Kilometerstand | 128.291 | Vermogen | 420 pk | |
Bouwjaar | 2002 | Cilinderinhoud | 3598 cc | |
Kleur exterieur | Metropole Blue | Motor configuratie | 6 cylinder boxer met injectie en turbo's | |
Kleur interieur | Diep donkerblauw | Motor nummer | Matching | |
Bekleding | Volledig leer | Velgen | 18 inch Porsche lichtmetaal | |
0 - 100 km/u | 4 sec | Banden | Michelin | |
Topsnelheid | 307 km/u | Productieaantallen | 20255 | |
Chassisnummer | WP0ZZZ99Z2S681324 | Overig | Topconditie! |
Origineel Nederlandse, handgeschakelde 996 Turbo Coupe in zeldzame kleurstelling. In bijna iedere stad of dorp in Nederland is er slechts éénmaal per jaar kermis. Even naar de Efteling is geen sinecure en voor de ultieme snelheidssensatie sta je daar al snel een uur in de rij. Kortom uw eigen kermisattractie onder handbereik in de garage is uw persoonlijke uitlaatklep en heeft ook nog een praktische functie. Dat u dit allemaal zo optimaal beveiligd doet als in de moderne autoindustrie maar mogelijk is dankzij vierwielaandrijving, Porsche Stability Management en zes airbag's verschaft u thuis een keurig alibi. Wetende dat de 996 Turbo een motorblok heeft wat, samen met de GT3, als enige nog het extreem betrouwbare Metzger (naam van de ingenieur die de motor ontwierp) onderblok heeft uit de eerdere luchtgekoelde versies laat u het gaspedaal met zoveel plezier intrappen dat u zich als jongen (of meisje) van 14 op de lokale kermis waant. U móet het voelen, in deze prijsklasse is meer sportief autoplezier niet te koop. Twee turbo's lanceren u met 560Nm in 4 sec. naar 100km/u. Topsnelheid 307 jaar gevangenisstraf.
Zeer compleet uitgevoerd met o.a. een elektrisch schuif/kanteldak, automatische climat control, Porsche Stability Management, boordcomputer, ruitenwisser achter, xenon verlichting, sportstoelen, middentunnel en dashboard in accentkleur uitgevoerd, Becker radio/cd met navigatie en CD wisselaar, volledig elektrische stoelverstelling, etc.
In zeldzaam en bijzonder fraai Metropole Blau uitgevoerde carrosserie. In het avondlicht bijna zwart...
Zeer bijzonder, eerste lak op de voorbumper na. Dus ook altijd schadevrij gebleven. Geen zichtbare steenslag of ook maar iets van een krasje. Dankzij garagestalling heeft de lak een mooi diepe glans en oogt ze als was ze slechts enkele jaren oud. Perfect sluitend schuifdak. Volledig transparante en onbeschadigde koplampglazen. Ook de bumpers zijn geheel onbeschadigd en vrij van steenslag.
Volledig met dubbel doorgestikt leer bekleed interieur. Geheel onbeschadigd. Sportstoelen met lichtgewicht kunststof schalen met Porsche logo in de hoofdsteunen. Mooi onbeschadigd dashboard. De middentunnel en het paneel rondom de radio zijn optioneel door Porsche in zilvergrijs uitgevoerd. Originele vloerbekleding met 'Porsche' matten. Alcantara hemelbekleding. Alle schakelaars en knoppen fris en duidelijk afleesbaar. Nooit in gerookt.
Keurig verzorgde motorruimte waarin alles origineel. Plaatjes en stickers die er in de fabriek in aangebracht zijn nog correct aanwezig. Mooi schoon geheel. De kofferruimte lijkt ongebruikt. Hier de CD wisselaar en boordgereedschap. De vier originele Turbo velgen zijn vrij van parkeerschade en remstof. De remklauwen mooi rood. Zeer goede Michelin PilotSport banden daaromheen.
Nieuw verkocht in 2002 door een Porsche dealer in het Belgische Turnhout. Geleverd aan een 'NederBelg' om naar het zich laat aanzien fiscale redenen. In 2008 kwam de auto naar Nederland. Ze is altijd dealer onderhouden. Sinds 2012 reed de auto slechts 8.000km terwijl ze toch vier maal bij Porsche Amsterdam een servicebeurt kreeg. Perfect onderhouden dus. Wordt compleet met originele instructie- en serviceboekjes, reservesleutel, garantie, nieuwe APK en onderhoudsbeurt afgeleverd.