Mercedes Benz 300SL Gullwing by Anton Ostermeier '89 1.669km

For sale: Mercedes Benz 300SL Gullwing by Anton Ostermeier '89 1.669km

I am interested in this car

Betreft Mercedes Benz 300SL Gullwing by Anton Ostermeier '89 1.669km

Tell a friend about this car

About Mercedes Benz 300SL Gullwing by Anton Ostermeier '89 1.669km
Fields marked with '*' are required

View all 'more special cars' in stock

Specifications

Mileage 1,669   Bhp 215 pk
Year 1989   Engine capacity 2796 cc
Exterior colour Rauchsilber metallic   Engine configuration 6 cilinder lijn met Bosch injectie
Interior colour Mokka   Engine number 12345
Upholstery Volledig in leer   Rims 15 inch staal met MB wieldop
0 - 100 km/u 7.9 sec   Wheels Continental
Top speed 195 km/u   Production numbers 50
VIN number GW1037   Other Bijna perfecte replica.
Export/import service

Model history

Ingenieur Anton Ostermeier, voormalig medewerker van Mercedes Benz, vestigde in de jaren tachtig zijn bedrijf Gullwing Cars in Gardena California. Dit bedrijf bouwde optisch exacte replica's van de ook toen al zeer kostbare 300SL Gullwing, dit op basis van buizenchassis waarop een grotendeels aluminium carrosserie werd gemonteerd. Wie het origineel kent zal zich verbazen over de bouwkwaliteit, carrosseriestijfheid en detaillering. Zo beschikt de Ostermeier SL ook over het wegklapbare stuurwiel, zomaar een detail. De productie van de te gebruiken materialen was zelfs zo hoogwaardig dat Mercedes Benz in Stuttgart klant was bij Ostermeier. Onderhuids werden verschillende motoren door de tijd heen gebruikt, de productie besloeg de periode 1982 tot 1995. Voor zover bekend produceerde Ostermeier uiteindelijk slechts 50 stuks Gullwing Coupes. Het hier aangeboden exemplaar werd gebouwd in 1989 en reed sindsdien slechts 1.669km. Ostermeier had als doel een dagelijks bruikbare Gullwing te bouwen, zodoende beschikt de auto over een 2.8ltr. zes cilinder injectiemotor, schijfremmen en bijvoorbeeld airconditioning. Er zijn bezitters bekend van het 1,5 miljoen kostende origineel die er een Ostermeier bij hebben om gebruiksvriendelijk en uiteraard met minder risico 'een vleugeldeur' te kunnen rijden. Hoewel er uiteraard niets gaat boven de beleving van het origineel rijdt een Ostermeier SL wel aanzienlijk comfortabeler, waarschijnlijk een serieuze overweging bij wie ook het origineel bezit.
Als gevolg van de bijzonder lage kilometerstand is deze Gullwing in originele topconditie, er is geen gebruikspoor op te ontdekken. De auto is voorzien van een ouder Nederlands kenteken.