BMW 2002 '75

Te koop: BMW 2002 '75

Ik ben geïnteresseerd in deze auto

Betreft BMW 2002 '75

Deze auto doorsturen

Betreft BMW 2002 '75
Velden gemarkeerd met een '*' zijn verplicht

Specificaties

Kilometerstand 60.711   Vermogen 120 pk
Bouwjaar 1976   Cilinderinhoud 1991 cc
Kleur exterieur Mint Grün   Motor configuratie 4 cylinder lijn met 2 carbs Weber
Kleur interieur Zwart/beige   Motor nummer 3752237
Bekleding Skai/stof   Velgen 13 inch ATS lichtmetaal
0 - 100 km/u 6,9 sec   Banden Fulda
Topsnelheid 180 km/u   Productieaantallen 77639
Chassisnummer 3752237   Overig Originele roestvrije carrosserie.
Export/import service

Model historie en beschrijving

De kenner weet het, een beter sturende en leuker rijdende auto dan de BMW 2002 was er begin jaren zeventig voor de toenmalige nieuwprijs nauwelijks te koop. En daar schuilt ook de verklaring voor de relatieve zeldzaamheid van de '02 serie in. Immers een exoot zette je weg onder een hoes in de garage, een betaalbare BMW daar ging je mee rijden. En hoe! Wat een stuur- en weggedrag heeft zo'n 2002!Bovendien bleken ze behoorlijk roestgevoelig wat in het geval van dagelijks gebruik geen ideale combinatie was teneinde van een lang leven te genieten. Zo zijn er echt maar weinig harde en gave exemplaren van de 2002 over. Bedenk daarbij dat ze lang nét even te weinig waard waren om ze vakkundig te restaureren. Een origineel en gaaf exemplaar verdient daarom nog steeds de voorkeur. Hoewel het tegenwoordig zeer de moeite loont om ze goed te restaureren. De liefhebber/verzamelaar gaat natuurlijk voor het origineel. Het hier getoonde exemplaar is wel echt een bijzondere vondst. Een originele en roestvrije 2002, bovendien in een zeldzame kleur, werd als basis genomen om er (toer) rally's mee te gaan rijden. De motor werd voorzien van een iets snellere nokkenas en twee Weber carburateurs, het onderstel kreeg nieuwe schokdempers plus rubbers en er werden geweldig zittende sportstoelen, stuur, toerenteller, verstralers en tripmeter gemonteerd. Recent werden ook de koppeling en remblokken/schijven vernieuwd. De carrosserie maakt, zoals de foto's illustreren een geweldig goede indruk, geen roest! Gezien de zeldzaamheid en daarmee samenhangende waardestijging van de 2002 zou je verontwaardigd kunnen roepen 'waarom maakt iemand van zo'n mooie en echte 2002 een rallyauto?' Gelukkig is er altijd een weg terug, bij de auto zijn de originele en foutloze stoelen, stuur, veerpoten, carburateur en die verstralers zijn er ook zo weer af. Voeg daarbij de originele aankoopbon die voorhanden is en wellicht is het dan weer een echte 'tijdmachine'. Zie bijvoorbeeld de bovenzijde van het dashboard, de hemelbekleding, de originele onbeschadigde vloerbekleding, conditie van de motorruimte, afwatergootjes en schokdemperhuizen. Kortom een bijzonder gaaf en origineel exemplaar. Nieuw verkocht door BMW dealer Kontz in Luxemburg (orig. factuur aanwezig) alwaar de auto tot ik ze kocht van de derde eigenaar altijd verbleef. In de huidige, goed rijdende, staat inclusief de originele onderdelen te koop voor €18.950,-