BMW 635 CSi Automaat '80 NL-auto 'ex F. Heineken' €16.950,-

Te koop: BMW 635 CSi Automaat '80 NL-auto 'ex F. Heineken' €16.950,-

Ik ben geïnteresseerd in deze auto

Betreft BMW 635 CSi Automaat '80 NL-auto 'ex F. Heineken' €16.950,-

Deze auto doorsturen

Betreft BMW 635 CSi Automaat '80 NL-auto 'ex F. Heineken' €16.950,-
Velden gemarkeerd met een '*' zijn verplicht

Specificaties

Kilometerstand 154.657   Vermogen 218 pk
Bouwjaar 1980   Cilinderinhoud 3453 cc
Kleur exterieur Saphir Blau Metallic   Motor configuratie 6 cylinder lijn met injectie
Kleur interieur Diep donkerblauw   Motor nummer Matching
Bekleding Leer   Velgen 14 inch lichtmetaal
0 - 100 km/u 9 sec   Banden Michelin
Topsnelheid 221 km/u   Productieaantallen 86219
Chassisnummer WBA53410005580521   Overig Nederlandse auto.
Export/import service

Model historie en beschrijving

De 'Bavarische Ferrari' is een compliment wat deze oer-Duitse auto dankzij zijn bijna on-Duitse verschijning dik verdient. Hoewel vaak wordt verondersteld dat de auto ook daadwerkelijk in een Italiaanse designstudio het levenslicht zag was het de Franse top-designer Paul Bracq die in de grijze BMW torens in München de zgn. E24 ontwierp. De E 24 6-serie wordt wereldwijd als één van de mooiste BMW modellen ooit gezien. Vooral de laatste jaren neemt de belangstelling voor het model sterk toe en worden goed geconserveerde exemplaren, vooral in Duitsland, tegen stevige prijzen verkocht. In Nederland liggen de prijzen nu nog lager en daarom zie ik de meeste de grens overgaan. Wanneer u een onverprutste, originele en goed onderhouden 635CSi Automaat zoekt kunt u de Duitser nog voor zijn. Bovendien hoort deze 635CSi in Nederland te blijven, dat wil zeggen wanneer de overtuigende bewering van de klant die de auto inruilde klopt. Hij erfde de auto van zijn vader die hem vertelde dat de auto nieuw gekocht was door niemand minder dan autoliefhebber Freddy Heineken. 'Don't drink and drive', hij had het zelf bedacht kunnen hebben.

Uitrusting

Compleet uitgevoerd met diep donkerblauw leer, elektrische ramen, airconditioning, centrale deurvergrendling, boordcomputer, lichtmetalen velgen, automatische versnellingsbak, originele tijdcorrecte radio, etc.

Exterieur

Fraai geconserveerde auto met schadevrije carrosserie in grotendeels eerste lak. Mooie passingen, goed en gemakkelijk sluitende deuren. Geen uitgedroogde rubbers. Onbeschadigde carrosserie, geen steenslag. Chroom zonder weersinvloeden. Mooi glanzende lak. Zeer fraaie algehele uitstraling. Zo laat deze 635CSi zich in grote lijnen beschrijven. Laat de foto's spreken.

Interieur

Een zeer mooi en zelfs volledig origineel interieur. Diep donkerblauw leer op de stoelen, deurpanelen en het stuur. Alles in echte liefhebbers conditie. Geen noemenswaardige gebruikssporen. Alleen aan de instapzijde van de linkerstoel ziet men enig gebruik af. De vloerbekleding zonder slijtage of vuil. Alle schakelaars mooi schoon en goed functionerend. Leer op het stuur zonder beschadigingen.

Interieur BMW 635 CSi Automaat '80 NL-auto 'ex F. Heineken' €16.950,-

Motorruimte, kofferruimte, velgen & banden

In de keurig verzorgde motorruimte treft u de originele 6 cylinder lijnmotor met 218pk. Duidelijk zichtbaar een goed onderhouden geheel. De binnenschermen en schutborden van E24's kunnen roestig zijn, uiteraard is dit een mooi gaaf en roestvrij exemplaar. De kofferruimte lijkt wel ongebruikt. Originele bekleding aanwezig en schoon. De gereedsschapset niet roestig en compleet. De optionele lichtmetalen velgen zijn vrij van parkeerschade en remstof. Vier nieuwe banden daaromheen.

Motor BMW 635 CSi Automaat '80 NL-auto 'ex F. Heineken' €16.950,-

Service geschiedenis

Origineel Nederlands geleverde 635CSi. We zoeken nog naar meer documentatie inzake wie de eerste eigenaar was. Volgens de vorige eigenaar was dat biermagnaat Freddy Heineken. Het was in ieder geval iemand die rijk genoeg was om er op maat geleverde aircoinstallatie in te laten bouwen. De aantrekkelijk lage kilometerstand is aantoonbaar en de auto is schadevrij. Wordt afgeleverd inclusief nieuwe APK en onderhoudsbeurt.