Porsche 911 2.7 Targa '76

Te koop: Porsche 911 2.7 Targa '76
Proefrit aan huis is mogelijk!

Ik ben geïnteresseerd in deze auto

Betreft Porsche 911 2.7 Targa '76

Deze auto doorsturen

Betreft Porsche 911 2.7 Targa '76
Velden gemarkeerd met een '*' zijn verplicht

Specificaties

Kilometerstand 25.396   Vermogen 165 pk
Bouwjaar 1976   Cilinderinhoud 2687 cc
Kleur exterieur Zilvergrijs metallic   Motor configuratie 6 cylinder boxer met injectie
Kleur interieur Zwart   Motor nummer 6371046
Bekleding Leer   Velgen 15 inch Fuchs velgen
0 - 100 km/u 8,5 sec   Banden Pirelli
Topsnelheid 208 km/u   Productieaantallen 10677
Chassisnummer 9117310501   Overig Zeer goed rijdende, scherp geprijsde 911 Targa.
Export/import service

Model historie en beschrijving

De 911 Targa is het ultieme compromis voor wie zo vaak als kan open wil rijden zonder de 'nadelen' hier van. Immers de fraaie grote, en unieke, achterruit beschermt u tegen rijwind en de sterke Targa beugel beschermt u tegen aanzienlijk vervelendere zaken. Bovendien heeft de klassieke 911 Targa inmiddels een fotomodellen status. De populariteit van het model is, zeker nu Porsche de nieuwste 911 weer van de karakteristieke Targa beugel heeft voorzien, sterk groeiende. Bij een productie van ongeveer één Targa op vier Coupe's zijn het bovendien ook bijzonder zeldzame exemplaren. In de wereld van luchtgekoelde Porsche's is het woord zeldzaamheid een garantie voor een waardevastheid waar een gemiddelde autobezitter van droomt. Daar wilt u haar niet voor in de garage hebben, toch een fijne bijkomstigheid. Dit fraaie exemplaar werd tien jaar terug grotendeels gerestaureerd en technisch grondig aangepakt, rijdt derhalve geweldig. Snel, soepel en zonder ook maar één hapering of kraak. De motor loopt mooi rustig rond en heeft een perfecte oliedruk. Bij de motorrevisie zijn ook de kettingspanners hydraulisch gemaakt. Er is altijd, ook in recentere jaren, met zorg omgegaan met deze Targa. Getuige de aanwezige facturen heeft een Porsche specialist de auto onderhouden. Na de restauratie is de kilometerteller op nul gezet waardoor u kunt zien dat de auto sindsdien slechts 25.000km heeft gereden. De auto is destijds gerestaureerd vanuit een 'rijders perspectief', om veel rijplezier aan te beleven dus. De auto heeft geen roest, is schadevrij en optisch bijzonder fraai. Het is geen concoursauto, het zijn slechts details die mij dit doen schrijven. De auto is volgens opgave van Porsche matching dus de originele motor en versnellingsbak zijn nog aanwezig. Bijzonder bij deze Targa zijn de optionele zgn. sportstoelen die de berijder net even meer gevoel bij de sportwagenbeleving biedt, immers meer verbinding met de auto en een lagere zit vergroten het rijplezier. Maakt zo'n Targa nóg leuker.