Used Porsches for sale:

- 991 (2011-present)
Porsche 991 Carrera S PDK Coupe '12  keramische remmen, sportuitlaat €72.991,-

Porsche 991 Carrera S PDK Coupe '12 keramische remmen, sportuitlaat €72.991,-

Hoe kon Porsche de 997 ooit nog verbeteren dacht ik bij introductie van de vorige editie van het icoon. Onmogelijk dachten veel liefhebbers met mij. Totdat Porsche op 15 september 2011 in Frankfurt op de Motor Show (IAA) het satijnen doek van de nieuwe 991 trok. En nadat een enthousiaste en erg aardige klant mij een stuk liet rijden in zijn nieuwste aanwinst was het me na de eerste kilometers al snel duidelijk, dit is de overtreffende trap. Iets minder 911 dan zijn voorganger door wederom een toename van de carrosserie afmetingen, technisch een enorme sprong voorwaarts. Nog stabieler dankzij de vergrote wielbasis, lichter dankzij het gebruik van 'slimme' materialen die wel stijver ...

View car
Porsche 991 Carrera S PDK Convertible '12 61.000km

Porsche 991 Carrera S PDK Convertible '12 61.000km

Driving the best sports car in the world topless, is the ultimate driving experience. When closed there are no differences from the coupe variant, but when opened the car truly looks sensational. On behalf of the active adjustable sports exhaust and the extreme shift times the 991 convertible treats your ears to a concert you will never grow tired of. When you also switch on the 'Sport Plus' mode, then not only does the exhaust note change, the complete car transforms from a comfortable touring car into a characterful sports car the 991 evidently is. The presence of a genuine 'launch control' enhances the sporty nature of the car even more, although you will never admit to have use ...

View car
Porsche 991.2 Carrera PDK Coupe '17 nieuwstaat, Nederlands geleverd €87.991,-

Porsche 991.2 Carrera PDK Coupe '17 nieuwstaat, Nederlands geleverd €87.991,-

Bijna net zo'n revolutionaire stap als van lucht- naar watergekoeld, Porsche's beslissing om de 911 voortaan te voorzien van twee turbo's. Er was toch al een Porsche Turbo? Jawel, met een prijskaartje van een Supercar. Vanaf de MkII kreeg de 991 een geheel nieuw ontwikkelde 3ltr. motor, twee turbo's met intercooler, een wederom verbeterd onderstel en bijvoorbeeld een vernieuwd multimedia- en navigatiesysteem. De keuze voor de turbo motor maakte Porsche om de auto efficiënter te maken, minder benzineverbruik en lagere emissie, en het koppel te verhogen. Dit, dankzij de enorme kennis van turbo motoren die Porsche na decennia doorontwikkeling in huis heeft, zonder het zgn. turbo-gat. ...

View car
- 997 (2005–2011)
Porsche 997 Carrera S Cabriolet Tiptronic '06 NL-Car

Porsche 997 Carrera S Cabriolet Tiptronic '06 NL-Car

Many people familiarize the 997 with the looks a 911 should have, by today's standards that is. A nice and wide behind with upfront the renowned round headlights. Combined with a modern water-cooled six-cylinder boxer engine. In the S specification this 3.8ltr. engine produces 355 bhp. With the hood down that almost feels like driving a motorcycle without a helmet... in 5,2 seconds you reach a 100km/h to finally top out at 293km/h. Pop by the local Albert Heijn to do your shopping is also possible by the way. The 997 is famed for its all-round usability. This Carrera S Convertible is a stylish occurrence that I acquired from the second Dutch owner. The S version could be distinguis ...

View car
- 996 (1997–2005)
Porsche 996 Carrera 4S Plus Coupe Manual '06

Porsche 996 Carrera 4S Plus Coupe Manual '06

Een 4S Plus? Ja u leest het goed, die bestaat. Speciaal voor de Zwitserse Porsche importeur AMAG produceerde Porsche naast de al opgestarte 997 productielijn 120 bijzondere exemplaren van de toch al zeldzame 996 4S. Ze werden eind 2005 geproduceerd, de meeste daarom in 2006 op kenteken gezet. Een 996 uit 2006, dat is al zeer bijzonder, de uitvoering eveneens. De 4S Plus werd voorzien van een 10mm lager afgesteld sportonderstel, een zgn. X51 powerkit die de motor op 345pk bracht, een Bose luidsprekersysteem met speciale eindversterker, 18 inch GT3 velgen, een volledig in zwart leer uitgevoerd interieur en een handgeschakelde zes-bak. De auto werd aangeprezen door de Zwitserse import ...

View car
- 993 (1993–1998)
Porsche 993 Carrera 2 Cabriolet VarioRam Tiptronic '97 €59.993,-

Porsche 993 Carrera 2 Cabriolet VarioRam Tiptronic '97 €59.993,-

Porsche's perfectionering van de luchtgekoelde 911 is de in 1993 geintroduceerde 993. Van een ongeëvenaarde bouwkwaliteit, geweldige rijeigenschappen en dankzij de luchtgekoelde boxer een motorsound die de beleving optimaliseert. De Porsche liefhebber kent de positieve eigenschappen van de 993 maar al te goed en dat maakt dit type een zeer gezochte. Met name de zeldzame cabrioletversie heeft inmiddels een klassieker status die de waardeontwikkeling doet opstuwen. De rijeigenschappen zijn overigens zeker niet klassiek te noemen. Deze zeer precies sturende en van multilink wielophanging voorziene 911 laat zich controleren als een moderne auto die op rails lijkt te rijden. Met 285pk, ...

View car
- 964 (1989–1993)
Porsche 964 Targa Rijkspolitie Alex 82 '90

Porsche 964 Targa Rijkspolitie Alex 82 '90

Can you remember this one? For drivers over 40 years old a legendary occurrence that would suddenly loom up in your rear-view mirror or would warn you from the hard shoulder for fast approaching congested traffic. Feared but at the time respected, the special Porsche division of the Dutch National police. With the initial thought driving 20km/h faster or so than the average motorist, would stun and surprise, the Germans started making their Autobahn safer. In the Netherlands of the early 1960s around 1600 people annually died in traffic accidents, making road-safety a real issue. The Dutch national Police observed the success of the Rapid Porsches and wanted this too. Since 1962 Th ...

View car
Porsche 964 Carrera 4 Cabriolet '90

Porsche 964 Carrera 4 Cabriolet '90

Laat u zich niet (mis)leiden door de kilometerstand van deze Porsche 964 Carrera 4 Cabriolet. De bouwkwaliteit van een Porsche, toen er nog geen 'made in China' achter op de onderdelendoosjes stond, maakt dat een 911 uit 1990 nog rijdt en er uit kan zien als een Jahreswagen van enkele jaren oud. Natuurlijk is de een de ander niet in de wereld van de klassieke auto, er moet wel zeer goed voor gezorgd zijn om ze in deze conditie aan te treffen. En dat is hier zeker het geval. Laat eerst de foto's spreken, optisch lijkt het of deze 964 nog geen 100.000km gebruikt is. Technisch is dat zeker niet het geval. In de afgelopen jaren werd bijna alles wat bewegen en slijten kan vernieuwd of g ...

View car
- 3.2 Carrera (1984–1989)
Porsche 911 3.2 Carrera Coupe '84 €49.911,-

Porsche 911 3.2 Carrera Coupe '84 €49.911,-

Verwacht 30 april. Wat is een 3.2 Carrera toch een geweldige 911! Het is de laatste doorontwikkeling van het origineel uit 1964 voordat in 1989 bijna alles anders werd, in dat geval was niet al het nieuws ook een verbetering. Een 3.2 heeft een verzinkte bodem en carrosserie dus roesten doen ze niet, zowel dan snel doorzoeken. Acceleratie in 5,6 sec. van 0-100km/u is écht snel, de beleving is puur en biedt nog echt die sportwagensensatie die jonge auto's steeds minder hebben. De techniek is na twintig jaar evolutie zo degelijk en betrouwbaar geworden dat ze ook zeer betaalbaar te onderhouden zijn. Zijn er dan geen nadelen? Jawel, ze hebben bijvoorbeeld geen ABS of traction control. ...

View car
- 911 SC (1978-1983)
Porsche 911SC Targa '80 Rijkspolitie Alex 72 €99.911,-

Porsche 911SC Targa '80 Rijkspolitie Alex 72 €99.911,-

Herinnert u zich deze nog? Voor bestuurders van boven de veertig een legendarische verschijning die destijds zomaar in je achteruitkijkspiegel opdook of je vanaf de vluchtstrook waarschuwde voor een naderende file. Gevreesd en toch ook gerespecteerd, de speciale Porsche eenheid van de Rijkspolitie. Met de gedachte zo'n twintig kilometer harder dan het gemiddelde verkeer te rijden, en daarmee te verrassen, begonnen begin jaren de zestig de Duitsers met het veiliger maken van hun Autobahn. Er vielen begin jaren zestig al 1600 verkeersdoden per jaar in Nederland dus dat was hard nodig. De Nederlandse Rijkspolitie vernam het succes van de snelle Porsche's en wilde dat ook. Sinds 1962 v ...

View car
Porsche 911SC Targa '80 Rijkspolitie Alex 76 €89.911,-

Porsche 911SC Targa '80 Rijkspolitie Alex 76 €89.911,-

View car
Klassiekers (tot 1978)
Porsche 911 2.2S Coupe '69 zeer origineel, gereviseerde techniek €135.911,-

Porsche 911 2.2S Coupe '69 zeer origineel, gereviseerde techniek €135.911,-

911 T, E of S. Het topmodel uit de klassieke F serie van Porsche is de S met de meest krachtige motorvariant. Tenzij u de zo klassiek ogende details van deze serie minder belangrijk vindt dan prestaties, en over een aanzienlijk! ruimer budget beschikt, dan kiest u wellicht voor de RS. Hoewel de prestaties van een 2.2ltr. S nauwelijks onder doen. Als gevolg van de fors hogere nieuwprijzen zijn ze, zeker naar hedendaagse begrippen, zeer beperkt gebouwd. In het geval van de 2.2 S slechts 3471 exemplaren, het laat zich raden dat die lang niet allemaal meer in leven zijn dus zeldzaam zijn ze zeker. Laat dat nu één van de belangrijkste voorwaarden zijn bij een verantwoorde investering in ...

View car
Porsche 914 Rally Prepared '71 €23.950,-

Porsche 914 Rally Prepared '71 €23.950,-

De familieband die Volkswagen en Porsche al sinds het ontstaan van de eerste modellen hebben is iedere autoliefhebber wel bekend. De reden van bestaan van de inmiddels iconische 914 is een minder bekende geschiedenis. Een verhaal wat bol staat van gezamenlijke belangen die Karmann, Volkswagen én Porsche moesten dienen. Immers Karmann zocht naar een opvolger van de Karmann Ghia, Volkswagen zocht modellenuitbreiding naast de Kever en Porsche had een model nodig wat prijstechnisch ruim onder de 911 gepositioneerd kon worden. Niemand kan meerdere meesters dienen, dus ook de 914 niet. Verwarrende marketing, was het nu een Porsche of een Volkswagen, en het ontwerp dat niet mocht lijken o ...

View car
Porsche 911 2.7 Targa '76 Rijkspolitie Alex 21

Porsche 911 2.7 Targa '76 Rijkspolitie Alex 21

Herinnert u zich deze nog? Voor bestuurders van boven de veertig een legendarische verschijning die destijds zomaar in je achteruitkijkspiegel opdook of je vanaf de vluchtstrook waarschuwde voor een naderende file. Gevreesd en toch ook gerespecteerd, de speciale Porsche eenheid van de Rijkspolitie. Met de gedachte zo'n twintig kilometer harder dan het gemiddelde verkeer te rijden, en daarmee te verrassen, begonnen begin jaren de zestig de Duitsers met het veiliger maken van hun Autobahn. Er vielen begin jaren zestig al 1600 verkeersdoden per jaar in Nederland dus dat was hard nodig. De Nederlandse Rijkspolitie vernam het succes van de snelle Porsche's en wilde dat ook. Sinds 1962 v ...

View car
Porsche 356 SC Coupe '64 matching numbers €99.950,-

Porsche 356 SC Coupe '64 matching numbers €99.950,-

De C-versie was de vierde en laatste variant van de iconische Porsche 356. De S was de meest sportieve uitvoering met een voor die tijd niet gering motorvermogen van 95pk, de SC had als noviteit ook schijfremmen voor en achter. De meest doorontwikkelde 356 is logischerwijs ook de best rijdende, dit mede dankzij toepassing van zwaardere stabilisatorstangen en een gemoderniseerde stuurinrichting. Voor wie dan ook echt uit rijden wil met zijn of haar 356 is de SC de beste keus. Kopers hadden dat in de laatste jaren van de 356 productie ook door. De SC werd zelfs naast de nieuwe 911 productielijn doorgebouwd als gevolg van de voortdurende vraag uit de markt welke leek voort te komen ui ...

View car
Porsche 356 B Super 90 Cabriolet '62 topconditie €159.950,-

Porsche 356 B Super 90 Cabriolet '62 topconditie €159.950,-

De 356 BT6 Super 90 is een van de best rijdende uit de beroemde 356 serie. Het relatief lage gewicht laat zich door de 90pk sterke motor (motorcode 616/7) soepel en snel voortbewegen. Dit type 356 heeft dan ook de beschikking over 30% meer vermogen dan een standaard 356B. De hogere nieuwprijs maakt dat een Super 90 tegenwoordig een zeldzame auto is, met name de cabriolet versie laat zich lastig vinden. En dan is er nog de niet onbelangrijke vraag 'hoe goed is de carrosserie en bodem?'. Gezien de leeftijd van de uitgevoerde totaal-restauratie van deze Super 90 mag rustig gesteld worden dat het zeer gezond plaatwerk betreft. In 2005 en 2006 werd de auto vakkundig gerestaureerd, alle ...

View car
Porsche 356 B Super 90 Cabriolet '60 totaal restauratie

Porsche 356 B Super 90 Cabriolet '60 totaal restauratie

De foto's van deze 356 spreken feitelijk al voor zich. Goede wijn behoeft geen krans. Toch verdient deze schoonheid een wat beter onderbouwde introductie. De eerste in serie geproduceerde Porsche is tegenwoordig een icoon en een zeer gezochte klassieker. Helaas was de waardering in het verleden onvoldoende om matige exemplaren die toe waren aan een restauratie zonder voorbehoud aan te pakken en professioneel nieuw op te bouwen. Restauraties zijn daarom vaak slecht uitgevoerd. Plaatwerk uit die tijd was en is roestgevoelig dus een deskundige aanpak is een vereiste. De kosten van een echt goede restauratie overstegen bijna altijd de marktwaarde van de auto. Slechts zelden vinden wij ...

View car
Porsche 911T Coupe SWB toprestauratie '68 €132.911,- incl. btw

Porsche 911T Coupe SWB toprestauratie '68 €132.911,- incl. btw

Een juweel van een 911. Vakkundig teruggebracht in de conditie waarin ze op 1 december 1967 in Zuffenhausen gebouwd werd. In 2013 gerestaureerd in opdracht van een Nederlandse klant door Porsche Centrum Twente met het grootste respect voor originaliteit. Zo zijn de lakkleur, interieurkleuren, motornummer en versnellingsbaknummer allen matching. Ook bij de materiaalkeuze werden louter materialen zoals Porsche deze voorschrijft gebruikt. Resultaat is een 911 waarvan in het taxatierapport gesproken wordt over concoursstaat. Inmiddels is de auto, beperkt, gebruikt waarvan nauwelijks iets waarneembaar is zodat de auto zich nog steeds als een min of meer nieuw exemplaar presenteert en ui ...

View car
Porsche 914 2.0i '73 €28.914,-

Porsche 914 2.0i '73 €28.914,-

De familieband die Volkswagen en Porsche al sinds het ontstaan van de eerste modellen hebben is iedere autoliefhebber wel bekend. De reden van bestaan van de inmiddels iconische 914 is een minder bekende geschiedenis. Een verhaal wat bol staat van gezamenlijke belangen die Karmann, Volkswagen én Porsche moesten dienen. Immers Karmann zocht naar een opvolger van de Karmann Ghia, Volkswagen zocht modellenuitbreiding naast de Kever en Porsche had een model nodig wat prijstechnisch ruim onder de 911 gepositioneerd kon worden. Niemand kan meerdere meesters dienen, dus ook de 914 niet. Verwarrende marketing, was het nu een Porsche of een Volkswagen, en het ontwerp dat niet mocht lijken o ...

View car
Porsche 911 2.2 S Targa '70 geheel gerestaureerd en gereviseerd €149.911,-

Porsche 911 2.2 S Targa '70 geheel gerestaureerd en gereviseerd €149.911,-

Niet voor niets beschikt de nieuwste Porsche 992 Targa weer over de legendarische in Edelstaal uitgevoerde 'geborstelde' Targabeugel. De stijlvolle Targa uit de jaren zestig en zeventig is het origineel waar men op teruggrijpt om commercieel succesvoller te zijn dan met de laatste Targa series het geval was. Nu is een '70 911 technisch gezien lichtjaren weg bij een moderne 991, parkeer ze achter elkaar eens op de boulevard en kijk vanaf een terras eens welke uitvoering meer kijkers trekt. Wedden? De onmiskenbare charme van de oer-911-targa heeft een wel dermate herkenbaar en karaktervol silhouet waardoor het een stijlicoon geworden is. Bovendien ook nog eens zeer praktisch. Open ri ...

View car