Porsche 997 Turbo Coupe PDK '10 87.000km

Te koop: Porsche 997 Turbo Coupe PDK '10 87.000km

Ik ben geïnteresseerd in deze auto

Betreft Porsche 997 Turbo Coupe PDK '10 87.000km

Deze auto doorsturen

Betreft Porsche 997 Turbo Coupe PDK '10 87.000km
Velden gemarkeerd met een '*' zijn verplicht

Specificaties

Kilometerstand 87.900   Vermogen 500 pk
Bouwjaar 2010   Cilinderinhoud 3800 cc
Kleur exterieur Basalt Zwart Metallic   Motor configuratie 6 cylinder boxer met inj. en turbo's
Kleur interieur Zwart   Motor nummer Matching
Bekleding Volledig in leer   Velgen 19 inch Porsche lichtmetaal
0 - 100 km/u 3,6 sec   Banden Pirelli
Topsnelheid 312 km/u   Productieaantallen 12450
Chassisnummer WP0ZZZ99ZAS761128   Overig Geheel origineel en echt.
Export/import service

Model historie en beschrijving

Met het verschijnen van de 997 PDK versnellingsbak overtrof Porsche zichzelf. Immers automatisch schakelen, of met de fraaie flippers aan het stuur, was voor het eerst sneller dan handmatig met een conventionele versnellingspook. Porsche's Dubbele Koppeling staat borg voor schakeltijden die gelijk zijn aan knipperen met het oog en dat dan ook nog eens bewezen betrouwbaar. In feite is de 997 voorzien van twee gezamenlijk gemonteerde semi-automaten die op afstand met de hand middels knoppen op het stuur te bedienen zijn en ook allebei een koppeling hebben. In dit geval toegepast in de 997 Turbo. De beroemde Porsche turbo had vanaf de eerste modellen die in 1975 verschenen al als puntje van kritiek dat er voordat de turbo of turbo's 'inkwamen' weinig gebeurde met de auto. Pas wanneer er grotere hoeveelheden verbrand mengsel door de turbo ging 'ontplofte' de auto. Ieder type ging er voor zijn tijd dan ook angstaanjagend vandoor echter wel met een turbolag die niet iedereen kon waarderen. Met de komst van de 997 Turbo bood Porsche hier middels Variable Turbine Geometry een oplossing voor. Een techniek die in de dieselindustrie al langer beproefd gebruikt werd. Eenvoudig gezegd veranderd de stand van de schoepen in de Turbo's met het toerental mee waardoor ook op lage toeren de Turbokracht voelbaar is. En het werkt inderdaad als zodanig, de 'lag' (het Turbogat) verdween. Bij 1950 toeren is het volledige vermogen al beschikbaar. En natuurlijk steeg het absolute vermogen wéér. Om dit alles veilig op de weg te houden heeft ook de 997 Turbo vierwielaandrijving, ditmaal gecombineerd met geavanceerde systemen als PSM, PTM en PASM. De betekenis van al deze afkortingen leg ik u tijdens een bezichtiging van deze krachtpatser graag persoonlijk uit. Wat ze dóen ook, uit ervaring. De complete onderhoudsgeschiedenis, meest gezochte kleurstelling, lage kilometerstand, optiepakket en het redelijke prijskaartje maken deze 997 Turbo zonder twijfel één van de meest aantrekkelijke die er momenteel te koop is.

Uitrusting

Zoals eerder genoemd zeer compleet; automatische climat control, Porsche Communication Management met DVD navigatie en BOSE luidsprekerset met subwoofer, volledige electrisch verstelbare sportstoelen met geheugen en instelbare lendesteun, electrisch schuifdak, Parc Distance Control voor en achter, Sport Chrono Package, multifunctioneel stuur met radiobediening en Tiptronic-S schakeling, boordcomputer, derde ruitenwisser, Porsche Stability Management, Porsche Active Suspension Management, xenon verlichting, cruise control, stoelverwarming, etc.

Exterieur

Foutloze en schadevrije carrosserie. Volledig in de eerste lak. Uitgevoerd in stijlvol Basalt zwart metallic. De auto heeft geen zichtbare gebruikssporen. Garagegestald geweest dus de lak is nog als nieuw en voorzien van een diepe glans. Deze 997 Turbo is overduidelijk zichtbaar een echte liefhebbersauto.

Interieur

Bijzonder aan deze Turbo is het volledig in dubbel doorgestikt zwart leer uitgevoerde interieur wat nauwelijks gebruikt lijkt. Zo goed als nieuwe originele Porsche matten op de vloer. Uiteraard nooit in gerookt. Schakelaars, hendels, stoelen, vloerbekleding, deurpanelen, etc. alles onbeschadigd en overeenkomstig met de lage kilometerstand.

Interieur Porsche 997 Turbo Coupe PDK '10 87.000km

Motorruimte, kofferruimte, velgen & banden

Vanzelfsprekend alles als nieuw en brandschoon. Alle originele stickers aanwezig. Niets beschadigd. Ook de kofferruimte lijkt ongebruikt. Hier treft u de bandenreparatiekit en DVD navigatie leesapparatuur. Boordgereedschap compleet. De originele 19 inch Turbo velgen zijn vrij van parkeerschade of remstof.

Motor Porsche 997 Turbo Coupe PDK '10 87.000km

Service geschiedenis

De enige Nederlandse eigenaar kocht deze 997 Turbo bij een Duitse dealer, afkomstig van de eerste eigenaar, met garantie en sluitende onderhoudshistorie. Hij liet de auto onderhouden door een Nederlandse Porsche dealer. Deze volledig originele 997 Turbo is compleet met alle originele boekjes en sleutels. De auto krijgt van ons een onderhoudsbeurt, nieuwe APK, nieuwe remblokken en nieuwe banden mee. Uiteraard is de auto door ons kritisch geinspecteerd en leveren wij met garantie.