Ferrari Testarossa '91 12.300km 1e lak, incl. kofferset

Te koop: Ferrari Testarossa '91 12.300km 1e lak, incl. kofferset

Ik ben geïnteresseerd in deze auto

Betreft Ferrari Testarossa '91 12.300km 1e lak, incl. kofferset

Deze auto doorsturen

Betreft Ferrari Testarossa '91 12.300km 1e lak, incl. kofferset
Velden gemarkeerd met een '*' zijn verplicht

Specificaties

Kilometerstand 12.343   Vermogen 400 pk
Bouwjaar 1991   Cilinderinhoud 4943 cc
Kleur exterieur Rosso Corsa   Motor configuratie V12 met injectie
Kleur interieur Nero   Motor nummer 26849
Bekleding Leer   Velgen 16 inch lichtmetaal
0 - 100 km/u 5,3 sec   Banden Michelin Pilot Sport
Topsnelheid 290 km/u   Productieaantallen 7500
Chassisnummer ZFFAA17B000089476   Overig Volledig originele Testarossa.
Export/import service

Model historie en beschrijving

Wie een Italiaanse reisgids koopt ziet op de omslag vaak de typische Italiaanse iconen afgebeeld. De toren van Pisa, een gondel in Venetië, het Colosseum én een Ferrari Testarossa. Een van de bekendste en herkenbare Italiaanse auto-ontwerpen. Dankzij de karakteristieke en unieke vormgeving verwierf het boven menig jongensbed een prominente plek aan de muur. Zo'n jongetje zal het zich waarschijnlijk niet realiseren, iedere vorm van de Testarossa heeft ook daadwerkelijk een functie. Het ontwerp als absoluut geheel heeft de functie van een rijdende vleugel, de opvallende lamellen zijwaarts geleiden de rijwind naar de hierachter geplaatste koelradiatoren en bijvoorbeeld de luchtinlaten in de voorbumper zorgen voor koeling van de remschijven. Het Pininfarina ontwerp oogst na twintig jaar de waardering die deze fraaie samensmelting van esthetiek en functionaliteit als geen ander verdient. De Testarossa is een indrukwekkende verschijning die zijn gelijke niet kent. Zo breed (2mtr) als een flinke bestelbus, zo krachtig als alleen een twaalf cylinder kan zijn. Geen auto biedt haar bestuurder het zicht in de achteruitkijkspiegels van dit iconische Ferrari model. De brede schermen achter zijn vanuit de bestuurdersstoel én van achteren bezien misschien wel de meest in het oog springende delen van de auto. Wie dan van een poster aan de muur zijn of haar droom wil en kan verwezenlijken wil natuurlijk wel het best haalbare in de garage zien staan. Zie hier; een Testarossa uit het laatste bouwjaar 1991, volledig in de eerste lak, slechts 12.000 mooi weer kilometers gereden en perfect gedocumenteerd. In juni 1991 uitgeleverd door Ferrari Strasbourg (Internationale Automobile) in Frankrijk. In juni 2022 werd bij 10.464km nog groot onderhoud uitgevoerd inclusief nieuwe distributieriemen. De auto is afkomstig van de tweede eigenaar, een Luxemburgse verzamelaar die in zijn collectie de focus meer op jaren zestig en zeventig auto's wil leggen, hij ruilde de Ferrari bij ons in op een Lancia Aurelia. De eerste eigenaar waar onze klant de auto van kocht was dermate enthousiast over zijn auto dat hij in 1997 het vijftig jarig jubileum van Ferrari luister bij zette en meereed in de feestelijke tourrit van Rome naar Maranello, dit is uiteraard terug te vinden in de deelnemerslijst die tegenwoordig online staat. Beide eigenaren zorgde bijna maniakaal voor de auto, er is geen vermeldenswaardig gebruiksspoor op de auto te ontdekken, de lak heeft alleen bij gebruik van de auto daglicht gezien. De Rosso Corsa lak heeft overal gelijke en diep rode glans. Zie eveneens de foto's van het toch wel gevoelige interieur, ook hier is onaangeraakte originaliteit de juiste beschrijving. De auto ademt in alles de sfeer van een fabrieksnieuwe Testarossa, zelfs de geur die ik in bijna nieuwe exemplaren destijds rook is nog aanwezig. Er is geen enkele beschadiging in het interieur waarneembaar, ook niet aan de instapzijde van de linker stoel. De velgen zijn onbeschadigd en recent van nieuwe Michelin banden voorzien. Een bijzondere vermelding verdient de originele kofferset die bij deze Testarossa wordt meegeleverd. Verder zijn aanwezig de complete boordmap met gebruiksaanwijzing, afgestempeld serviceboek met vermelding van eigenaren, onderhoudsfacturen in een dossier, een originele pyama, druppellader en de gereedschapset plus originele krik. In alle facetten een originele en verzamelwaardige Testarossa. Een tijdmachine, van poster naar werkelijkheid.