Range Rover Classic '84 'outstanding' €29.950,-

Te koop: Range Rover Classic '84 'outstanding' €29.950,-

Ik ben geïnteresseerd in deze auto

Betreft Range Rover Classic '84 'outstanding' €29.950,-

Deze auto doorsturen

Betreft Range Rover Classic '84 'outstanding' €29.950,-
Velden gemarkeerd met een '*' zijn verplicht

Specificaties

Kilometerstand 26.911   Vermogen 135 pk
Bouwjaar 1984   Cilinderinhoud 3498 cc
Kleur exterieur Bahama Gold   Motor configuratie V8 met carburatie
Kleur interieur Beige   Motor nummer Matching
Bekleding Velours   Velgen 15 inch lichtmetaal
0 - 100 km/u 13 sec   Banden Continental
Topsnelheid 160 km/u   Productieaantallen 18000
Chassisnummer SALLHAMV2AA122817   Overig Zeldzaam mooi!
Export/import service

Model historie en beschrijving

Het origineel. 'A Car for all reasons' was de marketing slogan waarmee de Range Rover in 1970 in de markt werd gezet. Comfortabel, praktisch en dankzij de grote bodemvrijheid geschikt voor bijna ieder terrein. Het succes van dit concept heeft zich inmiddels wel bewezen, kijk maar eens om u heen op 's lands wegen. Hoewel die glanzende prestigeobjecten steeds minder van doen hebben met het origineel. De recreatief bedoelde off-roader die je ook voor dagelijks vervoer kon inzetten werd daar ook vaak echt voor gebruikt. Tegenwoordig zal 'een Vogue' niet zo snel meer de weg verlaten. Dit exemplaar is daar overigens niet voor gebruikt getuige de maagdelijke onderzijde en chassis van de auto. Wel leuk om te weten dat het kan. Deze klassieke Range Rover is eventueel zeer geschikt voor dagelijks gebruik, de huidige conditie van deze bijzonder originele Range Rover geeft evenwel blijk van het tegenovergestelde. In het geheel weinig gebruikt en met veel zorg omringt. Ze rijdt 'als nieuw' en is mede dankzij het gebruik van een door het Amerikaanse Buick ontworpen V8 ook echt bedrijfszeker. Latere versies zijn daar als gevolg van veelvuldige complexe electronica toepassingen en luchtvering wat minder goed in… Een Range Rover uit 1984 in deze fraaie onverpruste conditie is een bijzonderheid, het is immers geen exclusieve sportauto die meestal in een garage verdween. Een rijdend bankstel met tal van praktisch nuttige toepasbaarheden treft u eerder in een moe gestreden conditie, na zoveel jaren, dan in deze frisse staat. Het origineel is bijna altijd het mooist, zie hier het bewijs. In deze conditie na dertig jaar maakt ze nóg mooier.

Uitrusting

De optielijst van toen bestond uit niet veel meer dan een paar regels, toch heeft deze auto een aantal interessante opties; airconditioning, centrale deurvergrendeling, toerenteller, velours bekleding, armleuningen en een minder fraaie doch werkende radio/cd speler met afneembaar front, vervangen wij op verzoek voor iets wat meer tijdcorrect is.

Exterieur

Om cosmetische redenen werd de carrosserie zeer vakkundig nieuw gespoten, logisch na dertig jaar. De lak is stofvrij en de rubbers zijn netjes gedemonteerd geweest. De kleur luistert naar de bijzondere naam Bahama Gold, ik was er vorige maand nog en die kleur gebruiken ze inderdaad vaker daar… Het is in ieder geval een prachtige tijdcorrecte kleur die de Range Rover zeer goed staat. De carrosserie is geheel origineel en vrij van corrosie. Het chassis is geheel roestvrij. Deze Range Rover is afkomstig uit een 'droge' landklimaat omgeving wat heeft gezorgd voor de conservering van het plaatwerk en chassis. In Noord Europa was het leven van deze RR geheel anders gelopen. Daarom is dit exemplaar zo interessant. De motor kun je reviseren of vervangen, een slechte carrosserie is het einde van de auto. In ieder geval loont het niet om een Range Rover goed te restaureren dus opgeknapte exemplaren zijn vaak niet interessant. Het lakwerk van deze auto is prachtig, het heeft een mooi diepe glans en is vrij van deuken of krassen. Perfecte passingen, alles mooi recht en licht sluitend. Ook de kwetsbare bumpers zijn vrij van parkeervegen en staan mooi recht op de auto. Dankzij de rondom nieuw gelakte carrosserie heeft de auto geen glans- of kleurverschil. Prachtige uitstraling.

Interieur

Een ware tijdmachine, stap in en het is 1984. Niets in het interieur is veranderd of versleten. De mooi originele velours bekleding die na verloop van tijd vaak uitgedroogd kapot gaat is hier nog in topconditie. Zelfs de kwetsbare armleuningen zijn vrij van slijtsporen. De stoelen hebben nog de oorspronkelijke vorm. Op de vloer de originele bekleding. Deurpanelen, dashboard, hemel en achterbank zijn allen onbeschadigd en mooi. Alle schakelaars, klokken en hendels zijn mooi schoon, duidelijk afleesbaar en correct werkend. Er is nooit gerookt in deze Classic.

Interieur Range Rover Classic '84 'outstanding' €29.950,-

Motorruimte, kofferruimte, velgen & banden

Ook de motorruimte is een vertaling van de frisheid en originaliteit van deze Range Rover. Alles mooi oud geworden. Keurig schoon en vrij van oliesporen. De motor loopt rond als de spreekwoordelijke naaimachine en rookt niet. In de motorruimte alle fabrieksplaatjes en stickers nog aanwezig. Alles origineel. Ook de laadvloer achter lijkt nauwelijks gebruikt. Vloerbekleding origineel en overal goed vast en vrij van vuil of slijtplekken. Er zijn geen goederen over de achterklep gesleept waardoor beschadigingen zouden kunnen ontstaan. Achterin het gereedschap en krik aanwezig. De originele velgen zijn geheel onbeschadigd en vrij van remstof. Uitstekende nieuwe Continental banden op deze fraaie velgen.

Motor Range Rover Classic '84 'outstanding' €29.950,-

Service geschiedenis

Nieuw verkocht in midden Spanje in Toledo door een officiële Range Rover dealer. Altijd garage gestald geweest en meer dan twintig jaar in handen van een zorgvuldige liefhebber die ons de auto verkocht wegens ruimte- en tijdgebrek. Bovendien is hij ook de jongste niet meer.. De herkomst staat borg voor een droge, originele en roest/corrosievrije auto. Nieuw werd deze auto geleverd met een vier-versnellingsbak met zgn. lange pook, uit ervaring weten wij dat de meeste kopers de korte pook in combinatie met vijf versnellingen een stuk aantrekkelijker vinden rijden. Daarom hebben wij een vijfbak met bijbehorende tussenbak gemonteerd. Een uitzonderlijke Range Rover voor de liefhebber. Het zal u verbazen hoe goed de auto rijdt. Soepel, zeker, veilig en comfortabel. Over de sfeer hoef ik niet veel te schrijven. Ooit in Engeland geweest in de jaren tachtig? Mocht u binnenkort nog eens gaan, vergeet uw paspoort niet.