Lancia Flavia Coupe 1800 1e Serie '67 €33.950,-

Te koop: Lancia Flavia Coupe 1800 1e Serie '67 €33.950,-

Ik ben geïnteresseerd in deze auto

Betreft Lancia Flavia Coupe 1800 1e Serie '67 €33.950,-

Deze auto doorsturen

Betreft Lancia Flavia Coupe 1800 1e Serie '67 €33.950,-
Velden gemarkeerd met een '*' zijn verplicht

Specificaties

Kilometerstand 3.076   Vermogen 92 pk
Bouwjaar 1967   Cilinderinhoud 1800 cc
Kleur exterieur Muisgrijs   Motor configuratie 4 cylinder plat met carburateur
Kleur interieur Lichtgrijs   Motor nummer Matching
Bekleding Stof   Velgen 15 inch staal met verchroomde wieldop
0 - 100 km/u 13,2 sec   Banden Michelin
Topsnelheid 172 km/u   Productieaantallen 13418
Chassisnummer 815330015843   Overig Zeer origineel.
Export/import service

Model historie en beschrijving

Op weg naar mijn fotoplek maak ik altijd een laatste testrit met iedere auto die in de verkoop komt. Ik doe dan ook ter controle even een stukje A44 om ook de staat van de techniek op hogere snelheid te doorgronden. Op dat moment komt mij zo'n KLPD Volvo voorbij, altijd fijn als de heren doorrijden want met groene platen aangehouden worden geeft altijd gedoe over bijvoorbeeld papieren, nooit leuk. Ze zijn net voorbij, jawel hoor vol in de remmen en Stop! aan. Wat blijkt, hebben de heren (waarom hebben die mannen altijd een snor?) een discussie in de politieauto of dit nu een Ferrari of een Maserati is die ze zojuist voorbij rijden. Heren, het is een Lancia! Stonden ze daar op die parkeerplaats toch even achter de oren te krabben. Geen van beiden had de discussie gewonnen, de toch wel weer licht geschrokken eigenaar mocht zijn weg vervolgen. Koop deze auto en ik beloof u, u komt langs de kant te staan. Het kan ook bijna niet anders met zo'n verschijning. Getekend door Pininfarina op het moment dat daar ook de Ferrari 330 van de tekentafel kwam. Of de tekening echt even in de hete was ging zullen we nooit weten, Lancia werd wel van een ontwerp voorzien waar we nu héél veel vingers bij aflikken. Wat een lijnenspel, stijlvol en toch ook sportief. Vanuit iedere hoek geen fout aan te ontdekken, wat een gratie ook! Zowel het front als de aflopende achterzijde zijn auto-esthetische hoogtepunten. En dan te bedenken dat ze technisch onder leiding van de beroemde Professor Antonio Fessa ontwikkeld waren, begin jaren zestig bijvoorbeeld al voorwielaandrijving en schijfremmen hebben was echt vooruitstrevend. Jaren later stond Fessa zonder baan op straat, het had Lancia een fortuin gekost. Het was niet alleen hoogstaande techniek, de ontwikkeling- en productiekosten bleken ook onverantwoord hoog. Zo is de Flavia een relatief zeldzame auto gebleven van een onvergelijkbaar niveau. De liefhebbers van Italiaanse GT's hebben de auto nu ontdekt, al was het maar omdat een vergelijkbaar model van een ander Italiaans premium merk minimaal een half miljoen moet kosten. Voor een fractie daarvan krijgt u met het stuur van de Flavia Coupe in uw handen bijna even veel sfeer en uitstraling geleverd. De auto moet dan een echt goed en onverprutst exemplaar zijn waardoor die sfeer en klasse nog echt tot uitdrukking komt. Zie hier een ongerestaureerd en origineel exemplaar uit Italië. Dat wil zeggen, ze heeft nooit anders dan het droge landklimaat van de regio Rome gezien waardoor er geen roest of verstopt reparatiewerk uit het verleden is. Een schoonheid die louter om cosmetische redenen nieuw werd gespoten en bekleed. Vakkundig uitgevoerd zonder financieel voorbehoud. Verbazingwekkend goed rijdend ook voor een auto uit die tijd. In deze conditie zeldzaam dus een uitermate goede investering, mét hoge plezierfactor.

Uitrusting

Opties waren in die tijd nauwelijks leverbaar. De fraaie rubber matten, het houten stuur, en de velgen met verchroomde ringen waren allemaal inclusief. Gezien de forse nieuwprijs ook wel logisch.

Exterieur

Wat een schitterende strakke, droge en gave carrosserie heeft deze Flavia. Origineel plaatwerk zonder een spat roest, vakkundig nieuw gespoten in de originele kleur. Perfecte passingen. Ook de bodem is origineel en ongelast. Nooit roest aan geweest. Daar zijn oudere Lancia's ook minder gevoelig voor dan door de meeste mensen wordt verondersteld. Het chroom van deze Flavia is ook van hoge kwaliteit. Mooi deukvrij en nog voorzien van een hoge glans. Het glaswerk en de rubbers waar het in zit zijn allen onbeschadigd en in zeer goede staat. Een Flavia met een geweldig mooie uitstraling. De carrosseriekleur is Lancia Grigio Tordi Valle Lan.

Interieur

Het interieur verdient een bijzondere vermelding. De stoelen zijn nieuw en met respect voor de originele ontwerpen nieuw bekleed en van vulling voorzien. De rubbermat op de vloer is nieuw (kostbaar) en origineel Lancia. Het houtwerk in het dashboard is nieuw gelakt. Een droge omgeving en zon is goed voor het plaatwerk, minder goed voor de interieurdelen. Het houten stuur is origineel, dashboard en klokken zijn onbeschadigd en functioneren perfect. De hemelbekleding is mooi schoon en onbeschadigd.

Interieur Lancia Flavia Coupe 1800 1e Serie '67 €33.950,-

Motorruimte, kofferruimte, velgen & banden

De motorruimte ademt een en al originaliteit. Niets is hier sinds de fabricage veranderd op de bekende onderhoudsdelen na uiteraard. Motor origineel en mooi rondlopen, geen vreemde geluiden, geen rook, perfecte oliedruk. Type- en productieplaatjes keurig aanwezig. De kofferruimte is eveneens geheel origineel. Geen roest hier, origineel dempingsmateriaal onder de mat. Volwaardig reservewiel en gereedschap hier aanwezig. De velgen zijn in perfecte staat, nieuw gespoten in de originele kleur en voorzien van de juiste Lancia wieldoppen en ringen. De Michelin banden zijn uitstekend.

Motor Lancia Flavia Coupe 1800 1e Serie '67 €33.950,-

Service geschiedenis

Deze Flavia Coupe was meer dan twintig jaar in handen van één eigenaar die wegens hoge leeftijd zijn kleinzoon vroeg de auto te verkopen. Hij reed er nog sporadisch in en zag dat er geïnvesteerd moest gaan worden terwijl hij dat niet meer wilde. De kleinzoon had meer interesse in zijn iPad. Wij kochten de auto en lieten de carrosserie vakkundig spuiten vanwege de doffe lak en kleine gebruikssporen. De ramen werden hierbij verwijderd. We vervingen de vloermat, lakte het dashboard en verrichte het nodige technische werk. Bijvoorbeeld ook de koppeling. Zo staat hier nu een serieuze en zeer mooie Flavia Coupe uit de eerste serie. De mooiste en daarom inmiddels zeer gezochte. Een Nederlands kenteken, twee jaar APK, een nieuwe accu en onderhoudsbeurt zijn inclusief de koopprijs.