Kilometerstand | 21.374 | Leistung | 300 pk | |
Baujahr | 1979 | Hubraum | 3598 cc | |
Farbe Exterieur | Zilvergrijs metallic | Motor | 6 cilinder boxer met injectie | |
Farbe interieur | Zwart | Motornummer | 63R06319 | |
Polsterung | Skai/stof | Felgen | 16 inch Fuchs velgen | |
0 - 100 km/u | 5,2 sec | Reifen | Good Year | |
Höchstgeschwindigkeit | 275 km/u | Produktionszahlen | 1 | |
Fahrgestellnummer | 9119201956 | Übriges | Back dated super fast 911. |
Als Porsche liefhebber heeft u vast wel eens van het Amerikaanse Singer gehoord. Voor wie goed niet goed genoeg is en een state-of-the-art luchtgekoelde 911 wil het mooiste én beste wat er luchtgekoeld te koop is. Klein detail echter; de prijzen voor dit moois beginnen bij €600.000,- hetgeen naar mijn bescheiden mening enigszins uit verhouding is met wat je er uiteindelijk voor krijgt. Levertijd desondanks minimaal enkele jaren... Denk dan niet dat u er gebruikt, na een fikse afschrijving, een vindt. Naar verluidt is het enige gebruikt verkochte exemplaar ook van de hand gegaan voor de prijs van een fors herenhuis. Uiteraard begrijp ik als geen ander dat de vergelijking slechts ten dele opgaat, maar toch; zie hier de 911 Rebel Classic Widebody. Op z'n minst heeft deze brut ogende Classic vergelijkbare looks. Zie de schitterend brede carrosserie, de retro neus en centraal geplaatste sportuitlaat. Optisch een 911 uit de jaren '60-'70 met RS brede achterschermen en 16 inch Fuchs velgen. De carrosserie is die van een '79 911SC, dus verzinkt en roestvrij. Het interieur werd voorzien van klassieke Pepita ruitstof, een Prototipo sportstuur en tijdcorrecte originele vloerbekleding. Wellicht denkt u 'gaaf ogende back-dated 911'. Dat is slechts een beperkt deel, hoewel het oog uiteraard altijd eerst verwend wil worden. Toch bezit de echte autoliefhebber zintuigen die minstens zo graag aan bod komen. En die willen...beleving! Misschien zelfs wel sensatie als ze al het een en ander gewend zijn. Waar het bij deze 911 Rebel echt over gaat is de dynamiek die deze prachtig gebouwde 911 dankzij het onderhuidse te bieden heeft. Een beknopt overzicht; niemand minder dan Rebel Engineering in Steenwijk lepelde in deze 911 Rebel een gereviseerde en gepepte 993 motor. Dat is geen kwestie van een paar schroeven of motorsteunen aanpassen. Kabelbomen vernieuwen, benzineleidingen vervangen, versnellingsbak modificeren, kachelpotten passend maken, uitlaat (GT3) aanpassen, (sport) koppeling upgraden, onderstel en ophanging verstevigen, tal van electronica geschikt maken voor de 993 motor en nog veel meer (gedocumenteerd) werk. Er werd meer dan €80.000,- uitgegeven om dit resultaat te bereiken. En dat liegt er niet om. Fenomenale prestaties, weggedrag wat het vertrouwen geeft om het aanwezige vermogen echt te gebruiken en een uitlaatgeluid waar een Carrera GT nog van schrikt. Kortom dit is niet alleen een fraaie back dated 911, dit is een rijmachine met topprestaties en een unieke beleving. Dankzij de ruime elektrisch verstelbare Carrera stoelen is de zit, ook voor langere bestuurders, perfect. Het sportstuur ligt vertrouwd in de hand en gemakken als elektrische ramen en een elektrisch schuifdak zijn aanwezig. De doordachte engineering maakt van deze 911 Rebel een betrouwbare, overigens ook zeer gebruiksvriendelijke, modern rijdende klassieker. Een zeldzame combinatie vereenigd in een 911 waar er slechts één van bestaat. Meer dan twee jaar werd gebouwd aan dit project, start in 2016. Het dikke dossier vol facturen en informatie, de originele instructie- en serviceboekjes alsmede de herkomst van de auto maken deze 911 de investering dubbel en dwars waard.