Jaguar E type Roadster Series II '69

For sale: Jaguar E type Roadster Series II '69

I am interested in this car

Betreft Jaguar E type Roadster Series II '69

Tell a friend about this car

About Jaguar E type Roadster Series II '69
Fields marked with '*' are required

View all 'more special cars' in stock

Specifications

Mileage 46,230   Bhp 265 pk
Year 1969   Engine capacity 4235 cc
Exterior colour Azure Blue   Engine configuration 6 cilinder lin met carburatie
Interior colour Zwart   Engine number 7R3300-9
Upholstery Leer   Rims 15 inch verchroomde spaakvelg
0 - 100 km/u 7.2 sec   Wheels Vredestein Sprint Classic
Top speed 211 km/u   Production numbers 7770
VIN number 1R8323   Other Rijdt ook geweldig!
Export/import service

Model history

In 2011 vierde de Britten met gepaste trots de vijftigste verjaardag van de legendarische Jaguar E type. In 1961 dus werd de eerste serie met 3.8ltr motor geïntroduceerd om uiteindelijk in 1974 te eindigen met een 5.3ltr V12 motor. Een uitermate succesvol model voor de Engelsen, volgens Enzo Ferrari zelfs 'the most beautifull car ever made'. In rap Italiaans uitgesproken dan. Niet alleen het bijna 'sexy' te noemen ontwerp van de auto bepaalde het verkoopsucces, de E type was ook zeer betaalbaar voor een auto met dergelijke prestaties en prestige. Voor een vergelijkbare Ferrari of Maserati betaalde men in die tijd driemaal zoveel. Die lage prijs hield uiteraard ook enigszins verband met de bouwkwaliteit. De motoren en versnellingsbakken hebben een zeer goede reputatie, een E type met volledig symmetrische passingen vinden is bijna een illusie. De ene dag werd het plaatwerk wat mooier afgehangen dan de andere dag. Lakfouten of zelfs een 'zakker' in originele lak komen zelfs voor. Het zijn kleine, feitelijk onbelangrijke, imperfecties die men op meerdere plaatsen in de auto tegenkomt die een oude Jaguar zo charmant maken. En dan was het boven alles al een oogstrelende auto met geweldige rijeigenschappen. Probeer bijvoorbeeld eens een motor te vinden uit die tijd die zo mooi rustig en stil ronddraait. Een Bugatti misschien, verder heeft zo'n Jaguar motor nauwelijks concurrentie. Zet daar dan eens de gemiddelde prijs van een Duitse zes cylinder cabriolet uit die tijd naast en u kiest overtuigd voor de E type. Het hier aangeboden exemplaar is een originele zeer verzorgde auto waar ook technisch tot zeer recent verstandig in geinvesteerd is. Onderhouden door een Jaguar specialist. Rijdt geweldig, soepel en desgewenst sportief. Aantrekkelijk geprijsd op verzoek van een klant die snel wenst te verkopen, de beste E type die we sinds lange tijd voor deze prijs kunnen aanbieden. Bij de auto is een uitgebreid dossier aanwezig met historie en facturen.