Morgan 4 plus 4 4 seater 1600TC '82 €37.950,-

Te koop: Morgan 4 plus 4 4 seater 1600TC '82 €37.950,-

Ik ben geïnteresseerd in deze auto

Betreft Morgan 4 plus 4 4 seater 1600TC '82 €37.950,-

Deze auto doorsturen

Betreft Morgan 4 plus 4 4 seater 1600TC '82 €37.950,-
Velden gemarkeerd met een '*' zijn verplicht

View all 'more special cars' in stock

Specificaties

Kilometerstand 35,184   Vermogen 98 pk
Bouwjaar 1982   Cilinderinhoud 1584 cc
Kleur exterieur Creme   Motor configuratie 4 cilinder lijn met carburatie
Kleur interieur Zwart   Motor nummer Matching
Bekleding Leer   Velgen 15 inch spaak
0 - 100 km/u 8.9 sec   Banden Firestone
Topsnelheid 170 km/u   Productieaantallen 96
Chassisnummer F6091   Overig Met zeldzame ZF 5-bak.
Export/import service

Model historie en beschrijving

Onder leiding van alweer de derde generatie Morgan's bouwt het gelijknamige bedrijf in het Engelse Malvern bij Worcester nog steeds iconische sportauto's op dezelfde basis zoals ze dat ook al voor 1940 deden. De basis vormt een stalen chassis met een houten frame. Hout wat in het groene gebied rondom Malvern ruim voorhanden is. De eerste Morgan met vier wielen was al in 1936 geintroduceerd en werd na de oorlog tot 2019! doorgebouwd. Omdat het geen driewieler was en de motor vier cilinders had werd de typeaanduiding 4+4. De 4 in de typeaanduiding staat dus niet voor vier zitplaatsen, deze 1600TC heeft er gelukkig wel vier. Hoe leuk is een open klassieker waar bijvoorbeeld kinderen achterin kunnen, daar zijn er niet veel van. Door de gehele levenscyclus heen werden er verschillende motorvarianten gebruikt. Een van de fijnste motorvarianten was de in deze Morgan gebruikte Fiat 1600 motor die bijna 100pk naar de achterwielen wist te brengen, dit in combinatie met een zeer betrouwbare ZF vijfbak uit Duitsland. Een heerlijk soepel en desgewenst 'snelle' 4+4 was het resultaat. Nu lijkt het met uw hoofd in de wind al best snel hard te gaan...Het hier aangeboden exemplaar voorzien van de 1600 Fiat motor is voor de Europese markt gebouwd, de motoren van Ford die ook gebruikt werden, haalde de hier geldende emissie eisen niet meer. In 2017 kwam de auto vanuit Duitsland naar Nederland, afkomstig uit langdurig familiebezit. De Duitse eigenaar en historie is evenals de enige Nederlandse eigenaar bij ons bekend. Bij de auto is een uitgebreid dossier waarin zich zelfs de originele aankoopnota nog bevindt. De auto én het verhaal zijn hier beiden in orde. Rekeningen, historie, APK rapporten, etc. alles present. Uit de aanwezige documentatie blijkt ook het fanatiek uitgevoerde onderhoud. De auto is altijd roest- en ongevalvrij gebleven. Het zal lastig worden een originelere en beter gedocumenteerde 4+4 te vinden. Rijklaar staat ze bij ons in de showroom.