Kilometerstand | 102.863 | Vermogen | 440 pk | |
Bouwjaar | 1994 | Cilinderinhoud | 5471 cc | |
Kleur exterieur | Lakzwart | Motor configuratie | V12 met injectie | |
Kleur interieur | Antraciet | Motor nummer | Matching | |
Bekleding | Alcantara | Velgen | 19 inch Novitec | |
0 - 100 km/u | 5 sec | Banden | Pirelli PZero | |
Topsnelheid | 306 km/u | Productieaantallen | 1 | |
Chassisnummer | ZFFSD44S000099051 | Overig | Novitec Special. |
Het Duitse Novitec is een walhalla voor de autoliefhebber die graag een stapje verdergaat en zijn of haar supercar wenst te personaliseren. Soms alleen optisch, in veel gevallen ook technisch. Novitec is niet zomaar een firma van onzinnige spoilers of een paar dikke velgen. Duitse ingenieurs adviseren over verantwoorde vermogenstoename, een betere aerodynamica en verbeterde wegligging. Het vindt haar clientele vooral onder de zeer vermogende op aarde. Maatwerk is kostbaar. Wanneer zo'n eigenaar na een aantal jaren plezier besluit te verkopen ontstaat er een éénmalige gelegenheid een echt bijzondere en logischerwijs zeldzame supercar te verwerven. Deze 456GT werd door Novitec in opdracht van een Zwitserse klant ontwikkeld tot de voor hem ultieme GT. De originele motor kreeg een bescheiden vermogens upgrade naar 460pk, een sportiever getunede uitlaat en het onderstel werd subtiel verlaagd. Optisch werd deze 456 een fraaie mix tussen de sportieve en licht agressieve uitstraling van de 550 Maranello en de stijlvolle 456. Zo werden de (achterhaalde) klaplampen vervangen door de vaste afgedekte lampunits die sterk doen denken aan die van de 550 of 575, de achterlichtunits werden eveneens aerodynamischer afgerond en de diffuser achter werd gemodificeerd. De bescheiden verlagingsset en unieke 19 inch Novitec velgen maken het geheel gedistingeerd af. Last but not least werd het complete! interieur nieuw bekleed, het werd als geheel naar Maranello gestuurd en bekleed zoals het origineel, alleen in dit geval met fraai alcantara wat regulier niet leverbaar was. Deze 456GT biedt exclusiviteit pur sang, er is simpelweg geen tweede exemplaar van. Het is bovendien de meest geliefde handgeschakelde versie, bezorgd toch de échte rijbeleving. Technisch is de auto in zeer goede conditie, recent nog werd door een bekende Nederlandse Ferrari specialist onderhoud uitgevoerd waarbij ook de distributie werd vernieuwd. Bij de auto aanwezig is een compleet dossier met o.a. alle originele boekjes en div. facturen. Een éénmalige gelegenheid voor wie de standaard zo gewoon is.