Kilometerstand | 7.691 | Leistung | 608 pk | |
Baujahr | 2019 | Hubraum | 5204 cc | |
Farbe Exterieur | Onyx Black | Motor | V12 met inject. en twee turbo's | |
Farbe interieur | Black Damson | Motornummer | Matching | |
Polsterung | Volledig in leer | Felgen | 20inch AM lichtmetaal | |
0 - 100 km/u | 3,9 sec | Reifen | Bridgestone | |
Höchstgeschwindigkeit | 322 km/u | Produktionszahlen | Noch in Produktion | |
Fahrgestellnummer | SCFRMFAV1HGL01325 | Übriges | Uiteraard in nieuwstaat. |
Bejubeld in iedere autotest en internationale autoshow op televisie, de DB11. Het topmodel van Aston Martin werd in de markt gezet als een GT maar heeft tot ieders genoegen ook de scherpe randjes én formidabele prestaties van een Supersportwagen. Bovendien zocht Aston Martin voor de ontwikkeling van de DB11 steun bij Daimler Benz, met een jaarlijkse productie van rond de 6.000 auto's ontbeerde het klassieke automerk de fondsen om mee te kunnen in de hoge eisen die de Supercar markt stelt. Ook wilde AM voor eens en voor altijd afrekenen met het kwaliteitsimago wat Britse autofabrikanten bij het grote publiek vaak dwars zit. Mercedes nam al eerder een aandeel in Aston Martin met het plan om dit in de nabije toekomst uit te breiden naar een twintig procents aandeel. Veel belangrijke componenten in de DB11 zijn dan ook afkomstig uit Stuttgart, niet direct zichtbaar wél voelbaar. De versnellingsbak is eveneens 'made in Germany' door het beroemde ZF in Friedrichshafen. Aston Martin kocht een aantal belangrijke chassis engineers weg bij Lotus, met succes want de internationale autopers zegt geen beter sportwagenchassis te kennen als de DB11 blijkt te hebben tijdens intensieve tests. Het stuurgedrag wordt zelfs beter genoemd dan een Ferrari F12 te bieden heeft, kortom een DB11 mag de Supercar liefhebber niet over het hoofd zien. Dat zal in de de praktijk ook niet snel gebeuren, kijk de DB11 bijvoorbeeld eens recht van voren aan, zie dat prachtige brede schelpvormige front en ook die brede heupen achter, tegelijkertijd gecombineerd met de elegantie van de bijzondere daklijn. Vooral de contrasterende daklijn op het hier aangeboden exemplaar accentueert die schitterende stijlvolle vormgeving. Deze zo goed als nieuwe DB11 behoort tevens tot de 1000 exemplaren die door Aston Martin CEO Andy Palmer persoonlijk op kwaliteit werden getest, dit om de kwaliteits toewijding nog maar eens extra te onderstrepen. Het is bovendien de 12 cilinder versie, gegarandeerd investerings gewijs de beste koop en natuurlijk de snelste én meest comfortabele variant. Met slechts 7.700km op de teller en nog twee jaar AM garantie een zeer interessante gelegenheid om nog voor de V12 verbannen wordt te genieten van dit technische hoogstandje.