Porsche 911 SC Coupe Sportomatic '82 €45.911,-

Te koop: Porsche 911 SC Coupe Sportomatic '82 €45.911,-

Ik ben geïnteresseerd in deze auto

Betreft Porsche 911 SC Coupe Sportomatic '82 €45.911,-

Deze auto doorsturen

Betreft Porsche 911 SC Coupe Sportomatic '82 €45.911,-
Velden gemarkeerd met een '*' zijn verplicht

Specificaties

Kilometerstand 92.066   Vermogen 205 pk
Bouwjaar 1982   Cilinderinhoud 2998 cc
Kleur exterieur Grand Prix Weiss   Motor configuratie 6 cylinder boxer met injectie
Kleur interieur Zwart   Motor nummer Matching
Bekleding Leer   Velgen 15 inch Fuchs velgen
0 - 100 km/u 6,5 sec   Banden Continental
Topsnelheid 220 km/u   Productieaantallen 4556
Chassisnummer 91A0130950   Overig Zeer mooie restauratie.
Export/import service

Model historie en beschrijving

Een 911SC Coupe in de zeldzame Sportomatic uitvoering, zeg maar de voorloper van de Tiptronic. Het is een zgn. halfautomaat die in de praktijk uit twee versnellingen bestaat die zonder tussenkomst van een koppeling te verzetten zijn. In het huidige verkeersklimaat, gewend aan een moderne automaat een praktische oplossing voor wie een klassieke 911 wil rijden en geen zin heeft om het (staande) koppelingspedaal te gebruiken. Ook voor mensen die geen koppelingspedaal kunnen gebruiken een ideale oplossing. Het systeem was zijn tijd wellicht wat vooruit en het beantwoorde destijds niet direct waar een Porsche voor stond, optimale sportieve prestaties. Tegenwoordig ligt dat voor de meer op comfort gestelde Porsche liefhebber anders, bovendien staan we in Nederland nog wel eens stil in het verkeer...Terwijl de Tiptronic en later PDK automaten in verkoopaantallen de handbak ver overstegen werd de Sportomatic weinig verkocht, daarom is zo'n 911 nu een zeldzaamheid. En u weet wat dat betekend in de wereld van de klassieke 911. Daar bovenop heeft deze 911 SC een rijke historie en is ze de laatste jaren onderwerp van een omvangrijke restauratie geweest. in 1980 werd de auto verkocht aan een Japanse klant. Dit was Norihiro Komada, een beroemde Japanse baseball speler. Hij behield de auto tot het jaar 2000. De auto werd vervolgens in 2011 verkocht naar Australië waar een specialist de techniek reviseerde ten bedrage van $18.000,- er werd niets overgeslagen dus. Twee jaar terug ontdekte een Nederlander de auto in Australië, hij kocht de auto aan om haar hier cosmetisch te restaureren. De auto werd geheel kaal gehaald en vakkundig nieuw gespoten en opgebouwd. Een uitgebreide fotoreportage van de werkzaamheden is voorhanden. Op de foto's is duidelijk waarneembaar dat de auto roestvrij was, er is dan ook niets aan gelast. Tot slot werd de auto voorzien van nieuwe banden, een origineel geboortecertificaat verkregen en technisch up-to-date gemaakt. Een zeer interessante auto voor wie met maximaal gebruiksgemak een klassieke, en betaalbare, 911 wil rijden.