Kilometerstand | 167.057 | Vermogen | 300 pk | |
Bouwjaar | 2000 | Cilinderinhoud | 3387 cc | |
Kleur exterieur | Arktissilber metallic | Motor configuratie | 6 cilinder boxer met injectie | |
Kleur interieur | Zwart | Motor nummer | Matching | |
Bekleding | Volledig in leer | Velgen | Porsche GT3 18 inch | |
0 - 100 km/u | 5,2 sec | Banden | Michelin Pilot Sport | |
Topsnelheid | 280 km/u | Productieaantallen | 24750 | |
Chassisnummer | WP0ZZZZYS606142 | Overig | Eerste lak, zeer origineel. |
In 1997 verschijnt de eerste watergekoelde 911 ten tonele. Om het toegenomen motorvermogen goed te kunnen blijven koelen en o.a. als gevolg van steeds hoger gestelde emissie-eisen moest Porsche overstag. Het klassieke motorgeluid wat de luchtgekoelde motor voortbracht verdween, meer comfort door meer vermogen en een stillere motor kreeg men er voor terug. Dat zijn, in combinatie met de sterk verbeterde veiligheidssystemen, belangrijke voordelen bij vaker of zelfs dagelijks gebruik. De 996 kreeg zes airbag's mee en Traction Control werd leverbaar als optie. Verrassingen in het weggedrag op een nat wegdek worden hier bijna ongelimiteerd mee voorkomen. De 996 wordt in alle toonaangevende autobladen geprezen om zijn all-round bruikbaarheid. U rijdt er rustig met het verkeer mee naar de lokale Albert Heijn terwijl u twee uur later met meer dan 200km/u de Duitse Autobahn afknalt. En dat met een zeker gevoel. Tot het verschijnen van de 997 was de 996 niet voor niets de commercieel meest succesvolle 911 ooit. En anno nu biedt de 996 moderne sportauto-eigenschappen, 300pk motorvermogen, moderne veiligheidsvoorzieningen, een rijk uitrustingsniveau en die iconische uitstraling voor een relatief beperkte investering. Zeker wanneer de auto een bijzonder lage kilometerstand en fraaie 'als nieuw' uitstraling heeft als dit exemplaar. Eventueel zeer geschikt om zakelijk mee te rijden op basis van de bijtellingsregeling voor auto's van 15 jaar of ouder. Tesla of 911? Moeilijke keuze…?
Zeer compleet uitgerust met o.a. een elektrisch schuifdak, elektrische stoelverstelling, stoelverwarming, automatische climat control, 18 inch GT3 lichtmetalen Porsche velgen, cruise control, boordcomputer, moderne digitale radio met navigatie, automatische Tiptronic-S versnelling met stuurbediening, soepel en comfortabel Raf leer op de stoelen, xenon verlichting, ruitenwisser achter, etc. etc.
In de racekleur van Porsche uitgevoerde carrosserie, Arktissilber metallic. Er is geen kras of beschadiging op te vinden, de carrosserie heeft zelfs nog de originele eerste lak. De auto is dus altijd schadevrij gebleven. Geheel origineel. Garage gestalde auto dus nog mooi glanzende lak die weinig weersinvloeden heeft gekend. Ook de bumpers zijn vrij van parkeerbeschadigingen. Deze 996 heeft GT3 velgen en optionele dorpels.
Keurig origineel en onbeschadigd interieur. Geheel in zwart leer uitgevoerd, ook op de deurpanelen en het dashboard fraai dubbel doorgestikt leer. Op de stoelen soepel en zacht zgn. Raf-leer wat een optie is. Ook hier geen instapbeschadigingen. Originele Porsche matten op de vloer. Alcantara hemelbekleding. Niet in gerookt. Alle schakelaars, klokken en hendels zijn mooi schoon en onbeschadigd. Het gehele interieur is conform de relatief lage kilometerstand in topconditie.
Al in 2003 kwam deze 996 Carrera 2 naar Nederland. Ze is altijd dealer of Porsche specialist onderhouden, er staan bijna meer onderhoudsstempels in het serviceboekje dan er in passen. Keurig verzorgd allemaal. Een 996 in de originele lak komt echt nauwelijks meer voor, zegt veel over het zorgvuldige gebruik. Bij de auto zijn alle originele boekjes, boordmap en complete sleutelset. De auto wordt rijklaar afgeleverd inclusief nieuwe APK, garantie en onderhoudsbeurt.