Ferrari 308 GTS Quattrovalvole '85

Te koop: Ferrari 308 GTS Quattrovalvole '85

Ik ben geïnteresseerd in deze auto

Betreft Ferrari 308 GTS Quattrovalvole '85

Deze auto doorsturen

Betreft Ferrari 308 GTS Quattrovalvole '85
Velden gemarkeerd met een '*' zijn verplicht

Specificaties

Kilometerstand 42.670   Vermogen 240 pk
Bouwjaar 1984   Cilinderinhoud 2927 cc
Kleur exterieur Blu Serra Metallic   Motor configuratie V8 met injectie
Kleur interieur Diep donkerblauw   Motor nummer Matching
Bekleding Volledig in leer   Velgen 16 inch Ferrari lichtmetaal
0 - 100 km/u 6,1 sec   Banden Continental Sport Contact
Topsnelheid 255 km/u   Productieaantallen 3042
Chassisnummer ZFFLA13B000058757   Overig Zeldzaam Blu Sera.
Export/import service

Model historie en beschrijving

De 308 is voor Ferrari de start van een lange reeks V8 modellen met centraal geplaatste motor. Er was nog wel een Dino 308GT4 echter dat was formeel een vierzitter en er stond ook geen 'Ferrari' als merknaam op. De 308 van Pininfarina is zeker in het 'oermodel' een van de meest bekende en aansprekende Ferrari's. Voor velen ook de mooiste, zoals wel vaker met het origineel het geval is. De neus van de 308 lijkt, zeker in deze kleur, het profiel van een haaienbek. Het is een van de meest opvallende design kenmerken van het Pininfarina ontwerp. De lage daklijn, het schitterend gedetailleerde interieur met fraaie stiksel patronen in de stoelen en natuurlijk het motorgeluid van de beroemde V8 maken het een echt exotische sportauto. In de open versie met targa-dak wordt die beleving nóg intenser. Alsof er een symfonie orkest in de kofferbak zit… De 308 kent nauwelijks concurrentie in sfeer en rijeigenschappen van vergelijkbare auto's uit die tijd. Het directe en exacte sturen, het motorgeluid wat alleen een V8 kan voortbrengen en het Italiaanse DNA wat de 308 onmiskenbaar heeft. Uniek. En dan is de 308 ook nog een betrouwbare en in onderhoud betaalbare auto. De dwarsgeplaatste V8 met Bosch injectie staat bekend als degelijk en goed bereikbaar voor onderhoudswerk. Destijds succesvoller dan Ferrari zelf had verwacht, desondanks zijn er naar hedendaagse normen zeer weinig gebouwd. Dit exemplaar werd in 1984 uitgeleverd in Duitsland, bleef altijd schadevrij en heeft geen roest. Zie ook het prachtige donkerblauwe interieur zonder gebruikssporen, het weinige en zorgvuldige gebruik komt hier goed tot uitdrukking. Bij binnenkomst hebben wij de auto een uitgebreide onderhoudsbeurt gegeven inclusief nieuwe distributieriemen, ook de airco werd weer werkend gemaakt. Het onderhoud werd netjes afgestempeld in het originele onderhoudsboekje. In combinatie met de zeldzame kleurstelling van deze 308 dé voorwaarde bij een investering met perspectief.