Maserati Spider III '94 39.000km €35.950,-

Te koop: Maserati Spider III '94 39.000km €35.950,-

Ik ben geïnteresseerd in deze auto

Betreft Maserati Spider III '94 39.000km €35.950,-

Deze auto doorsturen

Betreft Maserati Spider III '94 39.000km €35.950,-
Velden gemarkeerd met een '*' zijn verplicht

Specificaties

Kilometerstand 39.929   Vermogen 240 pk
Bouwjaar 1994   Cilinderinhoud 1996 cc
Kleur exterieur Sky Bleu Metallizzato   Motor configuratie V6 met injectie en turbo's
Kleur interieur Beige   Motor nummer Matching
Bekleding Leer/alcantara   Velgen 18inch OZ velgen
0 - 100 km/u 5,9 sec   Banden Michelin Pilot Sport
Topsnelheid 225 km/u   Productieaantallen 200
Chassisnummer ZAM333B00NB102949   Overig Zeer originele auto.
Export/import service

Model historie en beschrijving

De Maserati Biturbo verscheen eind jaren tachtig in een spannende open variant, in goed Italiaans Spyder genaamd. Terwijl Marcelo Gandini de Biturbo al eens restylede en wat meer rondere vormen gaf, zie bijv. het ontwerp van de grill, kreeg de beroemde ontwerpstudio Carrozzeria Zagato opdracht een cabriolet te ontwerpen op basis van het bestaande coupe model. Laat nou juist Zagato vermaard zijn om het recht en hoekig maken van de mooiste ontwerpen van collega's, met wisselende waardering en succes. In het geval van de Maserati Spyder pakte de bemoeienis van Zagato boven verwachting goed uit. Sportief, stijlvol en in de folder al snelheid uitstralend, dat was de combinatie die Zagato knap liet samenkomen in het ontwerp. Het Maserati logo, de bouwwijze en luxe materiaalgebruik maakten o.a. dat er een stevig prijskaartje aan de Spyder hing, een beperkte productie was het gevolg. Anno nu is dát nu juist goed nieuws voor de liefhebber die zijn autobudget liever niet ziet slinken. Slechts 200 exemplaren van deze versie van de Spyder bouwde men van 1991 tot 1994. Het hier aangeboden exemplaar is er een uit het laatste productiejaar. Al in 2001 kwam deze Spyder vanuit Italië naar Nederland, dit met slechts 20.000 kilometer. De kenner weet dat de herkomst van de auto goed nieuws is, immers in Italië leverde men de 2ltr. versie om fiscale redenen, deze motor heeft een betere reputatie dan de 2,8ltr motor die in andere landen werd verkocht. In 2009 mocht ik de auto leveren aan een gepassioneerde Maserati liefhebber die de auto tot op heden in zijn collectie hield. De uitdijende verzameling maakte dat het praktisch gezien noodzakelijk werd de auto te verkopen, 'met pijn in het Maserati-hart' zoals hij zelf vertelde. Van zo'n liefhebber heb ik het liefst mijn auto's, compromisloos onderhouden door een ons bekende specialist , altijd goed warm gereden en slechts bij droog weer uit de garage gehaald. Deze Spyder is dan ook volledig origineel, altijd roest- en schadevrij gebleven en in een prachtige conditie. Slechts op het niveau van enkele exotische premiummerken treft men het materiaalgebruik wat Maserati in de Spyder toepaste, het soepelste leer, alcantara, echt wortelnotenhout en bijvoorbeeld een dubbel gevoerde cabrioletkap. Voorzien van o.a. climat control, elektrische stoelverstelling, verstelbaar stuur, elektrische ramen, centrale deurvergrendeling, een Becker Indianapolis radio/cd met afneembaar front, etc. De auto heeft geen vermeldenswaardige gebruikssporen, er is geen slijtage waarneembaar in het toch gevoelige interieur en een verzorgde motor- en kofferruimte. Ook de cabrioletkap is vrij van gebruikssporen. Het onderhoud, banden en remmen zijn up-to-date, alleen de distributiesnaar moet nu op basis van de leeftijd vervangen worden, dit is inclusief de koopprijs. De auto wordt compleet met originele boekjes, onderhoudshistorie, nieuwe APK en onderhoudsbeurt afgeleverd. Rijklaar Maserati plezier, en dat klokje....tikt nergens zo.