BMW 2800CS topconditie '70

Zu verkaufen: BMW 2800CS topconditie '70
Proefrit aan huis is mogelijk!

Ich interessiere mich für dieses Auto

Betreft BMW 2800CS topconditie '70

Dieses Auto weiterleiten

Modell BMW 2800CS topconditie '70
Felder mit einem * sind verpflichte Felder

Spezifikation

Kilometerstand 44.079   Leistung 170 pk
Baujahr 1970   Hubraum 2781 cc
Farbe Exterieur Tundra Metallic   Motor 6 cylinder lijn met carburateur
Farbe interieur Beige   Motornummer Matching
Polsterung Velours   Felgen 14 inch lichtmetaal
0 - 100 km/u 8,3 sec   Reifen Vredestein Sprint Classic
Höchstgeschwindigkeit 200 km/u   Produktionszahlen 6283
Fahrgestellnummer 2203867   Übriges 1
Export/import service

Modellgeschichte und Beschreibung

De iconische Coupe van BMW, bij kenners bekend onder de fabriekscode E9. In 1968 in deze vorm geïntroduceerd als 2800 CS met als basisontwerp een tekening van Nuccio Bertone. Zoals wel vaker in de autoindustrie kon je een Duitser prima de techniek van een nieuw automodel laten bedenken zolang je als fabrikant voor de vormgeving maar even in Italië langs ging. Na het uitgebreid prijzen van de man zijn talenten en een bezoek aan de lokale trattoria keerde men dan huiswaarts met een ontwerp waar men anno nu nog grote waardering mee oogst. Een prachtige tijdloze Coupe die door de techneuten in München met een duidelijke blik op de, meer op snelheid en comfort gerichte toekomst werd doorontwikkeld. Helaas liet BMW de carrosserie bij Karmann fabriceren. Evenals veel andere autoproducenten in die tijd werd aldaar staal gebruikt waar men de toevoeging Duitse degelijkheid maar beter achterwege kon laten. Attent zijn op roest is dus geboden. Het hier aangeboden exemplaar heeft daar duidelijk zichtbaar geen last van. De carrosserie en bodem zijn roestvrij, gaaf en strak. Een aantal jaren terug is de auto door een vakman nieuw gespoten, met een prachtig resultaat. Zie de foto's. De CS was bij introductie zijn tijd al ver vooruit, sneller dan een 911, al voorzien van stuurbekrachtiging en dankzij het vermogen en koppel van de motor zeer soepel en comfortabel. Kortom een klassieker die lang ondergewaardeerd bleef echter nu zeer gezocht is. Het is ook voor ons zeer lastig om een mooi en 'betaalbaar' exemplaar te vinden. Zo nu en dan lukt het, met enige trots gepresenteerd. Laat de foto's spreken.

Ausstattung

Veel opties waren er in die tijd nog niet, wel heeft deze CS al stuurbekrachtiging, getint glas, elektrische raambediening, hoofdsteunen, een originele tijdcorrecte Becker Mexico radio, een met leer bekleed stuur en lichtmetalen velgen.

Exterieur

In zeldzaam Tundra-metallic uitgevoerde foutloze carosserie. Echt mooi strak en roestvrij. Ook de bodemplaat, koffer- en motorruimte zijn roestvrij. Perfecte passingen. Geen steenslag. Alle chroomdelen zijn mooi diep glanzend en de bumpers zitten mooi recht op de carrosserie. Origineel en onbeschadigd glaswerk rondom. Alle sierstrips zijn origineel en niet gedeukt. Een zeer mooi geheel.

Interieur

Ook het interieur werd in opdracht van de enige Nederlandse eigenaar van deze CS nieuw bekleed. Zichtbaar vakkundig uitgevoerd door een vakman met het originele juiste materiaal in de kleur die ook nieuw werd besteld. De stoelen zijn nieuw gevuld en zitten derhalve geweldig. Op de vloer de originele en onbeschadigde tapijtset. Dit zegt veel over het geringe gebruik van de auto. Zo omvat het stuurwiel nog het originele zwarte leer. Echt hout treft u op de deurpanelen en het dashboard. Er zijn nauwelijks gebruikssporen in het interieur waarneembaar.

Interieur BMW 2800CS topconditie '70

Motor- Kofferraum, Felgen & Reifen

De motor is gereviseerd en daardoor in zeer goede conditie. Start direct, loopt perfect rond en rookt uiteraard niet. Ook technisch is deze CS dus een top exemplaar. De voor roest gevoelige motorruimte is mooi schoon en uiteraard roestvrij, de door BMW aangebrachte dreunplaat zit exact daar waar het moet zitten. Origineel typeplaatje met correcte nummers aanwezig. De kofferruimte beschikt over de originele bekleding en die is onbeschadigd. Boordgereedschap compleet aanwezig. De auto is voorzien van vier lichtmetalen velgen met uitstekende Vredestein Classic banden.

Motor BMW 2800CS topconditie '70

Wartungverlauf

In 2015 kocht ik deze BMW CS in een cosmetisch zeer goede staat in een landklimaat omgeving in Italië. Ik verkocht de auto aan een klassieker liefhebber die er de Tulpenrally mee wilde rijden. Hij liet de techniek grondig aanpakken, wetende dat de auto in Italië een aantal jaren in een verzameling had gestaan en weinig reed. De motor is gereviseerd, cardan vernieuwd en tal van zaken die de betrouwbaarheid van een dergelijke auto bij een grote beproeving negatief kunnen beinvloeden werden gecontroleerd en waar nodig vernieuwd of gereviseerd. De auto werd vanwege (kleine) gebruikssporen nieuw gespoten, hij wilde onberispelijk voor de dag komen met zijn BMW. Dit lukte uitstekend zoals u kunt zien. Hoewel de Tulpenrally de meeste auto's schadevrij huiswaarts laat keren werd de auto toch 'te mooi' bevonden om vaker voor dit doel gebruikt te worden. Ik ruilde haar in op een wat praktisch bruikbaardere 911 en meneer zoekt een goedkopere en optisch minder fraaie auto om lekker mee te gooien en smijten. Ik ben uiteraard zeer verheugd dit mooie exemplaar in de collectie terug te hebben en redelijk geprijsd weer aan te kunnen bieden. Kom zelf even zien of ik terecht zo enthousiast ben..