Ferrari 458GTB Italia '11 7.900km keramisch €164.950,-

Te koop: Ferrari 458GTB Italia '11 7.900km keramisch €164.950,-

Ik ben geïnteresseerd in deze auto

Betreft Ferrari 458GTB Italia '11 7.900km keramisch €164.950,-

Deze auto doorsturen

Betreft Ferrari 458GTB Italia '11 7.900km keramisch €164.950,-
Velden gemarkeerd met een '*' zijn verplicht

Specificaties

Kilometerstand 7.988   Vermogen 570 pk
Bouwjaar 2011   Cilinderinhoud 4497 cc
Kleur exterieur Rosso Corsa   Motor configuratie V8 met injectie
Kleur interieur Zwart   Motor nummer Matching
Bekleding Volledig in leer   Velgen 20 inch Ferrari lichtmetaal
0 - 100 km/u 3,4 sec   Banden Pirelli PZero
Topsnelheid 344 km/u   Productieaantallen 11856
Chassisnummer ZFF67NHB000177411   Overig Nieuw! Keramisch.
Export/import service

Model historie en beschrijving

De Ferrari 458 Italia was na de introductie al snel recordhouder in Awards van toonaangevende automagazine's die de auto massaal uitriepen tot Sportauto, World Performance, Supercar- en Best Car of the Year. De 458 was dan ook een enorme stap voorwaarts voor Ferrari en liet de concurrentie ver achter zich. Niet louter in cijfers, er is een select groepje andere aanbieders in dit segment die de prestaties ook bieden. Het is de combinatie van de spectaculaire acceleratie- en sprinttijden met juist de beléving van de 458 die hem nagenoeg onverslaanbaar maakt. Bovendien is het vooralsnog de laatste atmosferische V8 motor van Ferrari die hem aandrijft en daar kan zeker wat betreft de uitlaatklank geen Turbomotor tegen op. Zie de klachten van Formule1 bezoekers tegenwoordig. De 127pk per liter motorinhoud, de pk/kiloverhouding, de schakeltijden, het E-Diff3, F1 Traction Control, keramische remmen, elektronisch instelbare schokdempers en de mogelijkheid zelf de parameters van de diverse elektronische systemen in te kunnen stellen maakt het indien gewenst een raceauto voor de openbare weg. En daar in die keuzemogelijkheid openbaart zich ook het vakmanschap en het niveau van de Ferrari ingenieurs die werkte aan de 458, de auto is net zo gemakkelijk een gemoedelijke comfortabel geveerde 'cruiser' als een niet te kloppen roofdier. Extreem snel en wendbaar, mooi en onweerstaanbaar. Het design, zowel van buiten als binnen, kreeg weer net zoveel lof als destijds de voor velen laatste mooie V8 de F355. Ook hier werden toonaangevende Awards binnengehaald. Het toerenbereik (9000rpm), waarbij tijdig opschakelen in rode led's in het stuurwiel wordt aangegeven, groot aangegeven in de centrale toerenteller duidt op een auto met het DNA van een rasechte sportauto. Het lijkt wel of ze alleen in Maranello weten hoe ze u iedere keer na het instappen die vlinders in de maag bezorgen. Hoe goed de alternatieven ook mogen zijn, u houdt uw relatie toch ook graag dynamisch en spannend? To the Max.

Uitrusting

Alles wat de prestaties van de ultieme sportauto verbeteren, en indien gewenst beheersen, heeft de 458 aan boord. Een enkele toevoeging om die prestaties ook enigszins comfortabel te beleven is dan nog nét toegestaan, immers iedere kilo telt. Er is automatische climat control, elektrische ramen, centrale deurvergrendeling, een geïntegreerd multimedia audiosysteem, parc distance control en er zijn (ook voor grotere bestuurders) geweldig zittende sportstoelen. Als bijzondere optie is deze 458 Italia uitgerust met keramische remmen.

Exterieur

Deze 458 Italia heeft een volledig originele carrosserie. Het is dus een geheel schadevrije auto in de eerste lak. De diverse van fabriekswege aangebrachte steenslagstickers zijn overal nog keurig aanwezig. Er zijn in het geheel geen gebruikssporen waarneembaar. De lakkwaliteit is perfect, mooi diep glanzend Rosso Corsa. Ook de bumpers zijn vrij van steenslag of parkeervegen. De autoverkoper zou deze 458 beschrijven als 'in nieuwstaat'.

Interieur

Ook het interieur van deze 458 Italia lijkt alsof de auto gisteren de fabriek verliet. Soepel en zacht zwart leer op de perfect steun biedende sportstoelen, het dashboard en deurpanelen. Mooi met rode stiksels uitgevoerd en overal strak aanwezig. Er zijn geen beschadigde knopjes of schakelaars, de vloerbekleding is origineel en mooi schoon. Het is nog wel eens anders in gebruikte Ferrari's, hier is alles echt in nieuwstaat en lijkt het 'onaangeraakt'.

Interieur Ferrari 458GTB Italia '11 7.900km keramisch €164.950,-

Motorruimte, kofferruimte, velgen & banden

Oogstrelend en spectaculair manifesteert de 570pk sterke V8 zich onder de glazen motorkap. Zo'n juweel van een motor móet gezien worden. Ook hier de uitstraling van een echte liefhebbers auto. Brandschoon. Voor in de verbazingwekkend grote kofferruimte is nog nooit iets meegenomen, u bent waarschijnlijk de eerste die met de auto op vakantie gaat. Kan eenvoudig gezien de ruimte alhier. De fraaie 20 inch velgen zijn onbeschadigd. De Pirelli P-Zero's zijn als nieuw.

Motor Ferrari 458GTB Italia '11 7.900km keramisch €164.950,-

Service geschiedenis

Deze 458 GTB Italia is afkomstig van de eerste eigenaar. Hoewel de auto slechts, bij mooi en droog weer, zeer beperkt gebruikt is kreeg ze toch een aantal servicebeurten bij de Ferrari dealer. Een eigenaar die begrijpt hoe je een supercar echt in topconditie houdt. De laatste servicebeurt bij 7.400km was op 24-07-2019. De auto werd recent ingeruild door de eerste eigenaar op een nieuwe F8 Tributo. Alle originele bescheiden zijn aanwezig. Instructie- en serviceboekjes, gereedschap en een complete sleutelset.
Ondanks de geringe kilometerstand heeft deze 458 onderhoud gehad op;

1182km 02-02-2012
2613km 11-04-2013
3822km 18-06-2014
5444km 01-09-2015
7473km 24-07-2019