Ferrari 458 Italia '10 Verde Abatone 26.000km

Te koop: Ferrari 458 Italia '10 Verde Abatone 26.000km

Ik ben geïnteresseerd in deze auto

Betreft Ferrari 458 Italia '10 Verde Abatone 26.000km

Deze auto doorsturen

Betreft Ferrari 458 Italia '10 Verde Abatone 26.000km
Velden gemarkeerd met een '*' zijn verplicht

Specificaties

Kilometerstand 26.100   Vermogen 570 pk
Bouwjaar 2010   Cilinderinhoud 4497 cc
Kleur exterieur Abatone Verde   Motor configuratie V8 met injectie
Kleur interieur Zwart   Motor nummer Matching
Bekleding Leer   Velgen 20 inch Ferrari lichtmetaal
0 - 100 km/u 3,4 sec   Banden Michelin Pilot Sport
Topsnelheid 344 km/u   Productieaantallen 11856
Chassisnummer ZFF67NHB000172103   Overig Colore Speziale
Export/import service

Model historie en beschrijving

De Ferrari 458 Italia was na de introductie al snel recordhouder in Awards van toonaangevende automagazine's die de auto massaal uitriepen tot Sportauto, World Performance, Supercar- en Best Car of the Year. De 458 was dan ook een enorme stap voorwaarts voor Ferrari en liet de concurrentie ver achter zich. Niet louter in cijfers, er is een select groepje andere aanbieders in dit segment die de prestaties ook bieden. Het is de combinatie van de spectaculaire acceleratie- en sprinttijden met juist de beléving van de 458 die hem nagenoeg onverslaanbaar maakt. Bovendien is het vooralsnog de laatste atmosferische V8 motor van Ferrari die hem aandrijft en daar kan zeker wat betreft de uitlaatklank geen Turbomotor tegen op. Zie de klachten van Formule1 bezoekers tegenwoordig. De 127pk per liter motorinhoud, de pk/kiloverhouding, de schakeltijden, het E-Diff3, F1 Traction Control, keramische remmen, elektronisch instelbare schokdempers en de mogelijkheid zelf de parameters van de diverse elektronische systemen in te kunnen stellen maakt het indien gewenst een raceauto voor de openbare weg. En daar in die keuzemogelijkheid openbaart zich ook het vakmanschap en het niveau van de Ferrari ingenieurs die werkte aan de 458, de auto is net zo gemakkelijk een gemoedelijke comfortabel geveerde 'cruiser' als een niet te kloppen roofdier. Extreem snel en wendbaar, mooi en onweerstaanbaar. Het design, zowel van buiten als binnen, kreeg weer net zoveel lof als destijds de voor velen laatste mooie V8 de F355. Ook hier werden toonaangevende Awards binnengehaald. Het toerenbereik (9000rpm), groot aangegeven in de centrale toerenteller duidt op een auto met het DNA van een rasechte sportauto. Het lijkt wel of ze alleen in Maranello weten hoe ze u iedere keer na het instappen die vlinders in de maag bezorgen. Hoe goed de alternatieven ook mogen zijn, u houdt uw relatie toch ook graag dynamisch en spannend? To the Max.

Uitrusting

Alles wat de prestaties van de ultieme sportauto verbeteren, en indien gewenst beheersen, heeft de 458 aan boord. Een enkele toevoeging om die prestaties ook enigszins comfortabel te beleven is dan nog nét toegestaan, immers iedere kilo telt. Er is automatische climat control, elektrische ramen, centrale deurvergrendeling, een geïntegreerd multimedia audiosysteem, navigatie, parc distance control en er zijn (ook voor grotere bestuurders) geweldig zittende sportstoelen.

Exterieur

Deze 458 Italia heeft een volledig originele carrosserie. Uitgevoerd in een speciale kleur, Verde Abatone, waar Ferrari een slordige 10k meerprijs voor vraagt. Zeker is dat dit de enige in Nederland voorkomende 458 is in deze kleurstelling en wereldwijd zijn er slechts enkele tientallen in deze prachtige kleurstelling uitgeleverd. Het is een geheel schadevrije en origineel auto. De diverse van fabriekswege aangebrachte steenslagstickers zijn overal nog keurig aanwezig. Er zijn in het geheel geen gebruikssporen waarneembaar. De lakkwaliteit is uiteraard perfect, mooi diep glanzende lak. Ook de bumpers zijn vrij van steenslag of parkeervegen. De autoverkoper zou deze 458 beschrijven als 'in nieuwstaat'.

Interieur

Ook het interieur van deze 458 Italia laat nauwelijks zien dat de auto niet gisteren de fabriek verliet. Soepel en zacht zwart leer op de perfect steun biedende sportstoelen, het dashboard en deurpanelen. Mooi dubbel doorgestikt en overal strak aanwezig. Er zijn geen beschadigde knopjes of schakelaars, de vloerbekleding is origineel en mooi schoon. Het is nog wel eens anders in gebruikte Ferrari's, hier is alles 'onaangeraakt'.

Interieur Ferrari 458 Italia '10 Verde Abatone 26.000km

Motorruimte, kofferruimte, velgen & banden

Oogstrelend en spectaculair manifesteert de 570pk sterke V8 zich onder de glazen motorkap. Zo'n juweel van een motor móet gezien worden. Ook hier de uitstraling van een echte liefhebbers auto. Brandschoon. Voor in de verbazingwekkend grote kofferruimte is nog nooit iets meegenomen, u bent waarschijnlijk de eerste die met de auto op vakantie gaat. Kan eenvoudig gezien de ruimte alhier. De fraaie 20 inch velgen zijn onbeschadigd. Zo goed als nieuwe Michelin Pilot Sport banden.

Service geschiedenis

Nieuw verkocht in 2010 door een Duitse Ferrari dealer. Dankzij goede contacten aldaar kon ik deze 458 van de eerste eigenaar overnemen alvorens hij de auto zou inruilen. Het is een liefhebbersauto zoals ze hoort te zijn, schadevrij en geheel origineel, aantoonbaar dealer onderhouden en voorzien van alle originele documentatie en sleutels. Ook zeer recent kreeg de auto nog een servicebeurt bij de Ferrari dealer. Een liefhebbers auto zoals ze hoort te zijn.