Kilometerstand | 103.007 | Vermogen | 125 pk | |
Bouwjaar | 1969 | Cilinderinhoud | 2165 cc | |
Kleur exterieur | Ossi Blue | Motor configuratie | 6 cylinder boxer met carbarateurs | |
Kleur interieur | Beige | Motor nummer | 6105879 | |
Bekleding | Skai | Velgen | 14 inch Fuchs | |
0 - 100 km/u | 9,5 sec | Banden | Toyo Tyres | |
Topsnelheid | 205 km/u | Productieaantallen | 3435 | |
Chassisnummer | 9110100245 | Overig | Zeer aantrekkelijk geprijsd. |
In 1993 vond ik deze 911 T Coupe bij een vermogende Italiaanse eigenaar van een enorm landgoed. Hij had auto in de jaren tachtig overgenomen van een Italiaanse familie die geremigreerd was uit de Verenigde Staten. Oorspronkelijk nieuw geleverd in New York verhuisde de auto al snel naar Californië en vandaar naar de omgeving van Rome. De auto was destijds in een fantastische, roestvrije en 'zo goed als nieuw' conditie. Ik verkocht de auto in 1993, ruilde ze in in 2005 en na een bescheiden aantal eigenaren gehad te hebben staat ze nu wederom voor mijn neus. Ik kijk er naar en mijn halve 'autoleven' schiet aan mij voorbij. De 911 is er na 51 jaar in ieder geval beter aan toe dan ik. Natuurlijk is ook haar de jaren wel aan te zien, hier en daar een gebruiksspoor en een druppeltje olie, toch is het verbazingwekkend hoe goed ook een leven in het minder droge Nederland voor haar was. Nog steeds zijn de motor en versnellingsbak 'matching' dus origineel en is de carrosserie roestvrij. Op verzoek van de huidige eigenaar verkoop de auto weer, hij had immers ontdekt dat me dat altijd goed lukte. Voor wie de (normale) gebruikssporen aan een auto van deze leeftijd accepteert een zeer aantrekkelijke koop, deze uitstekend rijdende 911 T. Bij de auto aanwezig zijn onderhoudsfacturen, een origineel instructieboekje en een Porsche geboortecertificaat. De prijs is vast, uiteraard.