Ferrari 456 M GT '99 Manual 44.000km €84.950,-

Te koop: Ferrari 456 M GT '99 Manual 44.000km €84.950,-

Ik ben geïnteresseerd in deze auto

Betreft Ferrari 456 M GT '99 Manual 44.000km €84.950,-

Deze auto doorsturen

Betreft Ferrari 456 M GT '99 Manual 44.000km €84.950,-
Velden gemarkeerd met een '*' zijn verplicht

Specificaties

Kilometerstand 44.106   Vermogen 442 pk
Bouwjaar 1999   Cilinderinhoud 5473 cc
Kleur exterieur Grigio Titanio Metallizzato   Motor configuratie V12 met injectie
Kleur interieur Diep donkerblauw   Motor nummer Matching
Bekleding Volledig in leer   Velgen 17 inch Ferrari lichtmetaal
0 - 100 km/u 5,2 sec   Banden Bridgestone
Topsnelheid 306 km/u   Productieaantallen 640
Chassisnummer ZFFWP44B000114493   Overig Zeldzaam origineel en mooi.
Export/import service

Model historie en beschrijving

De inmiddels klassieke 456GT verkoop ik meestal aan 'Gentlemen Drivers' die de auto bewonderen om zijn elegante en gedistingeerde verschijning en de terechte toevoeging GT. Het is geen agressief ogende en nerveus rijdende hardcore sportauto. Misschien zelfs daarom een bijna halfbloed Ferrari met wat blauw bloed van een gedistingeerde Engelsman. Bij introductie was het overigens wel de snelste vierzitter ter wereld, dat vermogen komt echter eerder het comfort ten goede. De 442 pk sterke 12 cylinder bezorgt de auto een souplesse en rijgemak waar een reisauto op topniveau aan moet voldoen. Middels de electronisch instelbare schokdempers biedt de auto indien gewenst overigens wel meer van het pure sportwagengevoel. Gemiddeld gaat u die schakelaar in de praktijk weinig gebruiken. De 456 is ingericht om haar bestuurder en passagiers te behagen. Ruime en volledig electrisch instelbare stoelen bieden ook grotere personen goede steun, het mooie op de bestuurder gerichte dashboard is een genot om naar te kijken en het interieur biedt in deze kleur een ruimtelijk gevoel. De 456 is verworden tot een echte klassieker die zeker in deze conditie door iedere autoliefhebber hoog gewaardeerd wordt. Ontwerper Pininfarina werd in de ontwerpfase sterk geïnspireerd door de beroemde 365GTB/4 Daytona. De lange motorkap, daklijn naar achter toe en de achterlichten zijn de meest in het oog springende herinneringen aan de Daytona. Ook de zgn. 'transaxle' motor en versnellingsbak opstelling (motor voor en versnellingsbak achter) zien we terug in de 456GT. In 1992 geïntroduceerd bij de viering van het veertigjarige dealerschap van garage Francorchamps in België en, zoals Ferrari wel vaker doet, in 1997 vervangen voor een nog verder verbeterde versie. In het Italiaans noemt men dat Modificato, vandaar de M. De auto kreeg een lange lijst van vooral kleine verbeteringen, alles bij elkaar maakte het de auto beter dan haar voorganger hoewel het motorvermogen gelijk bleef. De aërodynamica, de motorkoeling, de stoelen, airconditioning en een aantal technische details werden herzien. Dit exemplaar zou de autoverkoper omschrijven als 'nieuw'. Zeker in deze fraaie kleurstelling is er moeilijk een tweede zo mooi te vinden, dat garandeer ik u in ieder geval. Kijk naar de foto's en zie dat die autoverkoper daar niets in had overdreven.

Uitrusting

Luxueus compleet uitgevoerd met o.a. automatische climat control, volledig elektronisch verstelbare stoelen met geheugen, verstelbaar stuur, elektronisch instelbaar onderstel (Bilstein), Ferrari Becker radio met afneembaar front en CD wisselaar, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, Traction Control, volledig in leer uitgevoerd interieur, etc.

Exterieur

In schitterend en stijlvol Grigio Titanio Metallizzato uitgevoerde carrosserie zonder waarneembare gebruikssporen. Er is zelfs nooit iets nieuw gespoten aan deze 456. Dankzij garagestalling is de lak nog van hoge (glans)kwaliteit. Er is in het geheel geen deuk, kras of steenslag op te vinden. Ook de in de carrosseriekleur uitgevoerde bumpers zijn vrij van parkeervegen of beschadigingen. Origineel glaswerk rondom, voorzien van het chassisnummer in het glas. Een prachtige, geheel originele en schadevrije auto.

Interieur

Minstens zo bijzonder als de carrosserie kwaliteit is misschien wel de conditie van het interieur. Gezien de mooie doch gevoelige materialen die Ferrari gebruikt zeer bijzonder dat het gehele interieur zo ongeschonden mooi is. Geen instapsporen of beschadigingen. Vloerbekleding als nieuw. Geen knopjes kaal. Overal dubbel doorgestikt leer, zelfs de hemelplaat is met leer bekleed. Het dashboard is vrij van beschadigingen, ook langs de rand bij het stuur geen sporen van horloges of sieraden. Alle schakelaars fris, schoon en duidelijk afleesbaar. De stoelen bieden nog de originele steun, ook de elektrische lendesteun werkt naar behoren. Het met leer beklede stuur is mooi onbeschadigd en glad. Er is nooit gerookt in deze Ferrari.

Interieur Ferrari 456 M GT '99 Manual 44.000km €84.950,-

Motorruimte, kofferruimte, velgen & banden

In de volledig originele motorruimte treft u de diep en zo centraal mogelijk gelegen 442pk sterke V12. Niets kaal, versleten of weggebrand. Overal de fabrieksplaatjes en stickers aanwezig. Zet de kap open, pak een stoel en geniet. De kofferbak biedt minder visueel spektakel, is wel als nieuw. Hier treft u een Becker CD wisselaar, het Ferrari boordgereedschap en een originele rode pyjama. De 17 inch lichtmetalen velgen zijn zeer mooi en voorzien van uitstekende Bridgestone banden.

Motor Ferrari 456 M GT '99 Manual 44.000km €84.950,-

Service geschiedenis

Een volledig originele en zeldzame Ferrari, dat is een voorwaarde bij een verantwoorde investering. Het hier aangeboden exemplaar voldoet aan alle eisen die de collectioneur of liefhebber aan een dergelijke supercar stelt. De auto is op de kilometerstand en het uitgevoerde onderhoud na nog exact zoals ze de fabriek in Maranello verliet. Compleet met originele Ferrari boordmap in leer waarin alle originele instructie- en serviceboekjes. De sleutelset is compleet met handzenders in een leer etui. Boordgereedschap uiteraard compleet aanwezig. Wordt afgeleverd voorzien van nieuwe APK, garantie en onderhoudsbeurt conform het Ferrari schema. Rijklaar dus zonder bijkomende kosten.