands wegen. Hoewel die glanzende prestigeobjecten steeds minder van doen hebben met het origineel. De recreatief bedoelde off-roader die je ook voor dagelijks vervoer kon inzetten werd daar ook vaak echt voor gebruikt. Tegenwoordig zal 'een Vogue' niet zo snel meer de weg verlaten. Dit exemplaar is daar overigens niet voor gebruikt getuige de maagdelijke onderzijde en chassis van de a ...

Bekijk
Range Rover Desert King '73

Range Rover Desert King '73

De Pharaons Rally, Libya Rally, en o.a. Tuareg Rally, 'been there, done that'. Deze eerste serie Classic Range Rover lijkt alleen vanwege de drie deuren nog iets van het origineel te hebben. Speciaal voor het rijden onder extreme woestijnomstandigheden werd deze Range Rover gebouwd. Het is een '73 chassis en body waar een injectiemotor, beter bestand tegen stof dan een carburateurmotor, en vijfbak werden ingebouwd. Het onderstel werd uiteraard fors aangepakt en er werden o.a. een automatische blusinstallatie, rolkooi, sportstoelen, vierpuntsgordels, centraal geplaatste aluminiumtank, tripmaster, verstralers, kunststof zijramen en verlengde stuurnaaf/stuur gemonteerd. Een klein verm ...

Bekijk
Land Rover Defender 90 Alive '07 120.000km

Land Rover Defender 90 Alive '07 120.000km

Hoe sterk kan een auto-ontwerp zijn? Wanneer het maar liefst 68 jaar lang in productie blijft mogen we wel spreken van een icoon. De Defender, geproduceerd in diverse hoedanigheden echter zo herkenbaar aan het het hoekige ontwerp, heeft Land Rover na WOII op de kaart gezet. De laatste Defender 90 versie zoals die tot 2016 in productie bleef werd in 1983 geïntroduceerd. Bijna 35 jaar lang had de Defender hetzelfde gezicht en verwierf de auto een cultstatus dankzij de 'no-nonsense' uitstraling en praktische waarde. Kritiek was er wel op de bescheiden motorisering van de Defender. Met relatief bescheiden, vooral elektronische, aanpassingen kon een turbodiesel motor zoals die gebruikt ...

Bekijk
Maserati Quattroporte III 4.9 Automatico '80 80900km 'concoursconditie' €36.950,-

Maserati Quattroporte III 4.9 Automatico '80 80900km 'concoursconditie' €36.950,-

Eind jaren zeventig was het Citroën pijnlijk duidelijk geworden dat Italianen onder Franse leiding zich voelde als de koksmaat van Gordon Ramsey. Notabene een Argentijn met een goed gevoel voor wat de verwende automobilist met stijl zich in die tijd wenste lukte het vervolgens wel om alle neuzen in Modena en Milaan dezelfde kant op te krijgen. DeTomaso gaf Giorgetto Giugiaro van Italdesign opdracht een achterwiel aangedreven sedan te ontwikkelen met een traditionele forse V8 in het vooronder. DeTomaso had niet de beschikking over een modern marketingapparaat of Maurice de Hond om te informeren bij het grote publiek welke auto-behoefte men had. Hij vertrouwde op zijn gevoel en kreeg ...

Bekijk
Maserati Gran Turismo ´08 126000km € 45.950,-

Maserati Gran Turismo ´08 126000km € 45.950,-

Op basis van het succesvolle Quattroporte platform ontwikkelde Maserati een schitterende coupe die de alleszeggende naam GranTurismo mee kreeg. De niet geringe wielbasis staat borg voor een ruim interieur waar zelfs achterin plaats is voor volwassenen. Ook zorgt het voor een comfortabel rijgedrag wat goed past bij de positionering van de auto. Een echte GranTurismo. De 405pk sterke, van Ferrari afkomstige V8, biedt een optimale combinatie van sportiviteit en souplesse. Veel vermogen is immers niet alleen bedoelt om hard te rijden. Overigens is de met distributiekettingen uitgevoerde Ferrari motor in combinatie met de Duitse ZF versnellingsbak een zeer betrouwbaar geheel. Daarbij st ...

Bekijk
Maserati Quattroporte III 4.9 Automatico '82 80400km  €29.950,-

Maserati Quattroporte III 4.9 Automatico '82 80400km €29.950,-

Eind jaren zeventig was het Citroën pijnlijk duidelijk geworden dat Italianen onder Franse leiding zich voelde als de koksmaat van Gordon Ramsey. Notabene een Argentijn met een goed gevoel voor wat de verwende automobilist met stijl zich in die tijd wenste lukte het vervolgens wel om alle neuzen in Modena en Milaan dezelfde kant op te krijgen. DeTomaso gaf Giorgetto Giugiaro van Italdesign opdracht een achterwiel aangedreven sedan te ontwikkelen met een traditionele forse V8 in het vooronder. DeTomaso had niet de beschikking over een modern marketingapparaat of Maurice de Hond om te informeren bij het grote publiek welke auto-behoefte men had. Hij vertrouwde op zijn gevoel en kreeg ...

Bekijk
Maserati Mistral 3700 '65 €229.500,-

Maserati Mistral 3700 '65 €229.500,-

In 1964 presenteerde Maserati de opvolger van de 3500GT vernoemd naar de beroemde Zuid Franse koude wind uit het noorden Le Mistral. Met deze naamgeving werd tevens getracht de snelheid waarmee de auto zich kon bewegen te benadrukken. Het idee voor de naam van het project wat eerder 'Due Posti' werd gedoopt (twee plaatsen) kwam dan ook van de Franse Maserati importeur. Het ontwerp was afkomstig van de Italiaanse designer Frua en werd algemeen gezien als zijn mooiste creatie ooit. Technisch had de auto veel aanzien als gevolg van de motorisering en het gebruik van de betrouwbare Duitse ZF versnellingsbak. De gebruikte zes cylinder motor met dubbele ontsteking was een directe afgelei ...

Bekijk
Mercedes Benz 280 SL Pagode Automaat '69 geheel gerestaureerd

Mercedes Benz 280 SL Pagode Automaat '69 geheel gerestaureerd

Hoewel het woord 'pagode' doet denken aan verre exotisch oorden kreeg de W113 serie van Mercedes zijn legendarische bijnaam nadat in een saai Duits industrieel gebouw designer Paul Braque de zo kenmerkende hardtop voor dit model ontwierp. Met als doel goed zicht en voldoende hoofdruimte voor bestuurder en passagier. Het dak knikte, zoals een pagode-dak, door in het midden als gevolg van de vergrote hoofdruimte en diende daarom als naamgever. Opvallend, het was tenslotte een autotype wat nadrukkelijk als roadster in de markt werd gezet. Sterker, de W113 serie moest de toen al legendarische 300SL Roadster gaan vervangen. Een terugkerend stijlelement van deze auto is bijvoorbeeld de g ...

Bekijk
Mercedes Benz 250SE Sedan '67 €19.950,-

Mercedes Benz 250SE Sedan '67 €19.950,-

De S-klasse van Mercedes is de nog altijd tot de verbeelding sprekende hoogste modellenreeks van Das Haus. De S van Sonder klasse (in het Nederlands Super klasse) is voor velen het hoogst haalbare op vier wielen. De W108 serie, geproduceerd van 1965 tot 1972 werd nog niet aangeduid als de S-klasse echter wordt nu wel gezien als de feitelijke start van de S-klasse die tot op de dag van vandaag bestaat. Het W108 model kreeg ook al een grote S mee achter de modelaanduiding. De hier toegevoegde E stond dan weer voor Einspritz. Injectie in goed Nederlands. De 250 modellen waren de eerste die in 1965 de fabriek in Stuttgart verlieten en vanwege de authentieke en meest pure uitvoering inm ...

Bekijk
Mercedes Benz 280 SL Roadster W107 Automaat '77 €16.950,-

Mercedes Benz 280 SL Roadster W107 Automaat '77 €16.950,-

De W107 SL serie van Mercedes is een geliefd klassiek model van Das Haus geworden vanwege de klassieke uitstraling relatief moderne rijeigenschappen. Een W107 SL is tevens zeer betrouwbaar, dus betaalbaar te rijden. Bovendien zijn de exemplaren uit de eerste bouwjaren reeds wegenbelastingvrij, een fijne bijkomstigheid bij een auto die meestal niet het gehele jaar gebruikt wordt. Dit exemplaar werd door ons ingeruild en is voor deze zeer aantrekkelijke prijs te koop. De auto heeft een hardtop, een nieuwe donkerbruine softtop en mooi donkerbruin leer. De carrosserie is geheel roestvrij en dat is geen vanzelfsprekendheid bij een klassieke Mercedes. De 6 cylinder 280SL is een zuinige e ...

Bekijk
Mercedes Benz 280SE Sedan '72 €19.950,-

Mercedes Benz 280SE Sedan '72 €19.950,-

Het toonaangevende Italiaanse Klassieker magazine 'Ruoteclassiche' publiceert regelmatig een overzicht van de populariteit van klassieke auto's. Bij de tien snelste stijgers staan de Lancia Fulvia, BMW CS én de Mercedes W108 S-klasse. Niet voor niets ontdekt het grote publiek wat de Mercedes liefhebber en verzamelaar al wist, de W108 is Mercedes op haar best. Een prachtig tijdloos ontwerp, vooruitstrevende techniek zonder onverantwoord grote risico's, comfortabel en veilig. De 108 serie was een groot succes voor Mercedes. Dankzij het uitbundige gebruik van chroom en de klassieke jaren zestig uitstraling is het de best rijdende S-klasse met het meeste gewaardeerde uiterlijk. Dankzij ...

Bekijk
Mercedes Benz 280SL Pagode automaat '68 €89.950,-

Mercedes Benz 280SL Pagode automaat '68 €89.950,-

Hoewel het woord 'pagode' doet denken aan verre exotisch oorden kreeg de W113 serie van Mercedes zijn legendarische bijnaam nadat in een saai Duits industrieel gebouw designer Paul Braque de zo kenmerkende hardtop voor dit model ontwierp. Met als doel goed zicht en voldoende hoofdruimte voor bestuurder en passagier. Het dak knikte, zoals een pagode-dak, door in het midden als gevolg van de vergrote hoofdruimte en diende daarom als naamgever. Opvallend, het was tenslotte een autotype wat nadrukkelijk als roadster in de markt werd gezet. Sterker, de W113 serie moest de toen al legendarische 300SL Roadster gaan vervangen. Een terugkerend stijlelement van deze auto is bijvoorbeeld de g ...

Bekijk
Mercedes Benz 380SEL '82 9.970km €29.950,-

Mercedes Benz 380SEL '82 9.970km €29.950,-

Vrijdag 24 juli 2016, verkoopafdeling Mercedes Benz Stuttgart; ''Guten Morgen Herr Benz, hier Gottfried in München am telefon. Ich möchte gerne eine neue W126 380SEL Limousine nach 32 Jahren treue Dienst bestellen''. ''Aber Gottfried Weist du, das nicht mehr nach 1985 ein 380SEL gebaut ist?''. ''Das ist sehr bedauerlich Herr Benz, es ist so ein perfektes Auto''. ''Ja ich weiß, Gottfried, Rufen Sie Witmer & Odijk in den Niederlanden an, Ich hab gehört die haben noch einen neuen am lager''. Terwijl Gottfried overlegd met zijn vrouw wat te doen, of hij de lange reis naar Warmond zal aanvaarden, kunt u hem nog de pas af snijden. Immers wie wil er niet plaatsnemen in deze tijdmachin ...

Bekijk
Mercedes Benz 300SL Roadster '86 117.000km €39.950,-

Mercedes Benz 300SL Roadster '86 117.000km €39.950,-

De W107 serie van Mercedes Benz is inmiddels een zeer gewaardeerde klassieker die algemeen beschouwd wordt als één van de mooiste ontwerpen van het beroemde merk ooit. In menige Hollywoodfilm heeft de auto een hoofdrol, 'sterallures' zijn de auto aangeboren en in dit geval een positieve karaktertrek. De gehele serie kenmerkt zich niet alleen door de fraaie verschijning. Ze gelden ook als zeer betrouwbaar en comfortabel rijdend waarbij de laatst verschenen modellen (vanaf 1985) uit de serie, de 300 en 500SL als de best rijdende bekend staan. Gezien het lagere wagengewicht en zuinigere motor is de 300SL momenteel de meest gezochte. Nu is een autotype wat zich mag verheugen op steeds ...

Bekijk
Peugeot 504 Coupe 1e serie '72

Peugeot 504 Coupe 1e serie '72

Meer dan drie miljoen Peugeot 504's werden er over een periode van 38 jaar gebouwd. Met dat aantal in het achterhoofd mogen we de productie van de 504 Coupe (14500 ex.) zeer gering noemen. Bedenk daarbij dat ze niet de meest roestbestendige auto's zijn (welke auto uit die tijd was dat wel?) en er daardoor naar schatting nog slechts enkele duizenden gezonde exemplaren wereldwijd rondrijden. Het straatbeeld zou toch wel zeer aangenaam verblijd worden wanneer het er flink meer waren geweest. Immers wie brengt er tegenwoordig nog een auto uit met zo'n prachtige uitstraling, Franse klasse geholpen door het Italiaanse design raffinement van PininFarina. Wat een schoonheid. Ze werden over ...

Bekijk
Saab 900 Cabriolet Low Pressure Turbo '92 79.000km

Saab 900 Cabriolet Low Pressure Turbo '92 79.000km

Midden jaren tachtig bedacht de Amerikaanse importeur van Saab dat het wel erg aantrekkelijk zou zijn wanneer men in met name de zonnige staten van de USA een cabriolet versie van de aldaar succesvolle 900 kon aanbieden. In Zweden had men dat niet echt tot prioriteit bestempeld. Begrijpelijk. En zo geschiede. Er werden gesloten 900 versie's naar Valmet (bekende producent in de industrie die bijv. voor Porsche de Boxster bouwde) in Finland verscheept alwaar men er een cabriolet van maakte. Uiteraard voorzien van de noodzakelijke verstevigingen en andere deuren om de forse dorpels te omsluiten. Dit productieproces maakte dat het kostbaar om een 900 cabriolet te bouwen. Mede als gevo ...

Bekijk
Toyota Land Cruiser BJ40 '75 wegenbelastingvrij €17.950,-

Toyota Land Cruiser BJ40 '75 wegenbelastingvrij €17.950,-

In de vijftiger jaren vroegen de in Japan gestationeerde Amerikanen aan Toyota om een vierwiel aangedreven auto die de US Army aldaar kon gebruiken. Toyota nam het verzoek zeer serieus en ontwikkelde de inmiddels wereldberoemde Land Cruiser. Een no-nonsense ontwerp wat onder bijna alle omstandigheden het te betreden terrein aan kon. Zo degelijk gebouwd dat uitval minimaal bleek en Land Cruisers in de praktijk goed zijn voor vele honderdduizenden kilometers. In het geval van de BJ40 met afneembare hardtop ook nog eens onder zonnige omstandigheden, daarom bijvoorbeeld ook geliefd onder strandliefhebbers. Dit fraaie exemplaar is een aantal jaren terug geheel gerestaureerd. De Italiaan ...

Bekijk
Toyota Land Cruiser BJ40 '80

Toyota Land Cruiser BJ40 '80

In de vijftiger jaren vroegen de in Japan gestationeerde Amerikanen aan Toyota om een vierwiel aangedreven auto die de US Army aldaar kon gebruiken. Toyota nam het verzoek zeer serieus en ontwikkelde de inmiddels wereldberoemde Land Cruiser. Een no-nonsense ontwerp wat onder bijna alle omstandigheden het te betreden terrein aan kon. Zo degelijk gebouwd dat uitval minimaal bleek en Land Cruisers in de praktijk goed zijn voor vele honderdduizenden kilometers. In het geval van de BJ40 met afneembare hardtop ook nog eens onder zonnige omstandigheden, daarom bijvoorbeeld ook geliefd onder strandliefhebbers. Een BJ40 is onder liefhebbers ook bekend als flink roestgevoelig. Dit bijzonder ...

Bekijk
Triumph TR4A IRS '65 €39.950,-

Triumph TR4A IRS '65 €39.950,-

Met het vizier gericht op het kapitaalkrachtige Amerika probeerde Triumph na de Tweede Wereldoorlog zoveel mogelijk dollars op te halen aan de andere zijde van de oceaan. Vooral in de warmere staten waar open rijden in een Europese sportwagen wat mocht kosten werden de Triumphs gretig gekocht. Na de TR2 en TR3 volgde logischerwijs de TR4. De TR4 werd ontworpen door de Italiaanse designer Michelotti, zijn inbreng stond borg voor een wonderschoon fraai ontwerp, volgens velen het mooiste uit de gehele TR serie van Triumph. Door het belang wat men aan de Amerikaanse markt hechtte werden er relatief weinig exemplaren in Europa verkocht, wel werd de TR4 in Italië dankzij haar ontwerper ...

Bekijk
Volvo 245 Estate Super Polar '92 133.000km €12.950,-

Volvo 245 Estate Super Polar '92 133.000km €12.950,-

Twintig jaar lang bouwde Volvo de beroemde 240 serie. Zoveel succes kende slechts weinig automodellen. Het model, herkenbaar en op zich staand als geen ander, werd een regelrechte klassieker. Tegelijkertijd kunt u er zomaar een in het dagelijkse verkeer tegenkomen, zo'n exemplaar is meestal optisch niet in een bijster goede conditie. Rijden doet zo'n 240 altijd, zelfs gemakkelijk naar de half miljoen kilometers. Daarom zijn ze uiterlijk niet altijd even fraai en roestvrij. Wie er zichzelf en van alles mee wil vervoeren heeft er een uitermate trouw werkpaard aan. Wie ook trots op haar verschijning wil zijn zoekt naar een exemplaar als deze. Bovendien biedt een exemplaar met een lage ...

Bekijk
Volvo 945 Polar Estate Polar '96 58.000km!

Volvo 945 Polar Estate Polar '96 58.000km!

Onvindbaar, de laagste kilometerstand van alle 945's op de markt in Europa, nieuwstaat, éénmalige kans en nog veel meer superlatieven schoten mij door het hoofd bij aanvang van het beschrijven van deze Volvo. Het is hoe dan ook een bijzondere vondst. Een 940/945 die géén 300.000km gereden heeft is echt de spreekwoordelijke uitzondering op de regel. Ze zijn zó verschrikkelijk goed dat ze ook zonder problemen tien keer de wereld rondrijden. Bijna altijd ingezet als werkpaard of dagelijkse familie auto, met dito gevolgen. Een klassieke Ferrari met 58.000km vindt men eenvoudiger dan deze Volvo. Bovendien van een bouwkwaliteit die men anno nu in de autoindustrie echt niet meer aantreft ...

Bekijk