Kilometerstand | 198.400 | Vermogen | 136 pk | |
Bouwjaar | 1997 | Cilinderinhoud | 1998 cc | |
Kleur exterieur | Alpine White | Motor configuratie | 4 cilinder lijn met injectie | |
Kleur interieur | Black | Motor nummer | Matching | |
Bekleding | Skai | Velgen | 16 inch staal | |
0 - 100 km/u | 8,9 sec | Banden | Good Year | |
Topsnelheid | 148 km/u | Productieaantallen | 12600 | |
Chassisnummer | SALLDVAY8VA120427 | Overig | Zeer origineel en mooi exemplaar. |
Toch weer een gevonden....Een dieselmotor in een auto waar u niet eens 10.000km mee rijdt, niet overal zonder voorbehoud meer mee mag rijden en ook flink van zich laat horen. Laat zo'n motor in 99% van de gevallen helaas in uw favoriete én dus een van de leukste auto's zitten, de Land Rover Defender. Was er maar een alternatief. Daarom is dit waarschijnlijk de leukste manier om een klassieke Defender te rijden. Een Defender 90 met benzinemotor. Niet omgebouwd, origineel geleverd, in 1997, met 136pk sterke benzinemotor. Nog volledig origineel in Alpine White met een foutloos interieur in zwart. Rijden doet ze ook uitstekend, verwacht er geen snel Autobahn wonder van... Praktisch, stoer en betaalbaar is ze wel. En hoewel de carrosserie van aluminium is blijft het wel belangrijk dat het chassis roestvrij is, uiteraard is dat bij dit exemplaar dik in orde. Bovendien is deze Land Rover ook financieel zeer aantrekkelijk, vooral voor wie ze zakelijk zou willen rijden. De wegenbelasting van een benzineauto is op z'n minst de helft van een dieselauto en de bijtelling van deze Defender wordt berekend over de taxatiewaarde. En u mag er overal mee rijden. Kortom leuker kan ik het niet maken. Gordels achterin, geen probleem.