Porsche 964 RS lightweight '92 full history €149.964,-

Te koop: Porsche 964 RS lightweight '92 full history €149.964,-

Ik ben geïnteresseerd in deze auto

Betreft Porsche 964 RS lightweight '92 full history €149.964,-

Deze auto doorsturen

Betreft Porsche 964 RS lightweight '92 full history €149.964,-
Velden gemarkeerd met een '*' zijn verplicht

Specificaties

Kilometerstand 123.868   Vermogen 260 pk
Bouwjaar 1992   Cilinderinhoud 3598 cc
Kleur exterieur Guards Red   Motor configuratie 6 cylinder boxer met injectie
Kleur interieur Zwart/grijs   Motor nummer 62N80537
Bekleding Leer   Velgen 17 inch Porsche Cup
0 - 100 km/u 5,4 sec   Banden Michelin Pilot Sport
Topsnelheid 260 km/u   Productieaantallen 2282
Chassisnummer WP0ZZZ96ZNS490104   Overig Geheel gereviseerde motor.
Export/import service

Model historie en beschrijving

De echte stuurmannen (of vrouwen) weten het, vermogen is belangrijk in een sportauto. Belangrijker wanneer het over prestaties gaat is echter de pk-kiloverhouding. En natuurlijk hoe die pk's op de weg te houden. Om de échte pure rijbeleving van het icoon levend te houden in de nieuwste creatie van die tijd werd de 964 RS geintroduceerd. Bijna twintig jaar na het verschijnen van de tegenwoordig al even legendarische 2.7 RS, de liefhebber moest dus even geduld hebben met Porsche. Onder het motto 'less is more' volgde de RS een drastische afslankcursus. Elektrische ramen, airco en o.a. centrale deurvergrendeling kwamen er niet meer in, een 40mm verlaagd onderstel met 40% stijvere veren werd er toegevoegd. Terwijl de auto daar niet zwaarder van werd verbeterde de wegligging er uiteraard aanzienlijk van. Verder waren er tal van gewichtsbesparingen als bijvoorbeeld deuropeners in de vorm van een trekkoord, eenvoudigere deurpanelen, aluminium kofferklep, dunner glas, een lichtgewicht massavliegwiel en meer. De diepe zit in de schitterende Recaro sportstoelen, het stuggere en verlaagde onderstel, sperdifferentieel, kortere overbrengings verhoudingen in de versnellingsbak en een sportiever afgestelde ABS verhogen de snelheidssensatie verder. Een 964 RS zoals deze in de lichtgewicht versie, dus zonder airco en stuurbekrachtiging bijvoorbeeld is maar liefst 130kg lichter dan een standaard 964 Carrera 2. En dan werden de motoren na een kritische selectieprocedure dankzij herschreven software ook nog 10pk sterker. Hoe die combinatie van een RS een echte sensatie maakt om te rijden kan alleen een enthousiaste eigenaar u vertellen, of u komt het ervaren in Warmond. Mits u de aanschaf serieus overweegt uiteraard.

Een dergelijk grote investering doet u dan bij voorkeur wel in een gezond object. In het geval van een klassieke auto als deze moeten aan een aantal belangrijke voorwaarden worden voldaan. Een geheel bekende historie, een schadevrij verleden en perfecte techniek. Zo werd van deze RS de gehele motor door een bekende Nederlandse specialist gereviseerd. Bij de auto zijn een volledige levensloop, tal van facturen, geboortecertificaat en div. meetrapporten aanwezig. De auto is optisch en technisch in 'nieuwstaat' en geheel rijklaar.