Porsche 911 SC Coupe '82

Te koop: Porsche 911 SC Coupe '82

Ik ben geïnteresseerd in deze auto

Betreft Porsche 911 SC Coupe '82

Deze auto doorsturen

Betreft Porsche 911 SC Coupe '82
Velden gemarkeerd met een '*' zijn verplicht

Specificaties

Kilometerstand 128.554   Vermogen 205 pk
Bouwjaar 1982   Cilinderinhoud 2998 cc
Kleur exterieur Mossgrün   Motor configuratie 6 cylinder boxer met injectie
Kleur interieur Zwart   Motor nummer 6312965
Bekleding Skai/stof   Velgen 15 inch Fuchs
0 - 100 km/u 6,5 sec   Banden Pirelli P600
Topsnelheid 220 km/u   Productieaantallen 58914
Chassisnummer WP0ZZZ91ZBS101893   Overig Bovengemiddeld mooi en goed.
Export/import service

Model historie en beschrijving

In 1978 twijfelde de directie van Porsche of de 911 in productie zou blijven of dat deze vervangen zou worden door de 944 en 928. We weten allemaal welke wijze beslissing de heren namen. De 911SC was het directe gevolg hiervan. De SC kreeg eind 1980 zelfs een tweede versie waarvan het motorvermogen van 180pk naar 204pk steeg. Uiteraard werd de auto op tal van punten voortdurend verbeterd en dit resulteerde uiteindelijk in de meest begeerde SC, die uit het laatste bouwjaar 1983. De carter-helften van de motor zijn bijvoorbeeld al van de 3.2 Carrera. Versleten mallen, waarin de SC carter's werden gegoten, dwongen Porsche ertoe onderdelen die bestemd waren voor het volgende model te gaan gebruiken. Misschien noemt men daarom de SC ook wel Super Carrera. In ieder geval is de rijbeleving dankzij het zo herkenbare motorgeluid, de unieke directe besturing en de gunstige pk/kilo verhouding er een die weinig sportauto's bieden. In combinatie met de allround gebruiksvriendelijkheid en betrouwbaarheid misschien wel de leukste klassieke sportwagen die er is. Niet voor niets heeft de luchtgekoelde 911 zo'n grote schare fans en groeit de belangstelling nog steeds. Dat noem ik altijd 'geld verplaatsen' in plaats van geld uitgeven. Als u er dit dan voor terugkrijgt vraagt u zich misschien toch af waarom u niet eerder op het idee kwam?

Uitrusting

Anno 1982 verdiende Porsche het nog niet aan de opties. Toch heeft deze 911SC al interessante zaken als een elektrisch schuifdak, een ruitenwisser achter, mistlamp, Fuchs velgen en metallic lak.

Exterieur

Hoewel Porsche de 911 al vanaf 1976 de carrosserie liet verzinken had ook de SC een aantal punten waar ze toch konden roesten. Vanzelfsprekend is deze SC roestvrij en heeft ze ook nooit roest gehad. Het plaatwerk en bodem zijn mooi origineel. De auto is altijd schadevrij gebleven. Er is geen enkele beschadiging op de lak waarneembaar. Zelfs geen steenslag. Ook de bumpers hebben geen parkeervegen of beschadigingen. De lakkwaliteit is hoog, er is zelfs een diepe glans in de bijzondere kleur (Mossgrün) aanwezig. Het elektrische schuifdak sluit perfect.

Interieur

Het interieur van deze 911 verdient een bijzondere vermelding. Het is nl. geheel origineel en onbeschadigd. Op de stoelen nog de eerste stof, stijlvol in een 'krijtstreep'. Ook de vorm van de stoelen is nog als nieuw en ze zijn goed steunend. Op de vloer keurige matten zonder beschadigingen. Het dashboard met de fraaie klokken en schakelaars is foutloos en alles werkt naar behoren. Het met leer beklede stuur is mooi glad en er zijn geen stiksels los. Het geheel biedt een mooi origineel aanzicht als was het 1982.

Interieur Porsche 911 SC Coupe '82

Motorruimte, kofferruimte, velgen & banden

Dit is een 'matching' 911SC, met de originele motor en versnellingsbak dus. De perfect rondlopende 6 cylinder boxer is mooi schoon en droog. Het is de laatste en sterkste 205pk motorvariant. Alles in de motorruimte is origineel en zoals de auto de fabriek verliet, op de onderhoudszaken na uiteraard. In de kofferruimte ligt bekleding in perfecte staat, daaronder een thuiskomer en het boordgereedschap/krik.
De originele Fuchs velgen zijn onbeschadigd en vrij van remstof. De Pirelli P600 banden kunnen nog jaren mee, ook als u serieus gas gaat geven.

Service geschiedenis

Deze 911SC is altijd in handen geweest van echte liefhebbers. De laatste eigenaren waren een vader en zoon waarvan de eerste zelf automonteur was en deze auto als het hoogst haalbare zag. Na meer dan 15 jaar in zijn bezit werd om reden van hoge leeftijd de auto verkocht, de zoon wilde de opbrengst in een modernere 911 investeren. De vader wist ook dat de auto technisch een aantal verbeterpunten kende en wilde daar niet dan niet meer in investeren. Hij vertelde ons dat netjes. Wij hebben de volgende werkzaamheden verricht; versnellingsbak gereviseerd (alleen de synchromesh van de eerste versnelling was stuk, bekend probleem bij Porsche), keerringen van de motor vervangen zodat deze geen olie lekt, uitlaatsysteem en kachelpotten geheel vernieuwd, koppeling vernieuwd, remrevisie uitgevoerd, etc. Kortom het was al een zeer mooie auto, ook technisch is ze nu weer helemaal bij de les. We leveren de auto af incl. nieuwe APK, onderhoudsbeurt en garantie.