Porsche 992 GT3 Touring '22, NLD-auto, 1e eig. Brewster (PTS) green 9.500km €289.992,-

For sale: Porsche 992 GT3 Touring '22, NLD-auto, 1e eig. Brewster (PTS) green 9.500km €289.992,-

I am interested in this car

Betreft Porsche 992 GT3 Touring '22, NLD-auto, 1e eig. Brewster (PTS) green 9.500km €289.992,-

Tell a friend about this car

About Porsche 992 GT3 Touring '22, NLD-auto, 1e eig. Brewster (PTS) green 9.500km €289.992,-
Fields marked with '*' are required

View all Porsches in stock

Specifications

Mileage 9,546   Bhp 510 pk
Year 2022   Engine capacity 3996 cc
Exterior colour Brewster Green   Engine configuration 6 cilinder boxer met injectie
Interior colour Black   Engine number Matching
Upholstery Leer   Rims 20/21 inch Porsche lichtmetaal
0 - 100 km/u 3.9 sec   Wheels Pirelli PZero
Top speed 320 km/u   Production numbers Still in production
VIN number WP0ZZZ99ZNS262816   Other NLD-auto, 1e eig.
Export/import service

Model history

In onze showroom hoor je nog wel eens een do of een don’t, vrij recent nog uit de mond van een zeer beminnelijke dame ‘je denkt toch niet dat ik naast je ga zitten in zo’n auto met zo’n grote vleugel achterop...' en daar ging de GT3 droom aan diggelen. In dit specifieke geval had de minister van financiën de begroting niet geheel op orde, wie mooi(er) wil zijn moet daar spreekwoordelijk ook iets meer voor over hebben. Ze zijn niet doof in Zuffenhausen voor de wensen van de sportieve klant met net iets meer gevoel voor stijl. De marketing mensen bedachten het Touring pakket en kregen de techneuten zo ver om een GT3 verantwoord te ontdoen van die opzichtige spoiler, de fraaie brede neus bleef gelukkig én noodzakelijkerwijs wel. Immers 510 échte atmosferische pk’s beteugel je niet zonder de gehele carrosserievorm ook een functie te laten hebben. Juist, als één grote vleugel die je ook bij 320km/u stabiel op weg houdt. Die topsnelheid is een bijna onwerkelijk getal, het maximaal toerental van de on-geblazen platte 6 cilinder van 9.000 is wél werkelijkheid. Overigens is ook ver onder dat motorfiets- achtige toerental ruim voldoende trekkracht aanwezig. De snelste variant met PDK is in ons verkeersklimaat ook nog eens de comfortabelste versie als je even geen zin hebt om ‘aan’ te staan. Zet de rij-modus knop op het stuur in Sport Plus, vink de Sportuitlaat aan en duw de pook naar links zodat je handmatig schakelt middels de metalen flippers achter het stuur, feest op vier (20 en 21inch) wielen in een circuitauto met kenteken. Dankzij het ultra moderne GT3 onderstel, intelligente en instelbare traction control plus meesturende achteras kom je ook nog zonder kleerscheuren thuis. Dat onderstel is zó goed dat zelfs bij extreme stuurbewegingen er nog verbazingwekkend veel ruimte is voordat het traction control lampje oplicht. De perfectste 911 is deze, de GT3 Touring is al een icoon.

Gezien het voornemen van Porsche om de volgende generatie 911 als hybride of zelfs elektrisch te motoriseren mag deze laatste atmosferische versie nu al investeringspotentieel toegedicht worden. Zo’n auto dient dan wel een sluitend en overtuigend CV te hebben; afkomstig van de eerste eigenaar, geleverd door een Nederlandse Porsche dealer, geheel origineel, niets aan gespoten of gewerkt. Porsche onderhouden bij 5.000km. Perfect geconfigureerd door een Porsche liefhebber die ook nog eens €11.500,- extra over had voor de bijzondere lakkleur van de auto. Deze zgn. Paint To Sample kleur, tot voor kort in goed Duits ‘Sonderfarbe’, is het stijlvol gekozen Brewster Green. Porsche vergeeft tot 2026 geen productieplekken meer voor speciale kleurwensen, alleen de standaardkleuren zijn tot die tijd leverbaar. Verder bevat de optielijst belangrijke extra’s als carbon kuipstoelen, een lift op de vooras van de auto, keramische remmen en bijv. een interieur met speciale leeraccenten. Onderscheidend, winnaar in iedere vergelijkingstest als het gaat om all-round inzetbaarheid, stuurgedrag, betrouwbaarheid en supercar prestaties. Negen één één! Altijd weer.