Porsche 911 2.4 T CIS Coupe '73 Matching numbers, eerste lak €89.911,-

Te koop: Porsche 911 2.4 T CIS Coupe '73 Matching numbers, eerste lak €89.911,-

Ik ben geïnteresseerd in deze auto

Betreft Porsche 911 2.4 T CIS Coupe '73 Matching numbers, eerste lak €89.911,-

Deze auto doorsturen

Betreft Porsche 911 2.4 T CIS Coupe '73 Matching numbers, eerste lak €89.911,-
Velden gemarkeerd met een '*' zijn verplicht

Specificaties

Kilometerstand 95.883   Vermogen 140 pk
Bouwjaar 1973   Cilinderinhoud 2341 cc
Kleur exterieur Bahia   Motor configuratie 6 cylinder boxer met Bosch injectie
Kleur interieur Zwart   Motor nummer 6135033
Bekleding Skai/stof   Velgen 15 inch Fuchs
0 - 100 km/u 7,9 sec   Banden Vredestein Sprint Classic
Topsnelheid 210 km/u   Productieaantallen 1944
Chassisnummer 9113102905   Overig 90% eerste lak.
Export/import service

Model historie en beschrijving

Het hoogst haalbare in de wereld der klassieke auto's is volledige originaliteit. Immers het besef dat exact dezelfde auto bijna een halve eeuw terug iemand deze auto bij de dealer ophaalde en er jaren onder de meest uiteen lopende omstandigheden in rondreed maakt de auto tot een mythische tijdmachine. In het geval van deze 911T was dat zelfs aan de overzijde van de oceaan, in die tijd zeker nog het land van de onbegrensde mogelijkheden. Op 8 februari 1973 werd in Charlotte, North Carolina, deze Bahia rode 911 afgeleverd aan Lawrence T. Miller. Tot op de dag van vandaag is er op één bijgespoten scherm linksachter niets aan de auto veranderd. De gehele auto is nog in de originele, zeer goed onderhouden, conditie. En roestvrij! Als laatste motorvariant in de populaire 911 klassiekerserie, voordat de impactbumper zijn intrede deed, voorzag Porsche de 2.4T van een Bosch KJetronic injectiesysteem. Het betrouwbare systeem voorzag de T van meer motorvermogen en verbeterde het motormanagement waardoor de motor van stationair tot topsnelheid perfect rondloopt en oppakt. De 2.4T's met deze motor hebben maar liefst 140pk en presteren voelbaar beter en constanter dan de auto's met carburatie. Vanwege emissie eisen werd het injectiesysteem in 1973 al op de Amerikaanse versies toegepast terwijl het pas in 1974 in Europa kwam. Daarom is een 2.4T met deze motor altijd afkomstig uit Amerika, relatief zeldzaam en gezocht. Bovendien zit er zelden een 'leeggetrapte' motor in, immers de handhaving van de maximum snelheid is vooral in de USA een serieus iets. Mede daardoor beschikt deze 911 nog over de oorspronkelijke 2.4T CIS (Continious Injection System) motor. Uiteraard is serieus uitgevoerd onderhoud minstens zo belangrijk en daar blinkt deze T-Coupe uit in zorgvuldigheid. Bij de auto aanwezig zijn alle onderhoudsfacturen vanaf 1973 en zelfs het originele afgestempelde onderhoudsboekje. Geboortecertificaat, originele reservesleutels en gereedschap, alles mooi compleet. Een 911 T uit 1973 in nagenoeg volledig eerste lak, met een geheel navolgbare geschiedenis plus onderhoudshistorie, foutloze Fuchs velgen en interieur, dat is een zeldzaamheid. Een gezonde investering voldoet aan deze criteria. Last but not least, zijn er de geweldige rijeigenschappen, daar helpt een foto niet bij, kom langs..