Overzicht Porsches te Koop:

- 991 (2011-heden)
Porsche 991 Carrera S PDK Coupe '13 1e eigenaar 15.000km

Porsche 991 Carrera S PDK Coupe '13 1e eigenaar 15.000km

Hoe kon Porsche de 997 ooit nog verbeteren dacht ik bij introductie van de vorige editie van het icoon. Onmogelijk dachten veel liefhebbers met mij. Totdat Porsche op 15 september 2011 in Frankfurt op de Motor Show (IAA) het satijnen doek van de nieuwe 991 trok. En nadat een enthousiaste en erg aardige klant mij een stuk liet rijden in zijn nieuwste aanwinst was het me na de eerste kilometers al snel duidelijk, dit is de overtreffende trap. Iets minder 911 dan zijn voorganger door wederom een toename van de carrosserie afmetingen, technisch een enorme sprong voorwaarts. Nog stabieler dankzij de vergrote wielbasis, lichter dankzij het gebruik van 'slimme' materialen die wel stijver ...

Bekijk
- 997 (2005–2011)
Porsche 997 Carrera 4S Coupe Tiptronic '06 98.000km NL-auto

Porsche 997 Carrera 4S Coupe Tiptronic '06 98.000km NL-auto

De meest aantrekkelijke derrière in sportauto-land is toch wel die van de Porsche 911 Carrera 4S. De Turbo-brede carrosserie van de 4S is daarom voor velen de ultieme uitvoering. En dan is de 4S niet alleen optisch een spektakel, technisch is deze ook de veiligste variant. In de 997 4S maken de continue vierwiel aandrijving in combinatie met het Porsche Stability Management, PASM, ABS en zes airbag's dat u zich wel zeer ernstig moet misdragen wil de auto nog ooit een vangrail van dichtbij zien met dito gevolgen. De hier aangeboden Carrera 4S is nieuw in Nederland verkocht in 2006 en slechts 98.000km gebruikt. Bovendien gezegend met een aantrekkelijke optielijst, waaronder de geweld ...

Bekijk
Porsche 997 Carrera S Coupe PDK '09 98.000km

Porsche 997 Carrera S Coupe PDK '09 98.000km

In 2008 diende zich een face-lift van de zo succesvolle Porsche 997 aan. Optisch veranderde er niet veel, meest opvallende was nog wel de led-verlichting aan de voor- en achterzijde. Veel spectaculairder nieuws was dat Porsche voor het eerst in een serie geproduceerde 911 de automatische versnellingsbak met dubbele koppeling ging toepassen. In feite is de 997 voorzien van twee gezamenlijk gemonteerde semi-automaten die op afstand met de hand middels knoppen op het stuur te bedienen zijn en ook allebei een koppeling hebben. Vandaar de afkorting PDK die staat voor Porsche Doppel Kupplung. De tweede bak zet de opvolgende versnelling waarin de eerste bak staat vast klaar middels de dub ...

Bekijk
- 996 (1997–2005)
Porsche 996 Carrera 2 Coupe Mk II '02 13.000 / 120.000km

Porsche 996 Carrera 2 Coupe Mk II '02 13.000 / 120.000km

De 996 MkII versie kreeg vanaf eind 2001 de verbeterde 320pk sterke motor die meer vermogen en koppel leverde. Dit is vooral bij het accelereren duidelijk merkbaar en dat maakt de auto in deze handgeschakelde versie geweldig sportief en soepel. Doet comfortabel een boodschap in het dorp en rijdt even later op een Duitse Autobahn indrukwekkend eenvoudig tweehonderd plus. Op de A44 kan dat overigens ook, u flitst toch ook voorbij. De 996 MkII is de ultieme allround sportauto die maximaal vertrouwen schenkt dankzij het doorontwikkelde Porsche Stability Management. Een combinatie van Traction Control en ABS die vierwielaandrijving zo goed als overbodig maakt. Gevolg is een stuurbedieni ...

Bekijk
- 993 (1993–1998)
Porsche 993 Turbo '96 122.000km €135.993,-

Porsche 993 Turbo '96 122.000km €135.993,-

De perfectionering van de luchtgekoelde 911 Turbo vindt men uiteraard in de laatste uit de serie, voordat de waterkoeling haar intrede doet. Voorzien van vierwielaandrijving om de maar liefst 408pk die de motor voortbrengt verantwoord op de weg te krijgen, en uiteraard de staartlastige 911 enigszins onder controle te krijgen ondanks het forse motorvermogen. Als bijzondere technische wijziging zijn daar ook twee in plaats van één turbo, twee kleinere turbo's leveren gelijkmatiger en sneller vermogen dan één grote turbo. Zo wordt de auto ook vaak aangeduid als 993 Bi-Turbo. Technisch was er onderhuids meer voorhanden, zo heeft een 993 Turbo standaard een actief sperdifferentieel, vis ...

Bekijk
Porsche 993 Carrera Coupe '94 100.400km

Porsche 993 Carrera Coupe '94 100.400km

Porsche's perfectionering van de luchtgekoelde 911 is de in 1993 geintroduceerde 993. Van een ongeëvenaarde bouwkwaliteit, geweldige rijeigenschappen en dankzij de luchtgekoelde boxer een motorsound die de beleving optimaliseert. De Porsche liefhebber kent de positieve eigenschappen van de 993 maar al te goed en dat maakt dit type een zeer gezochte klassieker. De rijeigenschappen zijn overigens zeker niet klassiek te noemen. Deze zeer precies sturende en van multilink wielophanging voorziene 911 laat zich controleren als een moderne auto die op rails lijkt te rijden. Met 272pk op de achterwielen beleeft u sportief het mooiste van puur autorijden. Voor wie momenteel op zoek is naar ...

Bekijk
Porsche 993 Carrera 2S Tiptronic '97 140.000km €69.993,-

Porsche 993 Carrera 2S Tiptronic '97 140.000km €69.993,-

Een van de zeldzaamste Porsche's uit het laat-luchtgekoelde tijdperk is de Carrera S. In de ruim bemeten jas van de 993 Turbo is de Carrera S een lust voor het oog. Vooral de sexy achterzijde van dit fraaie model doet de liefhebber watertanden. Optisch onderscheidt de Carrera S zich het duidelijkst van de 'normale' 993 en ook de 4S door het in twee delen gesplitste rooster in de elektrisch uitklappende achterspoiler. De carrosserie en voor- en achterbumper zijn gelijk aan die van de Turbo. Zonder die vaste vleugel, waarmee u een echtscheiding of voortaan strikt alleen op pad riskeert. De Carrera S werd slechts 3500 keer gebouwd en daarom ziet u ze niet vaak te koop staan. En zeldza ...

Bekijk
Porsche 993 Carrera 4 Coupe '96 145.000km €67.993,-

Porsche 993 Carrera 4 Coupe '96 145.000km €67.993,-

Een hedendaagse Porsche is als vanzelfsprekend uitgerust met electronica die voorkomt dat de auto, met de motor achterin, in een bocht ondeugende manoeuvres wil maken. In het luchtgekoelde tijdperk was dat wel anders, vierwielaandrijving was destijds de hoogst haalbare veiligheidsvoorziening in combinatie met airbags. Natuurlijk had de 993 dankzij ondersteltechnieken zoals o.a. multilink wielophanging al een fantastische wegligging, bij nat wegdek echter biedt het slimme tractie-verplaatsende vierwielsysteem de veiligste versie van alle luchtgekoelde Porsche's. Toch was het, waarschijnlijk als gevolg van de forse nieuwprijs, destijds een beperkt verkochte uitvoering. Met fl. 265.00 ...

Bekijk
- 964 (1989–1993)
Porsche 964 Carrera 2 Cabriolet '91 €55.964,-

Porsche 964 Carrera 2 Cabriolet '91 €55.964,-

Eindelijk weer eens een donkerblauwe 964 Cabriolet in de collectie. De 964 is de laatste 911 volgens het 'originele ontwerp' met de wereldberoemde koplampen terwijl de auto al wel profiteert van zaken als stuurbekrachtiging, ABS, een elektrisch bediend cabriodak en climat control. Dat maakt de 964 tot een gezochte auto. Uitgevoerd in stijlvol Midnight Blu Metallic gecombineerd met een donkerblauwe cabrioletkap én donkerblauw leer is het wel zeer begeerlijk exemplaar. Vanzelfsprekend helemaal hoe ze hoort te zijn, dus schadevrij en middels het originele serviceboekje sluitend onderhouden. Ook recent nog. De lichtvoetige en responsieve handling maakt de Carrera 2 onder de sportievere ...

Bekijk
Porsche 964 Carrera 4 Cabriolet '90 131.000km €59.964,-

Porsche 964 Carrera 4 Cabriolet '90 131.000km €59.964,-

De opstelling van de koplampen van het origineel gecombineerd met moderne gemakken als stuur-bekrachtiging en climat control, dat maakt de 964 zo populair. Ze is gebruiksvriendelijk en toch voorzien van dat karakteristieke motorgeluid zoals alleen een luchtgekoelde Porsche dat heeft. Nadat u elektrisch en volautomatisch de cabriokap geopend heeft wordt de beleving door dat geluid alleen maar mooier. De sympathiek ogende 964 is inmiddels een zeer gezochte klassieker geworden. Beperkt gebouwd en alleen verantwoord aan te schaffen als ze echt goed onderhouden zijn. Daarom lastig te vinden, zeker wanneer u een echte liefhebbers conditie wenst. De 964 Carrera 4 Cabriolet is met de perma ...

Bekijk
Porsche 964 Turbo Coupe 3.3/3.6 '91 €99.965,-

Porsche 964 Turbo Coupe 3.3/3.6 '91 €99.965,-

De 911 met fabriekscode 964 is het laatste Porsche model met het originele zo kenmerkende silhouet. Voornamelijk bepaald door de 'torpedobuizen' voorzien van rechtopstaande koplampen en de unieke 911 daklijn, die uit één pennenstreek ontstaan lijkt te zijn, is het profiel vanaf 1964 ogenschijnlijk altijd ongewijzigd gebleven. Technisch echter was de 964 een bijna geheel vernieuwde auto na de 911 3.2 Carrera. Om precies te zijn, 89% van de componenten werden nieuw ontwikkeld en gebruikt. Dat Porsche door geld- en tijdgebrek niet altijd haar beste kunnen met de komst van een nieuwe motor demonstreerde bleek bijvoorbeeld 'recent' nog bij introductie van de watergekoelde motoren in de ...

Bekijk
Porsche 964 Carrera 4 Coupe '92 54.000km €59.964,-

Porsche 964 Carrera 4 Coupe '92 54.000km €59.964,-

Hoewel er maar weinig olie uit de grond komt heeft Dubai, als onderdeel van de Verenigde Arabische Emiraten, dankzij de strategische ligging, handel en toerisme een zeer groot aantal vermogende inwoners. Rijkdom die zich in het begin van de jaren negentig van de vorige eeuw begon af te tekenen. Men had immers lange tijden van relatieve armoede goed te maken. Dat een plotselinge rijkdom zich vaak uit in extremen konden we tien jaar terug in bijvoorbeeld Moskou goed zien. De Porsche's stonden er structureel dubbel geparkeerd. Zo is Dubai al langer één van de meest interessante exportgebieden voor Porsche. Wie er wel eens is geweest begrijpt dat het rijden in een dergelijke sportwagen ...

Bekijk
- 3.2 Carrera (1984–1989)
Porsche 911 3.2 Carrera Coupe '84 147.000km

Porsche 911 3.2 Carrera Coupe '84 147.000km

Op het moment dat de 911 zijn twintig jarig bestaan viert introduceert Porsche de 3.2 Carrera. Een verbetering van de SC, zo ontwikkelde Porsche de 911 voortdurend. Dit maal waren de grootste verbeteringen ten opzichte van de voorganger het toegenomen motorvermogen, sterkere remmen en meer comfort. De carrosserie werd nog beter verzinkt, de stoelen gaven meer steun door een diepere zit en het kachelsysteem werd gemodificeerd. Kenners weten dat de bouwkwaliteit van de 3.2 Carrera de allerhoogste is uit de 911 reeks. Wij hebben klanten die zonder revisie's meer dan 300.000km met de auto gereden hebben. Dit exemplaar heeft slechts 147.000km gereden dus is het zeer aannemelijk dat deze ...

Bekijk
Porsche 930 Turbo Coupe '84 72.000km €129.930,-

Porsche 930 Turbo Coupe '84 72.000km €129.930,-

De Porsche 911 was één van de eerste serie-productie auto's uitgerust met een Turbo die ook echt commercieel succesvol was. Porsche was als eerste in staat de toepassing van een Turbo goed te cultiveren en stabiel bruikbaar te laten functioneren. Porsche gebruikte turbo's al eerder in de racerij en om deze gehomologeerd te krijgen voor dit doel werd er een serie van 400 stuks lichtgewicht 911's met Turbo gepland voor productie. In eerste instantie moest dit natuurlijk een lichtgewicht race-auto worden totdat de FIA besloot de regels voor toelating te wijzigen. De auto zou als zodanig met Turbo niet worden toegelaten en het ontwerp was rijp voor de prullenbak. Men bedacht dat het we ...

Bekijk
Porsche 911 3.2 Carrera Coupe G50 '88 gereviseerde motor en techniek

Porsche 911 3.2 Carrera Coupe G50 '88 gereviseerde motor en techniek

Is ze niet prachtig? Ongeveer de mooiste kleur op een 911 3.2 Carrera. En dan is ze niet alleen mooi. Want u weet, wat er van buiten leuk uitziet kan nog wel eens voor problemen zorgen. Hier is uw ideaal, een prachtige verschijning met een hart van goud. In dit geval zelfs met een paspoort in de vorm van een lijvig dossier met facturen en een complete servicehistorie. Alle gekheid op een stokje, zelden kon ik zo'n mooi en goed verzorgde 911 3.2 Carrera aanbieden. Het is dan ook nog een G50 Carrera met de zo fijn schakelende versnellingsbak en hydraulische koppeling. Deze 911 zou u ook aan kunnen zien voor een slechts vijf jaar oude Porsche. Het ultieme bewijs dat zorgvuldig gebruik ...

Bekijk
- 911 SC (1978-1983)
Porsche 911 SC Coupe '82 €52.911,-

Porsche 911 SC Coupe '82 €52.911,-

In 1978 twijfelde de directie van Porsche of de 911 in productie zou blijven of dat deze vervangen zou worden door de 944 en 928. We weten allemaal welke wijze beslissing de heren namen. De 911SC was het directe gevolg hiervan. De SC kreeg eind 1980 zelfs een tweede versie waarvan het motorvermogen van 180pk naar 204pk steeg. Uiteraard werd de auto op tal van punten voortdurend verbeterd en dit resulteerde uiteindelijk in de meest begeerde SC, die uit het laatste bouwjaar 1983. De carter-helften van de motor zijn bijvoorbeeld al van de 3.2 Carrera. Versleten mallen, waarin de SC carter's werden gegoten, dwongen Porsche ertoe onderdelen die bestemd waren voor het volgende model te g ...

Bekijk
Porsche 911 SC Targa '78 mooi gerestaureerd €55.911,-

Porsche 911 SC Targa '78 mooi gerestaureerd €55.911,-

Vorig jaar verkocht ik op verzoek van een klant een 911SC Targa die hij ongezien in Amerika had gekocht. In de basis een zeer goede auto zonder roest, geen aanrijding gehad in het verleden echter wel met het nodige technische werk. De auto bood ik aan ter restauratie hoewel dit woord wel wat zwaar gekozen was. Er was immers geen gehele restauratie nodig, wel moest de auto nieuw gespoten en o.a. voorzien worden van nieuwe rubbers. Technisch was de versnellingsbak aan een revisie toe, koppeling moest worden vernieuwd en uitgebreid groot onderhoud werd uitgevoerd. Ook het gehele remsysteem werd gereviseerd. Op een van de foto's treft u een overzicht van de werkzaamheden die werden uit ...

Bekijk
Porsche 911 SC Targa '80 139.000km €52.911,-

Porsche 911 SC Targa '80 139.000km €52.911,-

Van augustus 1977 tot augustus 1978 (in augustus start het productiejaar bij Porsche) werden 1729 exemplaren 911SC Targa's gebouwd. Dat zijn slechts 33 auto's per week. Ter vergelijking, Porsche bouwt nu meer dan 2000 auto's per week.... Hoe zeldzaam is een mooi geconserveerde Targa met slechts 139000km op de teller in vergelijking dan? Een bijzondere vondst is het zeker. Nauwelijks meer te vinden, en vooral niet in deze conditie. Zelfs het originele onderhoudsboekje is bij de auto. Hoewel de carrosserie destijds al wel werd verzinkt kunnen deze oudere 911'jes toch serieus roesten. Uiteraard kent dit exemplaar dit probleem niet. De 911 Targa is een veilige en comfortabele variant o ...

Bekijk
Boxster (1996 tot heden)
Porsche Boxster S 987 '08 107.000km

Porsche Boxster S 987 '08 107.000km

In 2004 werd de succesvolle Porsche Boxster vernieuwd en verscheen de tweede generatie. De auto werd ruimer, kreeg meer motorvermogen (deze Boxster S heeft zelfs 295pk) en werd uiteraard voorzien van de modernste technieken die Porsche paraat had. Optisch sprongen met name de herziene frontpartij en de bredere voor- en achterschermen in het oog. De Boxster kreeg een meer volwassen, imposanter en sportiever uiterlijk. Het ideaal te noemen midden-motorconcept werd nóg verder verbeterd dankzij de standaard aanwezigheid van het Porsche Stability Management. Een plus voor de toch al zeer goede wegligging, tractie en veiligheid van de Boxster. Tel daar het fantastisch mooi grommende moto ...

Bekijk
Klassiekers (tot 1978)
Porsche 911 2.7 Targa Rijkspolitie '77 €119.911,-

Porsche 911 2.7 Targa Rijkspolitie '77 €119.911,-

Herinnert u zich deze nog? Voor bestuurders van boven de veertig een legendarische verschijning die destijds zomaar in je achteruitkijkspiegel opdook of je vanaf de vluchtstrook waarschuwde voor een naderende file. Gevreesd en toch ook gerespecteerd, de speciale Porsche eenheid van de Rijkspolitie. Met de gedachte zo'n twintig kilometer harder dan het gemiddelde verkeer te rijden, en daarmee te verrassen, begonnen begin jaren de zestig de Duitsers met het veiliger maken van hun Autobahn. Er vielen begin jaren zestig al 1600 verkeersdoden per jaar in Nederland dus dat was hard nodig. De Nederlandse Rijkspolitie vernam het succes van de snelle Porsche's en wilde dat ook. Sinds 1962 v ...

Bekijk
Porsche 911RS Recreation '73 €99.911,-

Porsche 911RS Recreation '73 €99.911,-

Op een Rolex uit China weet je exact hoe laat het is, vaak zelfs nauwkeuriger dan op het origineel. Nu gaat de vergelijking niet helemaal op echter wie heeft er minimaal €600.000,- beschikbaar om de sensatie van een '73er RS te ervaren? En wie durft daar vervolgens nog gas mee te geven? Dergelijke auto's verdwijnen helaas in collecties van de rijken der aarde of staan achter een koordje in een museum. Voor een aanzienlijk vriendelijker bedrag gaat u het tóch beleven. De ultieme 911 ervaring van de 73'er RS. Toegegeven nog steeds niet voor het kleingeld van een bescheiden Rolex, er werd tenslotte meer dan €150.000,- geïnvesteerd om deze RS te maken tot de rijmachine die ze nu is. U ...

Bekijk
Porsche 911 T 2.2 Coupe '70 € 76.911,-

Porsche 911 T 2.2 Coupe '70 € 76.911,-

Een zeldzaamheid, een 911 T uit 1970 waar zelfs het originele onderhoudsboekje en de volledige eigenaren historie van bekend is. Dat maakt een toch al zeer fraaie en technisch goede klassieke 911 extra interessant. Bovendien zijn de vroegere eigenaren beroemde mensen uit de Californische filmindustrie en dat maakt het ook weer nét iets leuker. Nieuw werd de auto in 1970 verkocht aan de producer van de beroemde televisie serie Cheers genaamd Richard Villarino. De tweede eigenaar was de ook bij het grote publiek bekende acteur Kevin Corcoran. Nu gaat de auto geen steek beter functioneren of minder roesten van een mooi eigenaren dossier, genoemde zaken zijn los daarvan in uitstekende ...

Bekijk
Porsche 914 '72 €17.950,-

Porsche 914 '72 €17.950,-

De familieband die Volkswagen en Porsche al sinds het ontstaan van de eerste modellen hebben is iedere autoliefhebber wel bekend. De reden van bestaan van de inmiddels iconische 914 is een minder bekende geschiedenis. Een verhaal wat bol staat van gezamenlijke belangen die Karmann, Volkswagen én Porsche moesten dienen. Immers Karmann zocht naar een opvolger van de Karmann Ghia, Volkswagen zocht modellenuitbreiding naast de Kever en Porsche had een model nodig wat prijstechnisch ruim onder de 911 gepositioneerd kon worden. Niemand kan meerdere meesters dienen, dus ook de 914 niet. Verwarrende marketing, was het nu een Porsche of een Volkswagen, en het ontwerp dat niet mocht lijken o ...

Bekijk
Porsche 356 B Coupe '62 €64.950,-

Porsche 356 B Coupe '62 €64.950,-

Slechts weinig automodellen uit de groeiperiode na de tweede wereldoorlog kunnen op zoveel sympathie rekenen als de iconische Porsche 356. Iedere rit met deze auto is vanwege 'de vele duimen omhoog' alleen daarom al een belevenis. De 356 B T5 was het laatste model met de enkele grill in de motorkap terwijl het de technisch sterk verbeterde opvolger was van de voorgaande A serie. De B versie met enkele grill is de zeldzaamste uit de serie. Deze 356 B zag in 1962 het levenslicht in de fabriekshal van Reutter die Porsche, samen met Karmann, had ingeschakeld om aan de relatief hoge vraag te kunnen voldoen. De motor- en versnellingsbak montage alsmede de afbouw werden bij Porsche zelf u ...

Bekijk
Porsche 356 C Cabriolet '65 €119.950,-

Porsche 356 C Cabriolet '65 €119.950,-

De iconische Porsche 356 in de C versie met 75pk motor en schijfremmen is in de cabrio variant één van de meest gezochte klassiekers van het wereldberoemde merk. Een 'eyecatcher' die een ieder, ook niet autoliefhebber, weet te ontroeren. In 1965 werd deze cabriolet nieuw afgeleverd door de fa. Hahn in Stuttgart. In de jaren tachtig werd ze verkocht naar het zonnige en droge Californië en kwam ze in 1987 in bezit van de Amerikaanse acteur Tom Skerritt, voor het grote publiek bekend uit M.A.S.H. en Top Gun, de inspiratie tot koop deed hij op tijdens de opnames van die film waarin ook een 356 te zien is. Tot 1995 bleef de auto in het bezit van zijn inmiddels ex-vrouw waarna de Porsche ...

Bekijk