Kilometerstand | 284.618 | Vermogen | 240 pk | |
Bouwjaar | 1992 | Cilinderinhoud | 2990 cc | |
Kleur exterieur | Indisch Rot | Motor configuratie | 4 cilinder lijn met injectie | |
Kleur interieur | Zwart | Motor nummer | Matching | |
Bekleding | Stof/skai | Velgen | 18 inch lichtmetaal | |
0 - 100 km/u | 6,5 sec | Banden | Continental Sport Contact | |
Topsnelheid | 252 km/u | Productieaantallen | 12780 | |
Chassisnummer | WP0ZZZ96ZNS801144 | Overig | Targa uitvoering. |
Een Porsche 968 Club Sport voor nog geen €23.000,-? Dat kan natuurlijk niet waar zijn, maar toch ook weer wel. Want was is nou eigenlijk een Club Sport? Een 50 kilo (afhankelijk van bestelde opties die op een CS dan juist weer weggelaten waren omdat het in feite een uitgeklede 'normale' 968 was) lichtere auto met een verlaagd sportonderstel, meer niet. En soms een paar kuipstoelen die de auto lichter moesten maken. Die 50 kilo merkt u niet, wanneer u uw vriendin thuis laat gaat 'ie ook niet harder, en dat sportonderstel schroefde de vorige eigenaar van deze fraaie 968 er zelf onder. Hup zomaar 15k bespaard. Zelfs de RDW vond dat opgeklopte CS gedoe overdreven, deze 968 is op kenteken (XH-RF-39) óók een Club Sport. Kijk eens hoe heerlijk sportief deze 968 op de 18 inch lichtmetalen BBS velgen staat, de auto heeft een hierdoor een geweldige wegligging. Natuurlijk is de optimale gewichtsverdeling van de 968 hier mede debet aan, motor voorin, versnellingsbak achterin. Middels een flinke centrale as zijn motor en bak verbonden, het concept wordt 'transaxle' genoemd. Vanwege het neutrale karakter van de 968 behoort ze ook tot een van de favorieten bij Trackday rijders.
Deze 968 is geheel schadevrij en dat ook altijd geweest, het circuit zal ze daarom waarschijnlijk nooit bereden hebben. Dit exemplaar is een zgn. Targa versie, voorzien van elektrisch uitklapbaar en ook uitneembaar fors dakpaneel. Zoals de foto's al doen spreken betreft het hier een 968 met een prachtige uitstraling. De Indisch rode lak heeft geen enkele beschadiging, gebruiksspoor en zelfs niet één steenslag. De velgen zijn als nieuw, banden overigens ook uitstekend, en het interieur lijkt wel minder dan 100.000km gebruikt. Kortom een Porsche uit liefhebbers handen. Bij de auto is een dossier met rekeningen, taxatierapporten en het originele serviceboekje. Wij hebben deze 968 ingeruild en weten dat het op basis van de geboden kwaliteit en rijeigenschappen 'een koopje' is, kom daarom gewoon langs als u interesse heeft. Laat die 50 kilo thuis, ga ons niet bellen met 'wat is de beste prijs?' en gun u zelf de leukste en best rijdende Porsche die je voor dit geld kunt kopen. Slechts 2.000km terug kreeg ze nog een uitgebreide servicebeurt. Klaar voor de start!