Alfa Romeo Giulia 2.9 V6 Quadrifoglio '16 13.900km €72.950,-

Te koop: Alfa Romeo Giulia 2.9 V6 Quadrifoglio '16 13.900km €72.950,-

Ik ben geïnteresseerd in deze auto

Betreft Alfa Romeo Giulia 2.9 V6 Quadrifoglio '16 13.900km €72.950,-

Deze auto doorsturen

Betreft Alfa Romeo Giulia 2.9 V6 Quadrifoglio '16 13.900km €72.950,-
Velden gemarkeerd met een '*' zijn verplicht

Specificaties

Kilometerstand 13.900   Vermogen 510 pk
Bouwjaar 2016   Cilinderinhoud 2891 cc
Kleur exterieur Blu Montecarlo   Motor configuratie V6 met injectie en twee turbo's
Kleur interieur Nero   Motor nummer Matching
Bekleding Volledig in leer   Velgen 19 inch Alfa Romeo lichtmetaal
0 - 100 km/u 3,9 sec   Banden Pirelli PZero
Topsnelheid 307 km/u   Productieaantallen Nog in productie
Chassisnummer ZAR   Overig Nieuwstaat.
Export/import service

Model historie en beschrijving

Er zijn autoliefhebbers en er zijn Alfisti. Het bloed van Alfisti stroomt net iets sneller en is iets donkerder rood dan dat van andere autoliefhebbers. Om maar niet te spreken over wat er bij het aanschouwen van 'La Meccanica delle Emozioni' met deze mensen gebeurt. Er wordt dan niet op z'n Nederlands gesproken over verbruikscijfers of onderhoudsintervallen, opgewonden prijst men het designo, de prestaties en in dit geval de wederopstanding van een icoon. Een lang gekoesterde wens, de terugkeer van de legendarische achterwiel-aangedreven Giuila. Voor de Alfisti onder ons is het gerenommeerde automerk daarmee weer helemaal terug op de kaart. In de wereld van de sportieve sedan zet Alfa met de Quadrifoglio V6 direct de toon en wint de auto in vergelijkende testen van bijvoorbeeld de M3 en C63AMG. Dat bezorgd de ware Tifosi een onoverwinnelijk gevoel. Bent u gewoon uit een Beiers vaatje te tappen? Geen nood, de overigens bij Maserati gebouwde QV wordt ook door berijders met hoge kilometerstanden geprezen om de betrouwbaarheid. Bovendien staat de QV net even sneller bij de finishlijn dan Heiko en Fritz. Daarbij niet aangemoedigd door kunstmatig weergegeven motorklanken uit luidsprekertjes, nee de QV heeft een Dynamic en Race stand die het electronische differentieel bedienen en een klep in de uitlaat die je schoonmoeder van de achterbank afjaagt. Zo zijn er nog talloze zinnenprikkelende plussen van de Giulia QV te noemen, zaken die zorgen voor waar het in menig moderne auto aan ontbreekt; RIJplezier! Halleluja, je vermoedt wel iets, leest de lovende kritieken van de autopers en gaat dan eens echt rijden. Wat een vermogen, een almaar doortrekkende sensatie waar met vier deuren geen alternatief voor is. In de wetenschap dat de auto beschikt over een carbon dak, carbon motorkap, actieve vering, Torque Vectoring, DNA rij-dynamiek-regeling, 50/50 gewichtsverdeling, een actieve voorspoiler en tal van veiligheidsvoorzieningen geeft de auto al voor het rijden vertrouwen. Oogstrelend van buiten én binnen natuurlijk ook, hoewel je daar echt geen notie meer van hebt als je dat stuur bijna uit angst omklemt. De Alfisti hebben 29 jaar af moeten zien. Het was het wachten wel waard.
Een diepe buiging voor de Alfa Giulia!

Deze Giulia Quadrifoglio is afkomstig van de eerste zorgvuldige eigenaar. Dit herkent de liefhebber aan het ontbreken van beschadigingen op de velgen, een carrosserie zonder zichtbare gebruikssporen en een interieur in absolute nieuwstaat. Uitgevoerd in zeldzaam en stijlvol Blu Montecarlo. De auto is zowel binnen als buiten rijk voorzien van carbon, heeft automatische climat control, een multifunctioneel en verstelbaar stuur, cruise control, lane-departure warning, achteruitrijcamera, Forward Collision Warning, instelbaar electronisch differentieel en onderstel, 3D navigatie, dode-hoek herkenning, bi-xenon, 19 inch lichtmetalen velgen, etc. Deze QV is geheel origineel, niets aan gespoten en technisch foutloos. Alle originele documentatie en complete sleutelset aanwezig.