Kilometerstand | 39.000 | Vermogen | 231 pk | |
Bouwjaar | 1988 | Cilinderinhoud | 3164 cc | |
Kleur exterieur | Grand Prix Weiss | Motor configuratie | 6 cilinder boxer met injectie | |
Kleur interieur | Diep donkerblauw | Motor nummer | 64J01108 | |
Bekleding | Volledig in leer | Velgen | 16 inch Fuchs | |
0 - 100 km/u | 5,6 sec | Banden | Continental Sport Contact | |
Topsnelheid | 245 km/u | Productieaantallen | 1684 | |
Chassisnummer | WP0ZZZ91ZJS171501 | Overig | Originele TurboLook. |
Nee, nee WTL staat niet voor Witte Turbo Look, ook niet voor Witte TL verlichting.. Werks Turbo Look, daar staat de onder Porsche liefhebbers beroemde afkorting voor. 'Werks' staat in Duitsland voor Fabrieks dus hier ziet u een door de fabriek uitgevoerde 911 Cabriolet in Turbo Look, geen aftermarket ombouw. In Amerika was men in de jaren tachtig lyrisch over de Turbo Look van Porsche, zo enthousiast dat menig 11je met een achterschade om de auto meerwaarde te geven van de Turbo-brede schermen en grotere wielen werd voorzien. Wat men zich meestal niet realiseerde was dat je dan wellicht optisch in de buurt van het origineel kwam, onderhuids had een originele WTL in 1988 ook het Turbo onderstel en de Turbo remmen. Dus stond een replica vaak net iets te hoog op haar pootjes.. Een originele WTL is in feite een Turbo met minder vermogen. Al was het maar omdat de nieuwprijs slechts fl.20.000,- lager was dan een Turbo. Het hier aangeboden exemplaar werd door een groot liefhebber van dit type 911 na lang zoeken gevonden in de USA. Immers daar zijn veruit de meeste WTL's nieuw verkocht, zijn de carrosserieën zeker in de drogere staten nog roestvrij te vinden en eigenaren die sneller reden dan 115km/u verdwenen achter de tralies, kortom de best geconserveerde exemplaren vindt men vaak aldaar. Nu is de zon niet altijd de beste vriend van autolakken en is de man die deze Porsche naar Nederland haalde een bovengemiddelde perfectionist. Kort na aankomst in Nederland vond hij toch de lakkwaliteit ofwel glans in de lak niet (meer) voldoende, de cabrioletkap te droog en het druppeltje olie aan de motor irriteerde hem mateloos. Natuurlijk had hij rekening gehouden met enig werk aan de auto, dit omdat hij bezig zijn met het perfectioneren van zo'n auto leuker vindt dat het rijden én middelmatigheid niet zijn ding is. Over een periode van twee jaar werd de auto vakkundig gedemonteerd en geheel nieuw gespoten, alle rubbers vernieuwd, de cabrioletkap door een specialist vernieuwd en de motor gereviseerd 'omdat de pakkingen toch vernieuwd moesten worden'. Van wie kun je beter een dergelijke auto kopen? Doe zo'n project zelf en je geeft aanzienlijk meer geld uit dan de huidige koopprijs. Bovendien heeft deze 911 WTL ook nog eens die zeer aantrekkelijke en aantoonbare kilometerstand, overigens vertelt het onberispelijke interieur direct dat deze auto zeer weinig reed. Optioneel werd de auto uitgerust met o.a. airconditioning, cruise control, Nardi sportstuur, Blaupunkt Bremen radio, spiegelverwarming, elektrisch bedienbaar cabriodak en meer. Deze 3.2liter Werks Turbo Look is afkomstig uit de laatste jaren van de luchtgekoelde 911 voordat de 964 verscheen die voor 89% anders was dan de voorganger, de 3.2 was dus de best doorontwikkelde 911. Die laatste drie jaar van de productie kreeg de 3.2 de plezierig schakelende G50 versnellingsbak mee die ook hydraulisch (lichter) vanaf het koppelingspedaal bediend werd. De aan dit prachtige exemplaar uitgevoerde werkzaamheden zijn gedocumenteerd, bij de auto is een dik dossier. De koopprijs is rijklaar inclusief Nederlands kenteken, nieuwe APK en 21% BTW. Het stuur kan desgewenst vervangen worden voor een standaard 3.2 Carrera stuur.