Range Rover Desert King '73

Te koop: Range Rover Desert King '73

Ik ben geïnteresseerd in deze auto

Betreft Range Rover Desert King '73

Deze auto doorsturen

Betreft Range Rover Desert King '73
Velden gemarkeerd met een '*' zijn verplicht

Specificaties

Kilometerstand 89.134   Vermogen 160 pk
Bouwjaar 1973   Cilinderinhoud 3898 cc
Kleur exterieur Orange Metallic   Motor configuratie V8 met injectie
Kleur interieur Zwart   Motor nummer 123456
Bekleding Stof   Velgen 15 inch lichtmetaal
0 - 100 km/u 13 sec   Banden General
Topsnelheid 160 km/u   Productieaantallen 18000
Chassisnummer 35803382B   Overig Rally prepared.
Export/import service

Model historie en beschrijving

De Pharaons Rally, Libya Rally, en o.a. Tuareg Rally, 'been there, done that'. Deze eerste serie Classic Range Rover lijkt alleen vanwege de drie deuren nog iets van het origineel te hebben. Speciaal voor het rijden onder extreme woestijnomstandigheden werd deze Range Rover gebouwd. Het is een '73 chassis en body waar een injectiemotor, beter bestand tegen stof dan een carburateurmotor, en vijfbak werden ingebouwd. Het onderstel werd uiteraard fors aangepakt en er werden o.a. een automatische blusinstallatie, rolkooi, sportstoelen, vierpuntsgordels, centraal geplaatste aluminiumtank, tripmaster, verstralers, kunststof zijramen en verlengde stuurnaaf/stuur gemonteerd. Een klein vermogen werd geïnvesteerd om de auto goed presterend het mulle zand door te krijgen. En dat deed ze ook. Er zijn foto's van de genoemde internationale evenementen waar de auto acte de présence geeft. En plots was daar een vrij ernstige blessure bij de man die deze auto samen met een Range Rover dealer bouwde, hierdoor moest de hobby helaas beëindigd worden. De voormalige Desert King verdween onttroond in een donkere hoek van het magazijn van de geslaagde ondernemer. Tot ik via-via-via… vernam dat hij er voor een leuk bedrag wel afscheid van wild doen. Trots als hij is op zijn avonturen zaten we bijna een middag te luisteren naar zijn spannende relaas. De piramides zien vanuit je eigen raceauto is ook niet niets. Een auto met een verhaal. Ook zeer geschikt voor de modder en rally's onder typisch Nederlandse omstandigheden. Met wat bescheiden aanpassingen kunt u alles in het terrein aan terwijl u niet direct tien sponsors moet gaan zoeken. Deze auto heeft vier a vijf keer meer gekost dan ik er nu voor wil hebben. Voor wie heel erg veel plezier wil gaan maken in de modder of misschien zelfs wel ergens in een zandbak een mooie kans. De prijs is zonder NL kenteken, met Italiaanse papieren.