Corvette Sting Ray Split Window Coupe Rochester 360hp Injection '63 high level restoration

Te koop: Corvette Sting Ray Split Window Coupe Rochester 360hp Injection '63 high level restoration

Ik ben geïnteresseerd in deze auto

Betreft Corvette Sting Ray Split Window Coupe Rochester 360hp Injection '63 high level restoration

Deze auto doorsturen

Betreft Corvette Sting Ray Split Window Coupe Rochester 360hp Injection '63 high level restoration
Velden gemarkeerd met een '*' zijn verplicht

Specificaties

Kilometerstand 3.219   Vermogen 360 pk
Bouwjaar 1963   Cilinderinhoud 5400 cc
Kleur exterieur Daytona Blue   Motor configuratie V8 met Rochester injectie
Kleur interieur Deep Dark Blue   Motor nummer Matching
Bekleding Leer   Velgen 15 inch
0 - 100 km/u 5,8 sec   Banden Good Year
Topsnelheid 208 km/u   Productieaantallen 2610
Chassisnummer 30837S108873   Overig Toprestauratie, volledig gedocumenteerd.
Export/import service

Model historie en beschrijving

In 1963 presenteerde General Motors de tweede serie van de succesvolle Corvette. Eenvoudig aangeduid als C2 gevolgd door de iets spannendere toevoeging Stingray. Geinspireerd door de sexy Jaguar E type, een door een van de ontwerpers uit de oceaan geviste Mako haai én de wetten van de windtunnel werd de C1 na tien jaar productie succesvol vervangen. De verkopen stegen met maar liefst vijftig procent! En dat niet alleen dankzij een nieuw design. Vooral de revolutionaire, en volgens het GM management veel te kostbare, onafhankelijke achterwielophanging bijvoorbeeld verbeterde de wegligging aanzienlijk. Ook de aanzienlijk verbeterde stijfheid van het chassis maakte de auto sneller in bochten. De ingenieurs die aan de wieg stonden van de tweede generatie beloofde het GM management een verkooprecord van 30.000 exemplaren in het eerste jaar als gevolg van deze belangrijke wijzigingen. 'Helaas' bleef de teller steken op ong. 21.000 stuks, toch nog een verdubbeling van eerdere jaren. De uiterlijke styling van de C2 droeg in ieder geval in hoge mate bij aan dit succes. De belangrijkste marketing slogan bij introductie luide “Only a man with a heart of stone could withstand temptation like this.”
Belangrijk onderdeel van de vernieuwde styling was natuurlijk de toepassing van de 'gespleten' achterruit, voor het eerst toegepast in een Amerikaanse productieauto. Omwille van de visibiliteit naar achteren werd dit design-element na één jaar productie al weer geschrapt. Dit maakt de Splitwindow versie nu tot een van de meest gezochte klassieke Corvette's. Ook de Nederlandse klassieker liefhebber die deze C2 naar Nederland haalde viel vooral voor de Splitwindow. Als ervaren klassieker koper wist hij echter ook dat de waarde van dergelijke auto's wordt bepaald door kwaliteit, zeldzaamheid en het verhaal achter de auto. Hij zocht maar liefst meerdere jaren naar de zeldzaamste en snelste versie, met de 360hp Rochester injectie, zijn favoriete kleur en een auto met historie. Na de auto gelokaliseerd te hebben vloog hij naar de USA, vond de auto optisch toch niet goed genoeg maar kwam wel tot een deal. Immers waar laat men een Corvette beter naar de hoogste standaard restaureren dan in het land waar men de auto heeft uitgevonden? Over een periode van twee jaar (2014 en '15) werd de auto getuige de enorme hoeveelheid foto's compleet nieuw opgebouwd door een specialist. Er werd aanzienlijk meer geinvesteerd dan de huidige koopprijs van deze Stingray. Slechts 3200miles werden na restauratie met de auto afgelegd. Gebruikssporen zijn de auto dan ook vreemd. Ze rijdt als een duivel, lichtvoetig, soepel en snel. 'Gelukkig' voorzien van de sportieve handbak en uitgerust met opties als o.a. stuurbekrachtiging, leren bekleding en een geintegreerde AM/FM radio. Deze body-off restauratie is van een zeer hoog niveau, op basis van een schadevrije en matching numbers auto. In 2018 kwam de auto eindelijk naar Nederland, in Amerika won ze nog de prestigieuze NCRS Top Award (speciale Award ter behoud van de klassieke Corvette), en bleef hier altijd in bezit van de enige Nederlandse eigenaar. Een zeldzame gelegenheid om een al even zeldzame Corvette te verwerven. Kan aan iedere serieuze collectie worden toegevoegd, hoewel wij het toejuichen wanneer u er al rijdend heel veel plezier mee gaat maken. Kom in ieder geval eerst even kijken...