Porsche 911 2.4T Coupe '73 gerestaureerd en gereviseerd €98.911,-

For sale: Porsche 911 2.4T Coupe '73 gerestaureerd en gereviseerd €98.911,-

I am interested in this car

Betreft Porsche 911 2.4T Coupe '73 gerestaureerd en gereviseerd €98.911,-

Tell a friend about this car

About Porsche 911 2.4T Coupe '73 gerestaureerd en gereviseerd €98.911,-
Fields marked with '*' are required

View all Porsches in stock

Specifications

Mileage 25,389   Bhp 130 pk
Year 1973   Engine capacity 2341 cc
Exterior colour Aubergine   Engine configuration 6 cilinder boxer met carburatie
Interior colour Zwart   Engine number 6530858
Upholstery Skai   Rims 15 inch Fuchs
0 - 100 km/u 8.8 sec   Wheels Continental Sport Contact
Top speed 209 km/u   Production numbers 2517
VIN number 9113500497   Other Geheel gerestaureerd.
Export/import service

Model history

Wie ons een beetje kent weet dat we regelmatig in Italië zijn, niet alleen voor 'la dolce vita' wat het land te bieden heeft. Wie in Europa een klassieke auto zoekt met een harde roestvrije carrosserie komt al snel in Italië uit. Natuurlijk kennen wij verder ieder vooroordeel, goed geconserveerde auto's vind je soms nog in een dergelijk autogek land, mits je de weg weet natuurlijk. Toch loopt het soms net even anders dan Wayne Carini laat zien... Op een zonnige dag in april 2006 werd het lunchtijd, de afslag naar San Giovanni Valdarno in de buurt van Arezzo werd met knorrende magen genomen. Op een rustig plein in het bescheiden centrum bestelde je destijds nog voor zes euro een lekkere pasta arabbiata, glaasje wijn en koffie onder de tien euro klaar. Tijdens die lunch stopte er een knalgele (Speedgelb zeggen ze in Duitsland) Porsche 964 voor het stoffige terras, geweldige vrouw achter het stuur. Bij het verlaten van het plein werp je dan toch even een blik in zo'n auto, niets 964! Veel Italianen hebben niets met 'oud' en geven vaak grof geld uit wanneer een autofabrikant weer eens een cosmetische restyling introduceert.
Om maar de indruk te wekken modisch en goed geinformeerd te zijn. Zo zijn er 3.2's, SC's en zelfs F modellen cosmetisch omgebouwd naar 964's, dit was zo'n auto. Een puntgave perfect aangepaste 911 2.4T in 964 jasje. Vloeken in de kerk bij ons, in zo'n cultuur veel voorkomend. Inmiddels was die mooie mevrouw ook klaar met de lunch en raakte we aan de praat over haar 911. Het zoveel duizendste kaartje overhandigd voor het geval ze ooit...2008, kredietcrisis! Telefoon uit Arezzo, een maand later stond de gele furie te rillen van de kou op onze stoep. Om u verder een lang verhaal te besparen, we besloten de auto terug te brengen in de originele staat. En het vooroordeel was enigszins juist, de auto behoefte technisch ook enige aandacht. Proefgereden hadden we destijds in San Giovanni Valdarno niet. We vertrouwde onze 911 toe aan Bark Classic Cars, een zeer vakkundige en bevriende classic car restaurateur. 'Geen haast Philipp, in de verloren uurtjes maak je hem zoals besproken..'
Over een periode van meer dan tien jaar werden de schermen rondom noodzakelijkerwijs vernieuwd, werd de auto vervolgens door Auto Classica Rubio vakkundig gespoten, zie maar eens wat die autospuiter kan, in de originele kleur Aubergine (025-9-2). Het interieur werd vernieuwd in de originele kleur en materialen, de motor werd geheel gereviseerd (inclusief nieuwe zuigers/cilinders), koppeling vernieuwd, remmen vernieuwd en bijvoorbeeld alle rubbers van de wielophanging. Talloze details werden weer origineel en uiteraard moest ze ook gaan rijden als een nieuwe. Als je wat kunt in deze wereld heb je niet zoveel 'verloren uurtjes' dus konden we bijna vijftien jaar sparen om de eveneens vakkundig opgestelde factuur te kunnen voldoen. Maar dan heb je ook wat! Bovendien was de koopprijs van een niet geheel originele 964 in die tijd wel wat lager dan anno nu het geval is. Een winstpakker was het al lang niet meer natuurlijk, inmiddels wel een min of meer nieuwe 911 T Coupe. Let wel een 2.4ltr. uit het laatste productiejaar van het F-model. Die rijden het lekkerst. Zo hebben ze bijvoorbeeld een fijn schakelende versnellingsbak, niet die van de voorgaande 2.2ltr. waar je altijd naar de eerste versnelling moet zoeken. We hadden voor mevrouw haar geld kreeg nog wel even het motor- en baknummer gecontroleerd, alles matching. En dan staat ze nu ook weer in de originele en perfect opgebrachte kleur in onze showroom te glimmen. De auto en haar verhaal, beide leuk. Mevrouw heeft inmiddels de foto's gezien, incredibile!