De beste sportauto ter wereld topless rijden is dé ultieme rijbeleving. Gesloten is er geen verschil met de coupe, open prikkelt de auto echt alle zintuigen. Mede dankzij de schakelbare sportuitlaat en de snelle schakeltijden van de foutloze PDK automatische (of naar keuze handgeschakelde) versnellingsbak trakteert de 991 cabriolet uw oren op een concert waar u geen genoeg van krijgt. Waarschijnlijk is het de doordachte configuratie én stijlvolle kleurstelling van deze 991 cabriolet die u écht aanspreekt. Het hier aangeboden exemplaar is uitgevoerd in een smaakvolle combinatie met een contrasterend ruimtelijk interieur. Het bezorgt deze 991 Cabriolet het onberispelijke uiterlijk va ...
Er zijn nog steeds kopers van een nieuwe 911 die niet die drie letters maar drie pedalen willen.. De mechanische connectie met de aandrijflijn, die de traditionele handmatige versnellingsbak biedt, komt nu eenmaal nooit zo direct en sportief tot uiting in een automaat. Ook niet als je die op het stuur met de hand kunt bedienen. Wie de afgelopen tien jaar een Porsche dealer bezocht en het waagde om over een handbak te beginnen werd door veel verkopers aangekeken alsof men een Indecent Proposal deed, 'als ik die moet inruilen' dacht de verkoper dan. Juist daarom gaat de waardering uit naar kopers die het wél deden, karakter toonde en eenvoudig weg begrepen dat een handbak nóg leuker ...
Eindelijk ben je in de gelegenheid om je droomauto te gaan rijden of wil je de stap maken naar nog meer 911. Binnen je mogelijkheden wil je dan het hoogst haalbare, een onderscheidende Porsche met dat extra waar je naar op zoek was. Zie hier de Porsche 991 Black-Edition, een in 2015 gelimiteerd gebouwde serie die verkrijgbaar was in een standaard carrosserie en in de Turbo brede versie. De laatste kreeg dan ook vierwielaandrijving mee. Opwindend breed, voorzien van interessante extra’s en de veiligste variant dankzij de modernste traction control technieken en rondom airbags. Een Black-Edition 911 is dan ook een gezochte Porsche, zelden op de markt en daardoor stabiel in waarde. ...
De meeste super-sportwagens zijn een soort compromis, wil je bijvoorbeeld een optimale wegligging dan lever je comfort in. Porsche zet een streep door die wetmatigheid met de 991 Turbo, je kunt er net zo fijn mee naar Albert Heijn als naar de Nordschleife. Moest er vroeger een complete onderstel-wissel plaatsvinden om een auto comfortabel óf juist sportiever te maken, anno de 991 Turbo zijn daar slechts een paar drukken op als uit metaal gegoten knoppen voor nodig. Wat een prestatie! Nu heeft een premium sportauto fabrikant natuurlijk een van de beste marketing afdelingen ter wereld. Die zorgt er zonder scrupules voor dat super-sportauto liefhebbers het toch wel een béétje jammer v ...
Bijna net zo'n revolutionaire stap als van lucht- naar watergekoeld, Porsche's beslissing om de 911 voortaan te voorzien van twee turbo's. Er was toch al een Porsche Turbo? Jawel, met een prijskaartje van een Supercar. Vanaf de MkII kreeg de 991 een geheel nieuw ontwikkelde 3ltr. motor, twee turbo's met intercooler, een wederom verbeterd onderstel en bijvoorbeeld een vernieuwd multimedia- en navigatiesysteem. De keuze voor de turbo motor maakte Porsche om de auto efficiënter te maken, minder benzineverbruik en lagere emissie, en het koppel te verhogen. Dit, dankzij de enorme kennis van turbo motoren die Porsche na decennia doorontwikkeling in huis heeft, zonder het zgn. turbo-gat. ...
Overweegt u uw 911, 356, 968 of Boxster te verkopen? Neem dan contact op met Hans Odijk op 06-54285567, hij informeert u over directe inkoop of consignatieverkoop. Dankzij ons grote klantenbestand is succes verzekert.
In 2008 diende zich een face-lift van de zo succesvolle Porsche 997 aan. Optisch veranderde er niet veel, meest opvallende was nog wel de led-verlichting aan de voor- en achterzijde. Veel spectaculairder nieuws was dat Porsche voor het eerst in een serie geproduceerde 911 de automatische versnellingsbak met dubbele koppeling ging toepassen. In feite is de 997 voorzien van twee gezamenlijk gemonteerde semi-automaten die op afstand met de hand middels knoppen op het stuur te bedienen zijn en ook allebei een koppeling hebben. Vandaar de afkorting PDK die staat voor Porsche Doppel Kupplung. De tweede bak zet de opvolgende versnelling waarin de eerste bak staat vast klaar middels de dub ...
De mooiste derrière in sportauto-land komt het best tot haar recht in de Porsche 997 Carrera 4S Cabriolet. Het cabriodak in zwarte stof maakt het contrast met de brede Carrera 4S heupen groter dan op welke Porsche ook. De Turbo-brede carrosserie van de 4S in cabriolet versie is daarom voor velen de ultieme uitvoering. En dan is de 4S niet alleen optisch een spektakel, technisch is de 4S de veiligste 997 variant. De continue vierwiel aandrijving in combinatie met het Porsche Stability Management, PASM, ABS en zes airbag's maken dat u zich wel zeer ernstig moet misdragen wil de auto nog ooit een vangrail van dichtbij zien met dito gevolgen. De hier aangeboden Carrera 4S cabriolet is ...
In 2008 diende zich een face-lift van de zo succesvolle Porsche 997 aan. Optisch beperkte zich dat alleen tot andere lichtunits en een kleine details in het interieur. Veel spectaculairder nieuws was dat Porsche voor het eerst in een serie geproduceerde 911 de automatische versnellingsbak met dubbele koppeling ging toepassen. In feite is de 997 voorzien van twee gezamenlijk gemonteerde semi-automaten die op afstand met de hand middels knoppen op het stuur te bedienen zijn en ook allebei een koppeling hebben. Vandaar de afkorting PDK die staat voor Porsche Doppel Kupplung. De tweede bak zet de opvolgende versnelling waarin de eerste bak staat vast klaar middels de dubbele koppeling ...
De mooiste variant uit de 997 modellijn is de Carrera 4S, de Turbobrede carrosserie zonder de opvallende luchtinlaten en spoiler. Bovendien is ze dankzij de vierwielaandrijving en elektronische hulpmiddelen om het weggedrag te optimaliseren ook nog eens de veiligste uit de serie. Op hoge snelheid geeft die extra voorwielaandrijving nét dat beetje meer vertrouwen, zeker onder regenachtige omstandigheden. Nu wilt u daarom geen 911 cabriolet natuurlijk, met uw haar in de (beperkte) wind is heerlijk. Het meegeleverde windscherm én stoelverwarming maken dat u alleen bij hevige regenval níet open kunt rijden. In het dagelijkse drukke verkeer comfortabel op de automaat, op een sportief mo ...
In bijna iedere stad of dorp in Nederland is er slechts éénmaal per jaar kermis. Even naar de Efteling is geen sinecure en voor de ultieme snelheidssensatie sta je daar al snel een uur in de rij. Kortom uw eigen kermisattractie onder handbereik in de garage is uw persoonlijke uitlaatklep en heeft ook nog een praktische functie. Dat u dit allemaal zo optimaal beveiligd doet als in de moderne autoindustrie maar mogelijk is dankzij vierwielaandrijving, Porsche Stability Management en zes airbag's verschaft u thuis een keurig alibi. Wetende dat de 996 Turbo een motorblok heeft wat als enige nog het extreem betrouwbare Metzger (naam van de ingenieur die de motor ontwierp) onderblok heef ...
Mechanical Fuel Injection, afgekort MFI zijn de drie letters die de in 1974 geintroduceerde 911 Carrera zo bijzonder maakt. Deze mechanische injectie bezorgt dit voormalige topmodel de rij-sensatie die de opvolgende auto's met K-jetronic injectie missen. Het indrukwekkende motorgeluid en de directe gaspedaal respons maken de Carrera, in combinatie met het lage gewicht (1075kg) tot een Supercar met dito prestaties. In 5,5 sec. van nul naar honderd (gemeten door het Amerikaanse Motor magazine) was destijds sensationeel snel. De specificaties van de 911 Carrera 2.7 zijn dan ook gelijk aan die van de, aanzienlijk kostbaardere, '73 Carrera RS Touring. De motor (911/83), versnellingsbak, ...
Herinnert u zich deze nog? Voor bestuurders van boven de veertig een legendarische verschijning die destijds zomaar in je achteruitkijkspiegel opdook of je vanaf de vluchtstrook waarschuwde voor een naderende file. Gevreesd en toch ook gerespecteerd, de speciale Porsche eenheid van de Rijkspolitie. Met de gedachte zo'n twintig kilometer harder dan het gemiddelde verkeer te rijden, en daarmee te verrassen, begonnen begin jaren de zestig de Duitsers met het veiliger maken van hun Autobahn. Er vielen begin jaren zestig al 1600 verkeersdoden per jaar in Nederland dus dat was hard nodig. De Nederlandse Rijkspolitie vernam het succes van de snelle Porsche's en wilde dat ook. Sinds 1962 v ...
Een Roadster met Boxer motor, samengevoegd werd dat de inmiddels beroemde Boxster. Dankzij de in het midden geplaatste motor is het één van de weinige sportauto's met twee kofferruimtes. Belangrijker is natuurlijk dat een Boxster hierdoor een ideale gewichtsverdeling heeft en zich tot op hoge snelheid neutraal door bochten laat sturen. Het ideale concept dus. Niet voor niets is de Boxster voor Porsche een doorslaand succes gebleken. De niet geringe 280pk sterke boxermotor in deze S uitvoering maakt de relatief lichte auto desgewenst zeer snel en heerlijk soepel. Een feest om te rijden. Vooral in de handgeschakelde versie, met de cabriokap open, is de beleving optimaal. De centraal ...
De zeldzaam fraaie creatie van Ferdinand Porsche is in de Cabriolet versie een van de meest iconische en geliefde auto-klassiekers op aarde. Uit de verbeterde C-serie van de Porsche 356 is deze Cabriolet afkomstig. Als logische opvolger van de B-serie onderging de auto een aantal optische en technische verbetering en veranderingen die vooral werden ingegeven door veiligheidseisen uit Amerika. Tegelijkertijd werd de auto ook technisch aangepast en dat verbeterde merkbaar het rijgedrag. In de C versie kreeg de auto 75pk mee, in combinatie met het geringe wagengewicht maakte dat de 356 tot een heerlijk soepele en snelle sportwagen. Ook werden bijvoorbeeld rondom schijfremmen aangebrac ...
Op een Rolex uit China zie je exact hoe laat het is, vaak zelfs nauwkeuriger dan op het origineel. Nu gaat de vergelijking niet helemaal op echter wie heeft er minimaal €600.000,- beschikbaar om de sensatie van een '73er RS te ervaren? En wie durft daar vervolgens nog gas mee te geven? Dergelijke auto's verdwijnen helaas in collecties van de rijken der aarde of staan achter een koordje in een museum. Voor een aanzienlijk vriendelijker bedrag gaat u het tóch beleven. De ultieme 911 ervaring van de 73'er RS. Toegegeven nog steeds niet voor het kleingeld van een bescheiden Rolex, er werd tenslotte meer dan €150.000,- geïnvesteerd om deze RS en de bijgeleverde motor te maken tot de rij ...
In 1964 verlieten na 17 jaar in productie geweest te zijn de laatste Porsche 356's de fabriek. De 356C was logischerwijs de meest doorontwikkelde 356 en heeft daardoor de beste rijeigenschappen. Meest bekende en waarneembare verbetering ten opzichte van de 356B betrof de vervanging van de trommelremmen voor schijfremmen. Onderhuids echter verbeterde meerdere zaken die het weggedrag ten goede kwamen; een zwaardere stabilisatorstang voor, een versterkte verbinding tussen het stuurhuis en de stuurkolom en tal van kleinere aanpassingen aan ophanging en onderstel. De auto kreeg standaard meer motorvermogen, de versnellingsbak werd gesynchroniseerd en bijvoorbeeld de ontwaseming van de v ...
Wie ons een beetje kent weet dat we regelmatig in Italië zijn, niet alleen voor 'la dolce vita' wat het land te bieden heeft. Wie in Europa een klassieke auto zoekt met een harde roestvrije carrosserie komt al snel in Italië uit. Natuurlijk kennen wij verder ieder vooroordeel, goed geconserveerde auto's vind je soms nog in een dergelijk autogek land, mits je de weg weet natuurlijk. Toch loopt het soms net even anders dan Wayne Carini laat zien... Op een zonnige dag in april 2006 werd het lunchtijd, de afslag naar San Giovanni Valdarno in de buurt van Arezzo werd met knorrende magen genomen. Op een rustig plein in het bescheiden centrum bestelde je destijds nog voor zes euro een lek ...
In 1974 introduceerde Porsche met het zgn. G-model een aanzienlijk verbeterde 911. Het motorvermogen steeg afhankelijk van de uitvoering naar 150 of 175pk, de wegligging en rechtuit stabiliteit verbeterde en de fraai geïntegreerde impact-bumpers stonden lichte botsingen schadevrij toe. Het G-model bleek zo'n gelukt ontwerp dat het maar liefst 15 jaar in productie bleef. In aanvang bij het 2.7 model, wat tot 1978 werd gebouwd, had de carrosserie nog de 'charmante' smalle achterschermen en waren de klassieke Fuchs velgen nog leverbaar. Hierdoor is het 2.7 G-model een zeer populair model uit de 911 serie, een klassieke uitstraling met de voordelen van de modernere G-serie. De 2.7 was ...