Übersicht Porsche Gebrauchtwagen:

- 991 (2011-heden)
Porsche 992 Carrera Cabriolet '20 19.000km €164.992,-

Porsche 992 Carrera Cabriolet '20 19.000km €164.992,-

Er is geen andere auto zoals een Porsche 911. En alleen Porsche weet het icoon zo perfect gestalte te geven als met de laatste versie, de 992, het geval is. Je zou bijna gaan geloven dat perfectie te koop is. In ieder geval kan met zekerheid worden gesteld dat het ontwerp, onderstel, rijeigenschappen en betrouwbaarheid van de nieuwste 911 op eenzame hoogte staan. En dan is het onderwerp dagelijkse allround inzetbaarheid nog niet aan de orde geweest. Kom daar maar eens om, een 385pk sterke cabriolet met een 0-100 acceleratie in 4,4sec. waar je dus hoogst illegale dingen mee kunt doen en even zo goed je dagelijkse boodschappen mee doet. Auto's met concurrerende cijfers zijn aanzienli ...

Mehr
Porsche 991.2 Carrera S PDK Coupe '16 perfecte configuratie 86.000km €99.991,-

Porsche 991.2 Carrera S PDK Coupe '16 perfecte configuratie 86.000km €99.991,-

Bijna net zo'n revolutionaire stap als van lucht- naar watergekoeld, Porsche's beslissing om de 911 voortaan te voorzien van twee turbo's. Er was toch al een Porsche Turbo? Jawel, met een prijskaartje van een Supercar. Vanaf de MkII kreeg de 991 een geheel nieuw ontwikkelde 3ltr. motor, twee turbo's met intercooler, een wederom verbeterd onderstel en bijvoorbeeld een vernieuwd multimedia- en navigatiesysteem. De keuze voor de turbo motor maakte Porsche om de auto efficiënter te maken, minder benzineverbruik en lagere emissie, en het koppel te verhogen. Dit, dankzij de enorme kennis van turbo motoren die Porsche na decennia doorontwikkeling in huis heeft, zonder het zgn. turbo-gat. ...

Mehr
Porsche Boxster PDK '14 zeldzaam donkerblauw €54.981,-

Porsche Boxster PDK '14 zeldzaam donkerblauw €54.981,-

Een Roadster met Boxer motor, samengevoegd werd dat de inmiddels beroemde Boxster. Dankzij de in het midden geplaatste motor is het één van de weinige sportauto's met twee kofferruimtes. Belangrijker is natuurlijk dat een Boxster hierdoor een ideale gewichtsverdeling heeft en zich tot op hoge snelheid neutraal door bochten laat sturen. Het ideale concept dus. Niet voor niets is de Boxster voor Porsche een doorslaand succes gebleken. De niet geringe 265pk sterke boxermotor maakt de relatief lichte auto desgewenst zeer snel en heerlijk soepel. Een feest om te rijden. Vooral in de nieuwste PDK versie die u automatisch schakelend rijdt. Echter ook handmatig op het stuur te bedienen is ...

Mehr
Porsche 991.2 Carrera PDK Coupe '17 nieuwstaat, Nederlands geleverd

Porsche 991.2 Carrera PDK Coupe '17 nieuwstaat, Nederlands geleverd

Bijna net zo'n revolutionaire stap als van lucht- naar watergekoeld, Porsche's beslissing om de 911 voortaan te voorzien van twee turbo's. Er was toch al een Porsche Turbo? Jawel, met een prijskaartje van een Supercar. Vanaf de MkII kreeg de 991 een geheel nieuw ontwikkelde 3ltr. motor, twee turbo's met intercooler, een wederom verbeterd onderstel en bijvoorbeeld een vernieuwd multimedia- en navigatiesysteem. De keuze voor de turbo motor maakte Porsche om de auto efficiënter te maken, minder benzineverbruik en lagere emissie, en het koppel te verhogen. Dit, dankzij de enorme kennis van turbo motoren die Porsche na decennia doorontwikkeling in huis heeft, zonder het zgn. turbo-gat. ...

Mehr
Porsche 991 Carrera 4S Coupe PDK '13 NL-auto, 89.000km €89.991,-

Porsche 991 Carrera 4S Coupe PDK '13 NL-auto, 89.000km €89.991,-

Terwijl de 991 al een schoonheid van een auto is kan het nóg een 44mm aantrekkelijker...is dat alles hoor ik uw vrouw roepen? In werkelijkheid is dat indrukwekkend breed, in het geval van de Carrera 4S. U moet er íets meer voor over hebben, gelukkig is een 4S over het algemeen ook een prettig 'volle' auto. In het geval van het hier aangeboden exemplaar is dat wel heel dik in orde. Bovendien is een Carrera 4S tevens de veiligste variant uit de moderne 911 serie. Vierwielaandrijving met automatisch verplaatsende tractie bij sportief bochtenwerk, electronica die u onder (bijna) alle omstandigheden uit de vangrail houdt, airbags rondom, instelbare schokdempers en misselijk makende remm ...

Mehr
- 997 (2005–2011)
Porsche 997 Turbo Cabriolet PDK '10 90.000km

Porsche 997 Turbo Cabriolet PDK '10 90.000km

Deze Porsche komt binnen rond 3 september. Bij moderne sportauto's verzuchten liefhebbers wel eens dat de industrie ze wat klinisch heeft gemaakt, zeg maar minder beleving bieden dan voorheen. Heeft u dat ook wel eens gedacht of wilt u weten hoe u wél die kick beleeft die een 500pk sportwagen kán bieden? Kom dan eens met uw (wilde) haren in de wind deze 997 Turbo Cabriolet met fantastisch snel schakelende PDK versnellingsbak proberen. Werkelijk een sensatie. Tegelijkertijd biedt de hedendaagse techniek u ook de mogelijkheid deze 997 Turbo als dagelijkse auto te gebruiken. Een paar drukken op de daarvoor bedoelde knoppen maken van deze Porsche een rijdende kermisattractie, er bestaa ...

Mehr
- 996 (1997–2005)
Porsche 996 Turbo manual '02 129.000km

Porsche 996 Turbo manual '02 129.000km

In bijna iedere stad of dorp in Nederland is er slechts éénmaal per jaar kermis. Even naar de Efteling is geen sinecure en voor de ultieme snelheidssensatie sta je daar al snel een uur in de rij. Kortom uw eigen kermisattractie onder handbereik in de garage is uw persoonlijke uitlaatklep en heeft ook nog een praktische functie. Dat u dit allemaal zo optimaal beveiligd doet als in de moderne autoindustrie maar mogelijk is dankzij vierwielaandrijving, Porsche Stability Management en zes airbag's verschaft u thuis een keurig alibi. Wetende dat de 996 Turbo een motorblok heeft wat als enige nog het extreem betrouwbare Metzger (naam van de ingenieur die de motor ontwierp) onderblok heef ...

Mehr
- 993 (1993–1998)
Porsche 993 Carrera 4S '98 final edition

Porsche 993 Carrera 4S '98 final edition

Momenteel de meest gezochte 993 uit de toch al zo geliefde serie der laatste luchtgekoelde Porsche's. En niet zonder reden uiteraard; de 6 cm bredere carrosserie van een Turbo zonder de voor velen onacceptabele vleugel achter. Die dan weer wel de overige optisch aantrekkelijke details van het topmodel biedt. Zo ligt de 4S 15mm lager bij het asfalt dan een gewone 993 en zijn er o.a. de rode remklauwen, bredere dorpels, bumpers van het turbomodel en 18 inch velgen. Het remsysteem en de vierwielaandrijving nam de 4S ook direct over van de Turbo. De geringe productie van ongeveer 7000 stuks maakt dat een correct exemplaar, zeker met een relatief lage kilometerstand (gem. 6.000km per ja ...

Mehr
- 911 SC (1978-1983)
Porsche 911 Carrera 2.7 MFI Coupe '74 €199.911,-

Porsche 911 Carrera 2.7 MFI Coupe '74 €199.911,-

Mechanical Fuel Injection, kurz MFI, sind die drei Buchstaben, die den 1974 vorgestellten 911 Carrera so besonders machen. Diese mechanische Einspritzung verleiht diesem ehemaligen Spitzenmodell das Fahrgefühl, das den nachfolgenden Autos mit elektronischer Einspritzung fehlt. Der beeindruckende Motorsound und die direkte Gaspedalreaktion in Kombination mit dem geringen Gewicht (1075 kg) machen den Carrera zu einem Supercar mit dito Performance. In 5,5 Sek. von null auf hundert zu gehen war damals sensationell schnell. Damit liegen die technischen Daten des 911 Carrera 2.7 sehr nahe an denen des deutlich teureren 73er Carrera RS. Genau wie der RS ??hat dieser sehr limitiert gebaute ...

Mehr
Porsche 911SC Targa '80 Rijkspolitie Alex 72 €99.911,-

Porsche 911SC Targa '80 Rijkspolitie Alex 72 €99.911,-

Herinnert u zich deze nog? Voor bestuurders van boven de veertig een legendarische verschijning die destijds zomaar in je achteruitkijkspiegel opdook of je vanaf de vluchtstrook waarschuwde voor een naderende file. Gevreesd en toch ook gerespecteerd, de speciale Porsche eenheid van de Rijkspolitie. Met de gedachte zo'n twintig kilometer harder dan het gemiddelde verkeer te rijden, en daarmee te verrassen, begonnen begin jaren de zestig de Duitsers met het veiliger maken van hun Autobahn. Er vielen begin jaren zestig al 1600 verkeersdoden per jaar in Nederland dus dat was hard nodig. De Nederlandse Rijkspolitie vernam het succes van de snelle Porsche's en wilde dat ook. Sinds 1962 v ...

Mehr
Porsche 911SC Targa '80 Rijkspolitie Alex 76 €89.911,-

Porsche 911SC Targa '80 Rijkspolitie Alex 76 €89.911,-

Herinnert u zich deze nog? Voor bestuurders van boven de veertig een legendarische verschijning die destijds zomaar in je achteruitkijkspiegel opdook of je vanaf de vluchtstrook waarschuwde voor een naderende file. Gevreesd en toch ook gerespecteerd, de speciale Porsche eenheid van de Rijkspolitie. Met de gedachte zo'n twintig kilometer harder dan het gemiddelde verkeer te rijden, en daarmee te verrassen, begonnen begin jaren de zestig de Duitsers met het veiliger maken van hun Autobahn. Er vielen begin jaren zestig al 1600 verkeersdoden per jaar in Nederland dus dat was hard nodig. De Nederlandse Rijkspolitie vernam het succes van de snelle Porsche's en wilde dat ook. Sinds 1962 v ...

Mehr
Boxster (1996 tot heden)
Porsche Boxster Tiptronic '99 stoelverw. €15.986,-

Porsche Boxster Tiptronic '99 stoelverw. €15.986,-

Eén van de beste, leukste en sportiefste cabriolets van de moderne autoindustrie. Immers weinig auto's sturen zo fijn, neutraal én veilig als de Porsche Boxster (een samenvoeging van Boxer en Speedster) dankzij de centraal geplaatste motor. Met als bijkomend voordeel dat het ook de enige open sportwagen is met twee kofferruimtes. De Boxster laat zich, zeker in deze Tiptronic versie, comfortabel toerend berijden om desgewenst even later een volbloed sportwagen te zijn. Middels de op het stuurwiel eventueel ook handmatig te bedienen automatische versnellingsbak schakelt u nét voor de bocht even terug of haalt u snel een andere auto in. Leuk toch? Dit fraaie exemplaar ruilde wij in, ...

Mehr
Porsche Boxster 987 S manual '05 111.000km

Porsche Boxster 987 S manual '05 111.000km

Ein Roadster verschmolzen mit einem Boxer Motor, wurde zu dem heute berühmten Boxster. Dank des Mittelmotors gehört er zu den wenigen Sportwagen mit zwei Kofferräumen. Wichtiger ist natürlich, dass ein Boxster eine ideale Gewichtsverteilung hat und sich neutral bei hohen Geschwindigkeiten durch Kurven steuern lässt. Also das ideale Konzept. Es ist kein Zufall, dass der Boxster für Porsche ein voller Erfolg war. Der nicht geringe 280pk starke Boxermotor in dieser S-Version macht das relativ leichte Auto, auf Wunsch, sehr schnell und wunderbar geschmeidig. Ein Fahrerlebnis das Glücksgefühle hervorruft. Besonders in der manuellen Version, bei geöffnetem Verdeck, ist das Erlebnis o ...

Mehr
Klassiekers (tot 1978)
Porsche 356 SC Coupé '64 Matching Numbers €99.950,-

Porsche 356 SC Coupé '64 Matching Numbers €99.950,-

Die C-Version war die vierte und letzte Variante des ikonischen Porsche 356. Der S war mit einer für die damalige Zeit nicht geringen Motorleistung von 95 PS die sportlichste Version, der SC hatte auch noch als Neuheit Scheibenbremsen vorne und hinten. Der am weitesten entwickelte 356 fährt sich logischerweise auch am besten, teilweise dank der Verwendung schwererer Stabilisatoren und eines modernisierten Lenksystems. Wer mit seinem 356 richtig rausfahren will, ist mit dem SC bestens beraten. Das haben Käufer auch in den letzten Jahren der 356er Produktion erkannt. Der SC wurde aufgrund der anhaltenden Marktnachfrage, die sich aus dem stabilen und sportlichen Fahrverhalten zu ergeb ...

Mehr
Porsche 911T Coupé SWB top restauriert '68 €132.911,-

Porsche 911T Coupé SWB top restauriert '68 €132.911,-

Ein Schmuckstück unter den 911ern. Fachmännisch in den Zustand restauriert, so wie das Auto am 1. Dezember 1967 in Zuffenhausen gebaut wurde. 2013 im Auftrag eines niederländischen Kunden vom Porsche Centrum Twente mit größtem Respekt vor der Originalität restauriert. Die Lackfarbe, die Innenfarben, die Motornummer und die Getriebenummer alles übereinstimmend. Auch bei der Materialauswahl wurden nur die von Porsche vorgeschriebenen Materialien verwendet. Das Ergebnis ist ein 911 er, dessen Wertgutachten sich auf einen Bestzustand bezieht. Das Auto wurde in begrenztem Umfang genutzt, davon ist kaum noch etwas zu erkennen, sodass sich das Auto immer noch als mehr oder weniger neues E ...

Mehr
Porsche 911 2.2 S Targa '70 geheel gerestaureerd en gereviseerd

Porsche 911 2.2 S Targa '70 geheel gerestaureerd en gereviseerd

Niet voor niets beschikt de nieuwste Porsche 992 Targa weer over de legendarische in Edelstaal uitgevoerde 'geborstelde' Targabeugel. De stijlvolle Targa uit de jaren zestig en zeventig is het origineel waar men op teruggrijpt om commercieel succesvoller te zijn dan met de laatste Targa series het geval was. Nu is een '70 911 technisch gezien lichtjaren weg bij een moderne 991, parkeer ze achter elkaar eens op de boulevard en kijk vanaf een terras eens welke uitvoering meer kijkers trekt. Wedden? De onmiskenbare charme van de oer-911-targa heeft een wel dermate herkenbaar en karaktervol silhouet waardoor het een stijlicoon geworden is. Bovendien ook nog eens zeer praktisch. Open ri ...

Mehr
Porsche 911 2.2S Coupé '69 sehr originelle, überarbeitete Technik €135.911,-

Porsche 911 2.2S Coupé '69 sehr originelle, überarbeitete Technik €135.911,-

911 T, E oder S. Das Topmodell der klassischen F-Reihe von Porsche ist der S mit der stärksten Motorvariante. Es sei denn, Sie interessieren sich weniger für die klassisch aussehenden Details dieser Serie als für die Leistung, und zwar für eine beträchtliche! Wenn Sie ein größeres Budget haben, dann entscheiden Sie sich für vielleicht für einen RS. Obwohl die Leistung eines 2,2l. S kaum geringer ist. Aufgrund der deutlich höheren Neupreise wurden sie, jedenfalls nach heutigen Maßstäben, nur sehr begrenzt gebaut. Beim 2.2 S nur 3471 Exemplare und wir können nur vermuten, dass nicht mehr alle existieren, aber selten sind sie sicher. Und das ist eine der wichtigen Voraussetzung für ei ...

Mehr
Porsche 911 Targa '76 Rijkspolitie Alex 33 €99.911,-

Porsche 911 Targa '76 Rijkspolitie Alex 33 €99.911,-

Herinnert u zich deze nog? Voor bestuurders van boven de veertig een legendarische verschijning die destijds zomaar in je achteruitkijkspiegel opdook of je vanaf de vluchtstrook waarschuwde voor een naderende file. Gevreesd en toch ook gerespecteerd, de speciale Porsche eenheid van de Rijkspolitie. Met de gedachte zo'n twintig kilometer harder dan het gemiddelde verkeer te rijden, en daarmee te verrassen, begonnen begin jaren de zestig de Duitsers met het veiliger maken van hun Autobahn. Er vielen begin jaren zestig al 1600 verkeersdoden per jaar in Nederland dus dat was hard nodig. De Nederlandse Rijkspolitie vernam het succes van de snelle Porsche's en wilde dat ook. Sinds 1962 v ...

Mehr