Ferrari 612 Scaglietti '06 44.000km €89.950,-

Te koop: Ferrari 612 Scaglietti '06 44.000km €89.950,-

Ik ben geïnteresseerd in deze auto

Betreft Ferrari 612 Scaglietti '06 44.000km €89.950,-

Deze auto doorsturen

Betreft Ferrari 612 Scaglietti '06 44.000km €89.950,-
Velden gemarkeerd met een '*' zijn verplicht

Specificaties

Kilometerstand 44.423   Vermogen 540 pk
Bouwjaar 2006   Cilinderinhoud 5698 cc
Kleur exterieur Blu Tour de France   Motor configuratie V12 met injectie
Kleur interieur Beige   Motor nummer Matching
Bekleding Volledig in leer   Velgen 18 inch Ferrari lichtmetaal
0 - 100 km/u 4 sec   Banden Pirelli PZero
Topsnelheid 320 km/u   Productieaantallen 3025
Chassisnummer ZFFAY54B000142306   Overig Mooiste kleurcombinatie.
Export/import service

Model historie en beschrijving

Als waardering voor de al decennia lang bestaande relatie met de eveneens in Modena gevestigde carrosseriebouwer Scaglietti vernoemde Ferrari in 2004 haar nieuwste 2+2 naar de legendarische Sergio Scaglietti. Bij introductie van de 540pk sterke 612 was Sergio al 84, naar verluid reed hij van trots met rokende banden een rondje om zijn kleinkinderen. Hoe dan ook, wie zijn naam aan een volbloed raspaard verbonden ziet eindigde in de bandenstapel op een circuit zonder vangrails of kon écht iets met auto's. Dus zijn trots was niet onterecht. Bovendien kon Scaglietti ook zeer trots zijn op het product waar zijn naam op stond. Een door Pininfarina ontworpen GT met een uitgebalanceerd ontwerp waarbij de voorin geplaatste V12 bijna een middenmotor werd terwijl er toch vier personen van Modena naar bijvoorbeeld Roma konden 'vliegen'. Met een top van 320km/u had Vettel nog moeite om het gezin al keuvelend over het op handen zijnde bezoek aan hun Romeinse oma bij te houden. Comfortabel in de vol-automaat toerend of bij een sportief moment soepel schakelend met de flippers door de zes versnellingen. Soepel en snel, desgewenst extra sportief, dat biedt de 612 terwijl er voldoende ruimte is voor grote reizen met vier personen. De elektronisch instelbare schokdempers hebben een zgn. 'sportstand' en dat geeft de auto een extra beleving middels een directere communicatie met het wegdek. Er zijn tal van luxe voorzieningen aanwezig; o.a. automatische climat control, volledig elektrisch verstelbare (ook in hoogte) stoelen met geheugen, een elektrisch verstelbaar stuur, een Ferrari (Becker) radio met CD wisselaar, Bose luidsprekers met subwoofer, een volledig in dubbel doorgestikt leer uitgevoerd interieur, 'easy entry' voor de gasten achterin middels automatisch naar voren schuivende stoelen wanneer de leuning wordt opgeklapt en speciale scharnieren op de portieren zodat deze verder dan gemiddeld open kunnen. Dan zijn er nog zaken als Parc Distance Control voor en achter, xenon verlichting, automatisch schakelende rijverlichting, 19 inch lichtmetalen velgen en een uitgebreide boordcomputer die bijvoorbeeld de bandenspanning aangeeft. Dit fraaie exemplaar komt van de tweede eigenaar en is uitgevoerd in de stijlvolle kleur Blu Tour de France met beige leer. Uiteraard is bijna nieuwstaat en originaliteit van de auto minstens zo belangrijk. Er is in het geheel geen krasje of gebruiksspoor op deze 612 te vinden. Zelfs niet één steenslag. De auto heeft slechts 44.000km gereden en het serviceboekje is keurig afgestempeld door de dealer. Een beter verzorgde 612 gaat u niet snel vinden. Alle originele boekjes, code kaarten, sleutels en onderhoudsfacturen zijn aanwezig. Ook het interieur, motor- en kofferruimte zijn in zeldzaam mooie staat. Prijs is geheel rijklaar inclusief nieuwe distributie, garantie, nieuwe APK en onderhoudsbeurt.

Uitrusting

Een Ferrari F612 is uiteraard al standaard voorzien van vele gemakken, zo zijn er; automatische climat control, volledig elektrische stoelverstelling met geheugen functie, elektrisch verstelbaar stuur, elektronisch instelbare schokdempers, Parc Distance Control, Bi-xenon verlichting, originele Becker/Ferrari radio-cd speler met CD wisselaar, boordcomputer middels groot LCD scherm, 19 inch lichtmetalen velgen, etc.

Exterieur

De carrosserie van deze Scaglietti laat zich eenvoudig omschrijven als zijnde in 'nieuwstaat'. Er is in het geheel geen noemenswaardige beschadiging of gebruiksspoor op te vinden. Mooi diep glanzende lak dankzij garage stalling en goede zorg uiteraard. Ook de in de wagenkleur uitgevoerde bumpers zijn vrij van parkeervegen of steenslag. Het glaswerk is rondom origineel en beschadigingsvrij. Prachtige auto in een van de meest gezochte kleurstellingen die de 612 zo fantastisch afkleed.

Interieur

Gezien de lage kilometerstand moet het interieur min of meer in onberispelijke staat zijn, en dat is het dan ook. Er is geen noemenswaardig gebruiksspoor te zien. Frisse instapzijde van de stoelen, beiden nog volledig in de originele vorm. Geen vieze of beschadigde knopjes en schakelaars. Mooi schone en originele vloerbekleding. Het met leer beklede plafond is mooi schoon en onbeschadigd. Gelukkig nooit in gerookt. Ruikt heerlijk!

Interieur Ferrari 612 Scaglietti '06 44.000km €89.950,-

Motorruimte, kofferruimte, velgen & banden

Motorruimte en kofferruimte zijn beiden eveneens als nieuw. Alle fabrieksstickers met o.a. kleurvermelding keurig aanwezig. Alles is origineel en mooi schoon. De velgen zijn in nieuwstaat met uitstekende Pirelli banden er omheen.

Motor Ferrari 612 Scaglietti '06 44.000km €89.950,-

Service geschiedenis

De geschiedenis van deze fraaie 612 Scaglietti is bijzonder te noemen, tegelijkertijd ook zeer eenvoudig. Ze is afkomstig van de eerste eigenaresse. Aantoonbaar uiteraard. Naam van mevrouw in het serviceboekje, op het kenteken en op div. facturen. Toch wel bijzonder. De auto is geheel origineel. Altijd schadevrij gebleven en zelfs nooit aan gespoten. Optisch in nieuwstaat. Wij hebben de auto al voorzien van nieuwe distributiesnaren. Bij aflevering krijgt ze nog een nieuwe APK, garantie en een onderhoudsbeurt mee. De complete boordmap met alle boekjes en codekaarten is aanwezig. Reservesleutel ook. Een 612 Scaglietti waar u met een goed gevoel in kunt investeren, er zijn slechts 3000 exemplaren verkocht als gevolg van de hoge nieuwprijs en Ferrari bouw geen vergelijkbare auto meer. Klassieker, nu al.