Ferrari 456M GT '99 Manual 49.000km €79.950,-

Te koop: Ferrari 456M GT '99 Manual 49.000km €79.950,-

Ik ben geïnteresseerd in deze auto

Betreft Ferrari 456M GT '99 Manual 49.000km €79.950,-

Deze auto doorsturen

Betreft Ferrari 456M GT '99 Manual 49.000km €79.950,-
Velden gemarkeerd met een '*' zijn verplicht

Specificaties

Kilometerstand 49.146   Vermogen 442 pk
Bouwjaar 1999   Cilinderinhoud 5473 cc
Kleur exterieur Blu Pozzi   Motor configuratie V12 met injectie
Kleur interieur Bordeaux   Motor nummer Matching
Bekleding Leer   Velgen 17 inch Ferrari lichtmetaal
0 - 100 km/u 5,2 sec   Banden Pirelli PZero
Topsnelheid 306 km/u   Productieaantallen 1271
Chassisnummer ZFFWP44B000115790   Overig Concoursconditie.
Export/import service

Model historie en beschrijving

De inmiddels klassieke 456GT verkoop ik meestal aan 'Gentlemen Drivers' die de auto bewonderen om zijn elegante en gedistingeerde verschijning en de terechte toevoeging GT. Het is geen agressief ogende en nerveus rijdende hardcore sportauto. Misschien zelfs daarom een bijna halfbloed Ferrari met wat blauw bloed van een gedistingeerde Engelsman. Bij introductie was het overigens wel de snelste vierzitter ter wereld, dat vermogen komt echter eerder het comfort ten goede. De 442 pk sterke 12 cylinder bezorgt de auto een souplesse en rijgemak waar een reisauto op topniveau aan moet voldoen. Middels de electronisch instelbare schokdempers biedt de auto indien gewenst overigens wel meer van het pure sportwagengevoel. Gemiddeld gaat u die schakelaar in de praktijk weinig gebruiken. De 456 is ingericht om haar bestuurder en passagiers te behagen. Ruime en volledig electrisch instelbare stoelen bieden ook grotere personen goede steun, het mooie op de bestuurder gerichte dashboard is een genot om naar te kijken en het interieur biedt in deze kleur een ruimtelijk gevoel. De 456 is verworden tot een echte klassieker die zeker in deze conditie door iedere autoliefhebber hoog gewaardeerd wordt. Ontwerper Pininfarina werd in de ontwerpfase sterk geïnspireerd door de beroemde 365GTB/4 Daytona. De lange motorkap, daklijn naar achter toe en de achterlichten zijn de meest in het oog springende herinneringen aan de Daytona. Ook de zgn. 'transaxle' motor en versnellingsbak opstelling (motor voor en versnellingsbak achter) zien we terug in de 456GT. In 1992 geïntroduceerd bij de viering van het veertigjarige dealerschap van garage Francorchamps in België en, zoals Ferrari wel vaker doet, in 1997 vervangen voor een nog verder verbeterde versie. In het Italiaans noemt men dat Modificato, vandaar de M. De auto kreeg een lange lijst van vooral kleine verbeteringen, alles bij elkaar maakte het de auto beter dan haar voorganger hoewel het motorvermogen gelijk bleef. De aërodynamica, de motorkoeling, de stoelen, airconditioning en een aantal technische details werden herzien. Dit exemplaar zou de autoverkoper omschrijven als 'nieuw'. Zeker in deze fraaie kleurstelling is er moeilijk een tweede zo mooi te vinden, dat garandeer ik u in ieder geval. Kijk naar de foto's en zie dat die autoverkoper daar bijna niets in had overdreven. Let wel, het interieur laat zich in deze kleur slecht fotograferen, het is aanzienlijk donkerder rood (bordeaux) dan de foto's weergeven.

Uitrusting

Luxueus compleet uitgevoerd met o.a. automatische climat control, volledig elektronisch verstelbare stoelen met geheugen, verstelbaar stuur, elektronisch instelbaar onderstel (Bilstein), Becker radio met CD wisselaar, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, Traction Control, volledig in leer uitgevoerd interieur, etc.

Exterieur

In schitterend en stijlvol Blu Pozzi uitgevoerde carrosserie zonder gebruikssporen. De auto is altijd schadevrij en origineel gebleven. Dankzij garagestalling is de lak nog van hoge (glans)kwaliteit. Geen deuk, kras of steenslag op te vinden. Ook de in de carrosseriekleur uitgevoerde bumpers zijn vrij van parkeervegen of beschadigingen. Origineel glaswerk rondom, voorzien van het chassisnummer in het glas. Een 456 in een verzamelwaardige conditie zoals ik ze zelden tref.

Interieur

Het meest bijzondere aan deze 456 is de kwaliteit van het interieur. In deze kleurstelling in combinatie met de gevoelige materialen die Ferrari gebruikt zeer bijzonder dat het gehele interieur zo ongeschonden mooi is. Geen instapsporen of beschadigingen. Vloerbekleding als nieuw. Om de dorpelbekleding zit zelfs nog de beschermingsfolie van de fabriek. Op de deurpanelen en het dashboard zijn geen knopjes/hendels kaal of plakkerig. Het gehele interieur is bekleed met dubbel doorgestikt leer, zelfs op hemelplaat is leer aanwezig. Het dashboard is vrij van beschadigingen, ook langs de rand bij het stuur geen sporen van horloges of sieraden. Alle schakelaars en klokken zijn fris, schoon en duidelijk afleesbaar. De stoelen bieden nog de originele steun, ook de elektrische lendesteun werkt naar behoren. Het met leer beklede stuur is mooi onbeschadigd en glad. Er is nooit gerookt in deze Ferrari. Let wel, het interieur laat zich in deze kleur slecht fotograferen, het is aanzienlijk donkerder rood (bordeaux) dan de foto's weergeven.

Interieur Ferrari 456M GT '99 Manual 49.000km €79.950,-

Motorruimte, kofferruimte, velgen & banden

In de volledig originele motorruimte treft u de diep en zo centraal mogelijk gelegen 442pk sterke V12. Niets kaal, versleten of weggebrand. Overal de originele fabrieksplaatjes en stickers aanwezig. Zet de kap open, pak een stoel en geniet. De kofferbak biedt minder visueel spektakel, is wel als nieuw. Hier treft u een Becker CD wisselaar en het Ferrari boordgereedschap. De 17 inch lichtmetalen velgen zijn in nieuwstaat en voorzien van uitstekende Pirelli PZero's.

Motor Ferrari 456M GT '99 Manual 49.000km €79.950,-

Service geschiedenis

Deze 456 is onderhouden zoals het hoort, aantoonbaar volgens het originele serviceboekje. Ook de factuur van de laatste servicebeurt inclusief distributie is aanwezig. De boordmap, alle bijbehorende boekjes, codekaarten en reservesleutel eveneens. Een bijzondere, zeldzaam mooie 456 GT Modificato in een klassieke kleurstelling. De auto is afkomstig van de tweede, mij bekende, eigenaar. Nog steeds is de 456GT de Ferrari met de beste prijs per cylinder, dat krijgt de liefhebber langzaam doch gestaag door. Was ik uw vermogensbeheerder dan zou ik u hier op wijzen...