Übersicht Porsche Gebrauchtwagen:

- 991 (2011-heden)
Porsche 991 Carrera S PDK Coupe '12  keramische remmen, sportuitlaat €72.991,-

Porsche 991 Carrera S PDK Coupe '12 keramische remmen, sportuitlaat €72.991,-

Hoe kon Porsche de 997 ooit nog verbeteren dacht ik bij introductie van de vorige editie van het icoon. Onmogelijk dachten veel liefhebbers met mij. Totdat Porsche op 15 september 2011 in Frankfurt op de Motor Show (IAA) het satijnen doek van de nieuwe 991 trok. En nadat een enthousiaste en erg aardige klant mij een stuk liet rijden in zijn nieuwste aanwinst was het me na de eerste kilometers al snel duidelijk, dit is de overtreffende trap. Iets minder 911 dan zijn voorganger door wederom een toename van de carrosserie afmetingen, technisch een enorme sprong voorwaarts. Nog stabieler dankzij de vergrote wielbasis, lichter dankzij het gebruik van 'slimme' materialen die wel stijver ...

Mehr
Porsche 991.2 Carrera PDK Coupe '17 nieuwstaat, Nederlands geleverd €87.991,-

Porsche 991.2 Carrera PDK Coupe '17 nieuwstaat, Nederlands geleverd €87.991,-

Bijna net zo'n revolutionaire stap als van lucht- naar watergekoeld, Porsche's beslissing om de 911 voortaan te voorzien van twee turbo's. Er was toch al een Porsche Turbo? Jawel, met een prijskaartje van een Supercar. Vanaf de MkII kreeg de 991 een geheel nieuw ontwikkelde 3ltr. motor, twee turbo's met intercooler, een wederom verbeterd onderstel en bijvoorbeeld een vernieuwd multimedia- en navigatiesysteem. De keuze voor de turbo motor maakte Porsche om de auto efficiënter te maken, minder benzineverbruik en lagere emissie, en het koppel te verhogen. Dit, dankzij de enorme kennis van turbo motoren die Porsche na decennia doorontwikkeling in huis heeft, zonder het zgn. turbo-gat. ...

Mehr
Porsche 991 Carrera S PDK Cabriolet '12 74.000km

Porsche 991 Carrera S PDK Cabriolet '12 74.000km

De beste sportauto ter wereld topless rijden is dé ultieme rijbeleving. Gesloten is er geen verschil met de coupe, open prikkelt de auto echt alle zintuigen. Mede dankzij de schakelbare sportuitlaat en de extreem snelle schakeltijden trakteert de 991 cabriolet uw oren op een concert waar u geen genoeg van krijgt. Wanneer u ook de 'Sport Plus' mode inschakelt dan veranderd niet alleen het uitlaat geluid, de gehele auto transformeert zowaar van een comfortabele toerauto naar de karaktervolle sportwagen die de 991 in hart en nieren is. De aanwezigheid van een heuse 'launch control' benadrukt de sportiviteit nog meer, hoewel u nooit gaat toegeven die wel eens te gebruiken...doen wij oo ...

Mehr
- 997 (2005–2011)
Porsche 997 Carrera S Cabriolet Tiptronic '06 NL-Auto

Porsche 997 Carrera S Cabriolet Tiptronic '06 NL-Auto

In dem 997 sehen die meisten Menschen wieder die Details, die sie heutzutage in einem 911 suchen. Eine schöne, breite Heckpartie und die berühmten runden Scheinwerfer vorne. Dies in Kombination mit der neuesten Version des wassergekühlten Sechszylinder Boxers von Porsche. In der Carrera S-Version liefert dieser 3,8ltr. Motor nicht weniger als 355 PS. Bei offenem Verdeck entsteht ein Gefühl von Motorrad fahren ohne Helm ... in 5,2 Sekunden flitzen Sie auf 100km/u und dann, einen Augenaufschlag später, haben Sie eine Geschwindigkeit von 293km/u erreicht. In aller Ruhe zum Supermarkt, gehört auch zu den Möglichkeiten. Gelobt wird dieser 997 unter anderem für seine Vielseitigkeit. Dies ...

Mehr
- 996 (1997–2005)
Porsche 996 Carrera 4S Plus Coupe Manual '06

Porsche 996 Carrera 4S Plus Coupe Manual '06

Een 4S Plus? Ja u leest het goed, die bestaat. Speciaal voor de Zwitserse Porsche importeur AMAG produceerde Porsche naast de al opgestarte 997 productielijn 120 bijzondere exemplaren van de toch al zeldzame 996 4S. Ze werden eind 2005 geproduceerd, de meeste daarom in 2006 op kenteken gezet. Een 996 uit 2006, dat is al zeer bijzonder, de uitvoering eveneens. De 4S Plus werd voorzien van een 10mm lager afgesteld sportonderstel, een zgn. X51 powerkit die de motor op 345pk bracht, een Bose luidsprekersysteem met speciale eindversterker, 18 inch GT3 velgen, een volledig in zwart leer uitgevoerd interieur en een handgeschakelde zes-bak. De auto werd aangeprezen door de Zwitserse import ...

Mehr
- 993 (1993–1998)
Porsche 993 Carrera 2 Cabriolet VarioRam Tiptronic '97 €59.993,-

Porsche 993 Carrera 2 Cabriolet VarioRam Tiptronic '97 €59.993,-

Porsche's perfectionering van de luchtgekoelde 911 is de in 1993 geintroduceerde 993. Van een ongeëvenaarde bouwkwaliteit, geweldige rijeigenschappen en dankzij de luchtgekoelde boxer een motorsound die de beleving optimaliseert. De Porsche liefhebber kent de positieve eigenschappen van de 993 maar al te goed en dat maakt dit type een zeer gezochte. Met name de zeldzame cabrioletversie heeft inmiddels een klassieker status die de waardeontwikkeling doet opstuwen. De rijeigenschappen zijn overigens zeker niet klassiek te noemen. Deze zeer precies sturende en van multilink wielophanging voorziene 911 laat zich controleren als een moderne auto die op rails lijkt te rijden. Met 285pk, ...

Mehr
- 964 (1989–1993)
Porsche 964 Targa Rijkspolitie Alex 82 '90

Porsche 964 Targa Rijkspolitie Alex 82 '90

Herinnert u zich deze nog? Voor bestuurders van boven de veertig een legendarische verschijning die destijds zomaar in je achteruitkijkspiegel opdook of je vanaf de vluchtstrook waarschuwde voor een naderende file. Gevreesd en toch ook gerespecteerd, de speciale Porsche eenheid van de Rijkspolitie. Met de gedachte zo'n twintig kilometer harder dan het gemiddelde verkeer te rijden, en daarmee te verrassen, begonnen begin jaren de zestig de Duitsers met het veiliger maken van hun Autobahn. Er vielen begin jaren zestig al 1600 verkeersdoden per jaar in Nederland dus dat was hard nodig. De Nederlandse Rijkspolitie vernam het succes van de snelle Porsche's en wilde dat ook. Sinds 1962 v ...

Mehr
Porsche 964 Carrera 4 Cabriolet '90

Porsche 964 Carrera 4 Cabriolet '90

Laat u zich niet (mis)leiden door de kilometerstand van deze Porsche 964 Carrera 4 Cabriolet. De bouwkwaliteit van een Porsche, toen er nog geen 'made in China' achter op de onderdelendoosjes stond, maakt dat een 911 uit 1990 nog rijdt en er uit kan zien als een Jahreswagen van enkele jaren oud. Natuurlijk is de een de ander niet in de wereld van de klassieke auto, er moet wel zeer goed voor gezorgd zijn om ze in deze conditie aan te treffen. En dat is hier zeker het geval. Laat eerst de foto's spreken, optisch lijkt het of deze 964 nog geen 100.000km gebruikt is. Technisch is dat zeker niet het geval. In de afgelopen jaren werd bijna alles wat bewegen en slijten kan vernieuwd of g ...

Mehr
- 3.2 Carrera (1984–1989)
Porsche 911 3.2 Carrera Coupe '84 €49.911,-

Porsche 911 3.2 Carrera Coupe '84 €49.911,-

Verwacht 30 april. Wat is een 3.2 Carrera toch een geweldige 911! Het is de laatste doorontwikkeling van het origineel uit 1964 voordat in 1989 bijna alles anders werd, in dat geval was niet al het nieuws ook een verbetering. Een 3.2 heeft een verzinkte bodem en carrosserie dus roesten doen ze niet, zowel dan snel doorzoeken. Acceleratie in 5,6 sec. van 0-100km/u is écht snel, de beleving is puur en biedt nog echt die sportwagensensatie die jonge auto's steeds minder hebben. De techniek is na twintig jaar evolutie zo degelijk en betrouwbaar geworden dat ze ook zeer betaalbaar te onderhouden zijn. Zijn er dan geen nadelen? Jawel, ze hebben bijvoorbeeld geen ABS of traction control. ...

Mehr
- 911 SC (1978-1983)
Porsche 911SC Targa '80 Rijkspolitie Alex 72 €99.911,-

Porsche 911SC Targa '80 Rijkspolitie Alex 72 €99.911,-

Herinnert u zich deze nog? Voor bestuurders van boven de veertig een legendarische verschijning die destijds zomaar in je achteruitkijkspiegel opdook of je vanaf de vluchtstrook waarschuwde voor een naderende file. Gevreesd en toch ook gerespecteerd, de speciale Porsche eenheid van de Rijkspolitie. Met de gedachte zo'n twintig kilometer harder dan het gemiddelde verkeer te rijden, en daarmee te verrassen, begonnen begin jaren de zestig de Duitsers met het veiliger maken van hun Autobahn. Er vielen begin jaren zestig al 1600 verkeersdoden per jaar in Nederland dus dat was hard nodig. De Nederlandse Rijkspolitie vernam het succes van de snelle Porsche's en wilde dat ook. Sinds 1962 v ...

Mehr
Porsche 911SC Targa '80 Rijkspolitie Alex 76 €89.911,-

Porsche 911SC Targa '80 Rijkspolitie Alex 76 €89.911,-

Mehr
Klassiekers (tot 1978)
Porsche 911 2.2S Coupé '69 sehr originelle, überarbeitete Technik €135.911,-

Porsche 911 2.2S Coupé '69 sehr originelle, überarbeitete Technik €135.911,-

911 T, E oder S. Das Topmodell der klassischen F-Reihe von Porsche ist der S mit der stärksten Motorvariante. Es sei denn, Sie interessieren sich weniger für die klassisch aussehenden Details dieser Serie als für die Leistung, und zwar für eine beträchtliche! Wenn Sie ein größeres Budget haben, dann entscheiden Sie sich für vielleicht für einen RS. Obwohl die Leistung eines 2,2l. S kaum geringer ist. Aufgrund der deutlich höheren Neupreise wurden sie, jedenfalls nach heutigen Maßstäben, nur sehr begrenzt gebaut. Beim 2.2 S nur 3471 Exemplare und wir können nur vermuten, dass nicht mehr alle existieren, aber selten sind sie sicher. Und das ist eine der wichtigen Voraussetzung für ei ...

Mehr
Porsche 914 Rally Prepared '71 €23.950,-

Porsche 914 Rally Prepared '71 €23.950,-

De familieband die Volkswagen en Porsche al sinds het ontstaan van de eerste modellen hebben is iedere autoliefhebber wel bekend. De reden van bestaan van de inmiddels iconische 914 is een minder bekende geschiedenis. Een verhaal wat bol staat van gezamenlijke belangen die Karmann, Volkswagen én Porsche moesten dienen. Immers Karmann zocht naar een opvolger van de Karmann Ghia, Volkswagen zocht modellenuitbreiding naast de Kever en Porsche had een model nodig wat prijstechnisch ruim onder de 911 gepositioneerd kon worden. Niemand kan meerdere meesters dienen, dus ook de 914 niet. Verwarrende marketing, was het nu een Porsche of een Volkswagen, en het ontwerp dat niet mocht lijken o ...

Mehr
Porsche 911 2.7 Targa '76 Rijkspolitie Alex 21

Porsche 911 2.7 Targa '76 Rijkspolitie Alex 21

Herinnert u zich deze nog? Voor bestuurders van boven de veertig een legendarische verschijning die destijds zomaar in je achteruitkijkspiegel opdook of je vanaf de vluchtstrook waarschuwde voor een naderende file. Gevreesd en toch ook gerespecteerd, de speciale Porsche eenheid van de Rijkspolitie. Met de gedachte zo'n twintig kilometer harder dan het gemiddelde verkeer te rijden, en daarmee te verrassen, begonnen begin jaren de zestig de Duitsers met het veiliger maken van hun Autobahn. Er vielen begin jaren zestig al 1600 verkeersdoden per jaar in Nederland dus dat was hard nodig. De Nederlandse Rijkspolitie vernam het succes van de snelle Porsche's en wilde dat ook. Sinds 1962 v ...

Mehr
Porsche 356 SC Coupé '64 Matching Numbers €99.950,-

Porsche 356 SC Coupé '64 Matching Numbers €99.950,-

Die C-Version war die vierte und letzte Variante des ikonischen Porsche 356. Der S war mit einer für die damalige Zeit nicht geringen Motorleistung von 95 PS die sportlichste Version, der SC hatte auch noch als Neuheit Scheibenbremsen vorne und hinten. Der am weitesten entwickelte 356 fährt sich logischerweise auch am besten, teilweise dank der Verwendung schwererer Stabilisatoren und eines modernisierten Lenksystems. Wer mit seinem 356 richtig rausfahren will, ist mit dem SC bestens beraten. Das haben Käufer auch in den letzten Jahren der 356er Produktion erkannt. Der SC wurde aufgrund der anhaltenden Marktnachfrage, die sich aus dem stabilen und sportlichen Fahrverhalten zu ergeb ...

Mehr
Porsche 356 B Super 90 Cabriolet '62 Topzustand €159.950,-

Porsche 356 B Super 90 Cabriolet '62 Topzustand €159.950,-

Der 356 BT6 Super 90 ist eines der am besten fahrenden Autos aus der berühmten 356 Serie. Das relativ geringe Gewicht lässt sich dank des 90 PS starken Motors (Motorcode 616/7) leichtgängig und schnell bewegen. Dieser Typ 356 hat 30 % mehr Leistung als ein Standard 356B. Der höhere Neupreis bedeutet, dass ein Super 90 heutzutage ein seltenes Auto auf dem Markt ist, insbesondere die Cabrio Version ist nur äußerst schwer zu finden. Und dann ist da noch die nicht unwichtige Frage ‚wie gut sind Karosserie und Unterboden?' In Anbetracht der Jahre die die Totalrestaurierung dieses Super 90 zurückliegt, kann man mit Sicherheit sagen, dass es sich um sehr gutes Karosserieblech handelt. In ...

Mehr
Porsche 356 B Super 90 Cabriolet '60 totaal restauratie

Porsche 356 B Super 90 Cabriolet '60 totaal restauratie

De foto's van deze 356 spreken feitelijk al voor zich. Goede wijn behoeft geen krans. Toch verdient deze schoonheid een wat beter onderbouwde introductie. De eerste in serie geproduceerde Porsche is tegenwoordig een icoon en een zeer gezochte klassieker. Helaas was de waardering in het verleden onvoldoende om matige exemplaren die toe waren aan een restauratie zonder voorbehoud aan te pakken en professioneel nieuw op te bouwen. Restauraties zijn daarom vaak slecht uitgevoerd. Plaatwerk uit die tijd was en is roestgevoelig dus een deskundige aanpak is een vereiste. De kosten van een echt goede restauratie overstegen bijna altijd de marktwaarde van de auto. Slechts zelden vinden wij ...

Mehr
Porsche 911T Coupé SWB top restauriert '68 €132.911,-

Porsche 911T Coupé SWB top restauriert '68 €132.911,-

Ein Schmuckstück unter den 911ern. Fachmännisch in den Zustand restauriert, so wie das Auto am 1. Dezember 1967 in Zuffenhausen gebaut wurde. 2013 im Auftrag eines niederländischen Kunden vom Porsche Centrum Twente mit größtem Respekt vor der Originalität restauriert. Die Lackfarbe, die Innenfarben, die Motornummer und die Getriebenummer alles übereinstimmend. Auch bei der Materialauswahl wurden nur die von Porsche vorgeschriebenen Materialien verwendet. Das Ergebnis ist ein 911 er, dessen Wertgutachten sich auf einen Bestzustand bezieht. Das Auto wurde in begrenztem Umfang genutzt, davon ist kaum noch etwas zu erkennen, sodass sich das Auto immer noch als mehr oder weniger neues E ...

Mehr
Porsche 914 2.0i '73 €28.914,-

Porsche 914 2.0i '73 €28.914,-

De familieband die Volkswagen en Porsche al sinds het ontstaan van de eerste modellen hebben is iedere autoliefhebber wel bekend. De reden van bestaan van de inmiddels iconische 914 is een minder bekende geschiedenis. Een verhaal wat bol staat van gezamenlijke belangen die Karmann, Volkswagen én Porsche moesten dienen. Immers Karmann zocht naar een opvolger van de Karmann Ghia, Volkswagen zocht modellenuitbreiding naast de Kever en Porsche had een model nodig wat prijstechnisch ruim onder de 911 gepositioneerd kon worden. Niemand kan meerdere meesters dienen, dus ook de 914 niet. Verwarrende marketing, was het nu een Porsche of een Volkswagen, en het ontwerp dat niet mocht lijken o ...

Mehr
Porsche 911 2.2 S Targa '70 geheel gerestaureerd en gereviseerd €149.911,-

Porsche 911 2.2 S Targa '70 geheel gerestaureerd en gereviseerd €149.911,-

Niet voor niets beschikt de nieuwste Porsche 992 Targa weer over de legendarische in Edelstaal uitgevoerde 'geborstelde' Targabeugel. De stijlvolle Targa uit de jaren zestig en zeventig is het origineel waar men op teruggrijpt om commercieel succesvoller te zijn dan met de laatste Targa series het geval was. Nu is een '70 911 technisch gezien lichtjaren weg bij een moderne 991, parkeer ze achter elkaar eens op de boulevard en kijk vanaf een terras eens welke uitvoering meer kijkers trekt. Wedden? De onmiskenbare charme van de oer-911-targa heeft een wel dermate herkenbaar en karaktervol silhouet waardoor het een stijlicoon geworden is. Bovendien ook nog eens zeer praktisch. Open ri ...

Mehr