Porsche 911RS Recreation '73

Te koop: Porsche 911RS Recreation '73

Ik ben geïnteresseerd in deze auto

Betreft Porsche 911RS Recreation '73

Deze auto doorsturen

Betreft Porsche 911RS Recreation '73
Velden gemarkeerd met een '*' zijn verplicht

Specificaties

Kilometerstand 24.100   Vermogen 286 pk
Bouwjaar 1973   Cilinderinhoud 3198 cc
Kleur exterieur Grand Prix Weiss   Motor configuratie 6 cylinder boxer met injectie
Kleur interieur Zwart   Motor nummer 6382502
Bekleding Leer   Velgen 16 inch Fuchs
0 - 100 km/u 5,2 sec   Banden Good Year
Topsnelheid 230 km/u   Productieaantallen 1
Chassisnummer 9113101956   Overig Leukere 911 bestaat niet.
Export/import service

Model historie en beschrijving

Op een Rolex uit China weet je exact hoe laat het is, vaak zelfs nauwkeuriger dan op het origineel. Nu gaat de vergelijking niet helemaal op echter wie heeft er minimaal €600.000,- beschikbaar om de sensatie van een '73er RS te ervaren? En wie durft daar vervolgens nog gas mee te geven? Dergelijke auto's verdwijnen helaas in collecties van de rijken der aarde of staan achter een koordje in een museum. Voor een aanzienlijk vriendelijker bedrag gaat u het tóch beleven. De ultieme 911 ervaring van de 73'er RS. Toegegeven nog steeds niet voor het kleingeld van een bescheiden Rolex, er werd tenslotte meer dan €150.000,- geïnvesteerd om deze RS te maken tot de rijmachine die ze nu is. U moet dus nog wel een serieus bedrag meenemen. Daar krijgt u dan wel heel erg veel voor terug en zoals altijd krijgt de gebruiker meer waar voor zijn geld dan de degene die de auto liet bouwen. In 2009 werd deze 'RS' nieuw opgebouwd in Californië door beroemde 911 specialisten. Als basis diende een roest- en schadevrije 911T carrosserie uit 1973. De carrosserie werd geheel kaal gehaald en vakkundig nieuw gespoten. Er werd een 911 3ltr. SC motor gereviseerd en vergroot naar 3.2ltr. De motor kreeg 3.2ltr. zuigers en cylinders, gemodificeerde hydraulische distributiekettingen, vergrote kleppen en klepveren, versterkte klepgeleiders, een aluminium vliegwiel, een versterkte krukas, elektronische ontsteking, gepolijste cilinderkoppen en o.a. elektronische injectie per cylinder. Verder werden de kachelpotten vernieuwd, een sportieve Dansk uitlaat gemonteerd, koppeling vernieuwd, versnellingsbak gereviseerd en voorzien van een zgn. shortshifter, een oliekoeler vóór aangebracht, het remsysteem vernieuwd en opgewaardeerd met geventileerde schijven en stalen remleidingen, hoofdremcylinder vernieuwd, de ophanging gemodificeerd met 911 turbo delen en nieuwe Bilstein schokdempers en de torsiestangen werden gemodificeerd vernieuwd. Uiterlijk werd deze RS als zodanig niet te onderscheiden van het origineel dankzij de karakteristieke ducktail, correcte striping, voorspoiler, Recaro sportstoelen, lichtgewicht deurpanelen en 16 inch Fuchs. Bij de vakkundig uitgevoerde restauratie kwamen ook details als nieuwe raamrubbers, vernieuwen van de voorruit, vernieuwen van het interieur en kofferruimtebekleding, het reviseren van de instrumenten, etc. aan bod. Zo werken bijvoorbeeld de toerenteller en snelheidsmeter perfect ondanks de moderne elektronische ontsteking. Dankzij de revisie en modificaties brengt de motor een gemeten 286pk op de achterwielen. Wie rijden kan met een oudere 911 rijdt iedere klassieker zoek. Ook die 600k RS.

Vanzelfsprekend is deze 'RS' in topconditie. Schade- en roestvrij. Vakkundig gerestaureerd door de beste specialisten in Californië. Door niemand van het origineel te onderscheiden en niet alleen optisch een RS.
Technisch en wat wegligging betreft superieur aan het origineel. Perfect onderhouden en voorzien van een Nederlands kenteken in 'oud blauw'. Wordt afgeleverd met nieuwe APK, een onderhoudsbeurt en nieuwe achterbanden.

Uitrusting

Onderstaand een kopie van de email die de Amerikaanse eigenaar aan ons verzonden heeft; This is one of the most impressive RS clones you will find. Proffessionally restored by XKs Unlimited (www.4S.cam) with all the best compo, stafted as a rust free, damage free 911T with the S charbsis option. Car was stripped to a bare shell and completely restored. Engine is a Sitet motor with Jerry Woods ported and polished big valve heads and springs, JW "S" Cams, JW 3.2 liter big bore kit" Caritto rods, aitoy flywheel, and balanced crank, all new beailngs, chains, up rated tensioner, etc. Engine built by Guy Ober, Porsche speicliast Has six venturi electronic body fuel injection with a Redline ECU. SS head exhangers, SS RS style muffler, all new oil lines, function HD oil cooter up fronL Engine is dry,
247HPa t the REAR WHEEL!! Has new clutch and an SC gearboxw tih LSDa ll rebuilt. Brakes are aftermarkeat ltoy four piston racing calipers vented rotors, all new SS braided bnke lines, all trick suspenion pieces, all new poly buhses, a// suspension gotd cad ptated, turbo tie rods, a
trailing arms,. The underside of the car is as clean as the top side!! Wheels are SC 7" x16" completely restored and polished with new pertorn tires. Body has steel rear flairs, all new body rubbers and seals, new windshield, new trim, etc. New deco strips, new lenes, new H4 head lightt driving lighE, All gauges are rebuilt and speedo is convefted to electronic to wo* with the SC gearbox. Short shifter kil atloy pedats, new ba; etc. Really to much to list. lnterior is ALL new with Auto lnteriorc International authentic RS interior. AIso includes new custom car cover, floo AM-FMC D Stereq Sl'mpsonl ap belb. Beautifully restoredR ecaros eafs that look new. You could not duplicatet his car for the buy it now pric,
FAST and show quality car! .
911RSC lone:
Started with straight, rust free 1973 911 roller
Strippedt o barem etala nd completer epainti n 9'll polarwhite.
Enginei s a 19803 .oliterS Ct hat has:
Jerry Woods 3.2 liners and pistons
Jerry Woods rebuilt ported and polished Heads
Jerry Woods "S"+ spec cam
Carrillo rods
Nitiridedc rank
Aluminum Ílywheel
Newtimingc hains
Newu p ratedc haint ensionersa nd guides
ARP head studs
Blue printed and balanced
Proffessionallays sembledb y GuyO ber,m aster9 í1 Tech
New9 í íSC centrifugaal dv distributore, lectronic
TWM Racing EFI Throttle bodies
Redline ECU
NewS S heate xchangersa nd exh
New SS Dansk RS muffler
New clutch
FunctionaÍlr ont bumpero il coolerw ith all newf actoryo il lines
Also SC oil cooler on engine and oil thermostat
Gearboxis a SGg earboxw ith factoryL SDc ompletelyr ebuiltb y GuyO bera nd closer atios th gear.
New short sift kit
All shift linkage rebuilt
Nêw clutch cable
Brakes are all new and include
New master cylinder
New SS bíaided Ílex lines
New four piston allow racing calipers by BOXER
Newvented rotors all around
Suspensionis completelyr ebuilta nd up ratedw ith:
SC Alloy trailing arms
SC rebuilt half shafts
All nêwwheelb earingsa nd sealsb othÍ ront and rear
All nêw polyuÍêthanêb ushesf ront and rear
All steels uspensionp artsb lasteda nd gold cad plated
New Turbo tie rods and rebuilt rack
WeltmiesteÍ front and rêar adjustable sway bars and torsion bars, adjustable rear spring plates
All newp erformanceB elstiens hocks.
Body trim includes fiberglass front RS bumper, steel rear flares and steel rear qrtr panels flared to meet fenders
All new decos
EI
E
iËtl